Je voelt denk ik zelf het verschil wel tussen de post van freek en van jezelf!Wilma van den Berg schreef:Dienende in de liefde mogen we elkaar toch wel opscherpen? Gods Woord laten spreken? of...Oude Paden schreef:Ik zou mijn pijlen maar niet afschieten Freek! Deze " menselijke" pijlen zijn vaak geen vruchten van geloof
Tien aanklachten tegen de kerk.
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Oke. Ik zal maar niet zeggen wat ik dachtOude Paden schreef:Ik zou je pijlen maar niet afschieten Freek! Deze " menselijke" pijlen zijn vaak geen vruchten van geloof

Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Zeg het maar zachtjes danfreek schreef:Oke. Ik zal maar niet zeggen wat ik dachtOude Paden schreef:Ik zou je pijlen maar niet afschieten Freek! Deze " menselijke" pijlen zijn vaak geen vruchten van geloof

~~Soli Deo Gloria~~
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Paulus schiet in zijn brieven ook heel wat pijlen af en volgens mij is geloof en liefde juist de drijfveer daarvoor. We mogen elkaar dus best aanspreken en scherp houden op basis van de Bijbel, zowel aan de ene als aan de andere kant. Waarschuwen voor te makkelijk met dingen omgaan en ook voor te moeilijk met dingen omgaan.Oude Paden schreef:Ik zou je pijlen maar niet afschieten Freek! Deze " menselijke" pijlen zijn vaak geen vruchten van geloof
freek schreef:'Vrucht' is wel wat meer dan alleen 'netjes leven'. Laat ik Johannes er maar bij nemenAfgewezen schreef:Hoeveel kerkmensen, vooral ter 'linkerzijde', zullen er niet zijn die 'vertrouwen' op de Heere Jezus (zonder ooit 'bekeerd' te zijn), en die heel netjes leven.freek schreef:Alleen ik kan niet zo goed begrijpen dat mensen menen dat ze hun vertrouwen op de Heere jezus stellen. Belijden dat je de Here Jezus kent heeft toch sowieso twee aspecten, namelijk woord en daad, of leer en leven?
Waarom zouden die zich dus niet kunnen bedriegen?
"En hierdoor weten wij dat wij Hem kennen, namelijk als wij Zijn geboden bewaren".
"Maar ieder die Zijn woord bewaard, in hem is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden. Hierdoor weten wij dat wij in Hem zijn".
"Heb de wereld niet lief en ook niet wat in de wereld is. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de vader niet in hem".
"Als u weet dat Hij rechtvaardig is, dan weten we dat ieder die de rechtvaardigheid doet, uit Hem geboren is".
"En ieder die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, zoals Hij rein is".
En ik kan nog wel even door blijven gaan. De vruchten van het geloof hebben ook in grote mate een innerlijk aspect. Hoe kun je jezelf bedriegen als je de vruchten bij jezelf herkent? Je kunt je hooguit voor de gek houden omdat je weet dat de vruchten er niet zijn. Niet voor niets wordt in de belijdenis gesproken over hypocrieten.
Je kunt trouwens sneren naar de linkerzijde, maar vindt het goed dat ik dan mijn pijlen richt op de rechterzijde?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Je richt maar. En van sneren is geen sprake. Maar jij weet ook wel dat keurig nette kerkmensen zich bedriegen kunnen voor de eeuwigheid.freek schreef:'Vrucht' is wel wat meer dan alleen 'netjes leven'. Laat ik Johannes er maar bij nemenAfgewezen schreef:Hoeveel kerkmensen, vooral ter 'linkerzijde', zullen er niet zijn die 'vertrouwen' op de Heere Jezus (zonder ooit 'bekeerd' te zijn), en die heel netjes leven.freek schreef:Alleen ik kan niet zo goed begrijpen dat mensen menen dat ze hun vertrouwen op de Heere jezus stellen. Belijden dat je de Here Jezus kent heeft toch sowieso twee aspecten, namelijk woord en daad, of leer en leven?
Waarom zouden die zich dus niet kunnen bedriegen?
"En hierdoor weten wij dat wij Hem kennen, namelijk als wij Zijn geboden bewaren".
"Maar ieder die Zijn woord bewaard, in hem is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden. Hierdoor weten wij dat wij in Hem zijn".
"Heb de wereld niet lief en ook niet wat in de wereld is. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de vader niet in hem".
"Als u weet dat Hij rechtvaardig is, dan weten we dat ieder die de rechtvaardigheid doet, uit Hem geboren is".
"En ieder die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, zoals Hij rein is".
En ik kan nog wel even door blijven gaan. De vruchten van het geloof hebben ook in grote mate een innerlijk aspect. Hoe kun je jezelf bedriegen als je de vruchten bij jezelf herkent? Je kunt je hooguit voor de gek houden omdat je weet dat de vruchten er niet zijn. Niet voor niets wordt in de belijdenis gesproken over hypocrieten.
Je kunt trouwens sneren naar de linkerzijde, maar vindt het goed dat ik dan mijn pijlen richt op de rechterzijde?
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Je mag best zeggen wat je dacht.freek schreef:Oke. Ik zal maar niet zeggen wat ik dachtOude Paden schreef:Ik zou je pijlen maar niet afschieten Freek! Deze " menselijke" pijlen zijn vaak geen vruchten van geloof
Ws. zal er in je gedachte opgekomen zijn: Die Oude Paden is hele dagen zelf aan het schieten
of...........Hoe weet die Oude Paden nu wat vruchten van geloof zijn als je er zelf vreemdeling van bent?
Mijn bedoeling was niet om iedereen kritiek te ontzeggen, sterker nog, een forum is er om van gedachten te wisselen..............het was alleen de manier waarop je het zei....
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Op wie doel je nou, en waar baseer je dat op?Afgewezen schreef: Hoeveel kerkmensen, vooral ter 'linkerzijde', zullen er niet zijn die 'vertrouwen' op de Heere Jezus (zonder ooit 'bekeerd' te zijn), en die heel netjes leven.
Waarom zouden die zich dus niet kunnen bedriegen?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Dat heet 'vragen naar de bekende weg', in jouw geval om er weer flink op te kunnen schieten.Gian schreef:Op wie doel je nou, en waar baseer je dat op?Afgewezen schreef: Hoeveel kerkmensen, vooral ter 'linkerzijde', zullen er niet zijn die 'vertrouwen' op de Heere Jezus (zonder ooit 'bekeerd' te zijn), en die heel netjes leven.
Waarom zouden die zich dus niet kunnen bedriegen?
Je mag het dus zelf invullen.
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Links van de gg, links van de gereformeerden, evangelisch, charismatisch? Je kan toch gewoon uitleggen wat je bedoeld?Afgewezen schreef:Dat heet 'vragen naar de bekende weg', in jouw geval om er weer flink op te kunnen schieten.Gian schreef:Op wie doel je nou, en waar baseer je dat op?Afgewezen schreef: Hoeveel kerkmensen, vooral ter 'linkerzijde', zullen er niet zijn die 'vertrouwen' op de Heere Jezus (zonder ooit 'bekeerd' te zijn), en die heel netjes leven.
Waarom zouden die zich dus niet kunnen bedriegen?
Je mag het dus zelf invullen.
Zelfs in de ggin zijn mensen die voor 'links' doorgaan.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Geachte afgewezen, ik héb het niet over 'keurig nette kerkmensen'. Ik heb het over mensen die in hun leven de vruchten voortbrengen zoals omschreven in de brief van Johannes. Sorry, maar ik vind je echt zeer vermoeiend vandaag.Afgewezen schreef:Je richt maar. En van sneren is geen sprake. Maar jij weet ook wel dat keurig nette kerkmensen zich bedriegen kunnen voor de eeuwigheid.freek schreef:'Vrucht' is wel wat meer dan alleen 'netjes leven'. Laat ik Johannes er maar bij nemenAfgewezen schreef:Hoeveel kerkmensen, vooral ter 'linkerzijde', zullen er niet zijn die 'vertrouwen' op de Heere Jezus (zonder ooit 'bekeerd' te zijn), en die heel netjes leven.freek schreef:Alleen ik kan niet zo goed begrijpen dat mensen menen dat ze hun vertrouwen op de Heere jezus stellen. Belijden dat je de Here Jezus kent heeft toch sowieso twee aspecten, namelijk woord en daad, of leer en leven?
Waarom zouden die zich dus niet kunnen bedriegen?
"En hierdoor weten wij dat wij Hem kennen, namelijk als wij Zijn geboden bewaren".
"Maar ieder die Zijn woord bewaard, in hem is werkelijk de liefde van God volmaakt geworden. Hierdoor weten wij dat wij in Hem zijn".
"Heb de wereld niet lief en ook niet wat in de wereld is. Als iemand de wereld liefheeft, is de liefde van de vader niet in hem".
"Als u weet dat Hij rechtvaardig is, dan weten we dat ieder die de rechtvaardigheid doet, uit Hem geboren is".
"En ieder die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, zoals Hij rein is".
En ik kan nog wel even door blijven gaan. De vruchten van het geloof hebben ook in grote mate een innerlijk aspect. Hoe kun je jezelf bedriegen als je de vruchten bij jezelf herkent? Je kunt je hooguit voor de gek houden omdat je weet dat de vruchten er niet zijn. Niet voor niets wordt in de belijdenis gesproken over hypocrieten.
Je kunt trouwens sneren naar de linkerzijde, maar vindt het goed dat ik dan mijn pijlen richt op de rechterzijde?
edit: even een mogelijk niet sympathiek overkomend woord vervangen
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Ik begrijp dat het erg onwaarschijnlijk is dat mensen zich bedriegen voor de eeuwigheid.
Laten we het daar maar bij laten, want een andere opvatting stuit kennlijk op zoveel (pseudo-)onbegrip, dat een verder gesprek niet zinvol is.
Laten we het daar maar bij laten, want een andere opvatting stuit kennlijk op zoveel (pseudo-)onbegrip, dat een verder gesprek niet zinvol is.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 07 apr 2008, 19:37
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Als er geen bedriegen voor de eeuwigheid mogelijk is, zou God nooit in het Woord laten optekenen:
"Onderzoekt uzelven of gij in het geloof zijt, beproeft uzelven" (2 Kor. 13:5). Als de ware merktekenen van de vereniging met Christus er niet zijn, dan is het juist de liefde die ertoe dringt mensen daarop aan te spreken. Daarbij kunnen wij niet verder gaan dan de merktekenen uit het Woord van God. Bovenal: God ziet het hart aan. Ook na ontvangen genade kan er soms vleselijk gehandeld worden (1 Kor. 3); daarom is voorzichtigheid wel vereist. We kunnen zowel links als rechts van de brug schieten. Liefde spreekt aan en wijst op het rechte midden: het Woord van God.
"Onderzoekt uzelven of gij in het geloof zijt, beproeft uzelven" (2 Kor. 13:5). Als de ware merktekenen van de vereniging met Christus er niet zijn, dan is het juist de liefde die ertoe dringt mensen daarop aan te spreken. Daarbij kunnen wij niet verder gaan dan de merktekenen uit het Woord van God. Bovenal: God ziet het hart aan. Ook na ontvangen genade kan er soms vleselijk gehandeld worden (1 Kor. 3); daarom is voorzichtigheid wel vereist. We kunnen zowel links als rechts van de brug schieten. Liefde spreekt aan en wijst op het rechte midden: het Woord van God.
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Ik denk dat jij me niet wil begrijpen. Over pseudo-onbegrip gesprokenAfgewezen schreef:Ik begrijp dat het erg onwaarschijnlijk is dat mensen zich bedriegen voor de eeuwigheid.
Laten we het daar maar bij laten, want een andere opvatting stuit kennlijk op zoveel (pseudo-)onbegrip, dat een verder gesprek niet zinvol is.

Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Als je tegenstanders gelijk hebben wordt het nooit 'een schare die niemand tellen kan', vrees ik.freek schreef:Ik denk dat jij me niet wil begrijpen. Over pseudo-onbegrip gesprokenAfgewezen schreef:Ik begrijp dat het erg onwaarschijnlijk is dat mensen zich bedriegen voor de eeuwigheid.
Laten we het daar maar bij laten, want een andere opvatting stuit kennlijk op zoveel (pseudo-)onbegrip, dat een verder gesprek niet zinvol is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-
- Berichten: 4330
- Lid geworden op: 19 nov 2005, 12:31
Re: Tien aanklachten tegen de kerk.
Refo, ik ervaar dit als een vorm van spotten met Gods Woord.refo schreef:Als je tegenstanders gelijk hebben wordt het nooit 'een schare die niemand tellen kan', vrees ik.
Misschien kun je daar begrip voor hebben?