Voorganger kwam niet....

Plaats reactie
moderne gelovige

Voorganger kwam niet....

Bericht door moderne gelovige »

zondag 23 mei.
Waddinxveen, Ontmoetingskerk.
De RK viering moet om 11.15 beginnen.
Het orgel speelt en het koor oefent vast wat van te voren maar stopt hier even voor tijd mee.
we wachten en wachten, het orgel speelt nog wat psalmen voor maar al met al loopt de klok nu naar 11.30 en de mensen zitten toch wat onrustig te schuifelen en kijken achterom.
Dan komt degene uit het koor die normaal het intochtslied aankondigt met de mededeling dat de pastor nog niet is aangekomen en dat hij telefonisch onbereikbaar is. hij verzoekt ons nog even te wachten terwijl men contact probeert te leggen met hem.
Om 11.40 is dit niet gelukt, gelukkig is er een lector in de kerk en men besluit een woord & communeviering te houden.
slechts 2 mensen waren voor die tijd al huiswaarts gekeerd....
Na afloop nog steeds niet bekend wat er met onderhavige pastor aan de hand is....

Heeft één van jullie ook wel eens meegemaakt dat er geen voorganger kwam en wat gebeurde er toen?
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Heelemaal geen voorganger, nee, heb ik nog niet meegemaakt. Wel, dat een dominee van ver moet komen, en een beetje vast komt te zitten in het verkeer en zodoende later kwam.

Maar hoe ging de dienst verder dan? Literugie afgemaakt en naar huis gegaan? Of hebben jullie er een leesdienstje van gemaakt?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Het verhaal gaat dat zoiets ooit is voorgekomen met een zekere ds. Prinsen. Die kwam dus ook niet opdagen, waarna de ouderling de gemeente voorstelde om te zingen "Vest op Prinsen geen betrouwen" ;-)
~~Soli Deo Gloria~~
Unionist

Bericht door Unionist »

We hebben het wel eens andersom meegemaakt. We zouden op woensdagavond kerk hebben, een dominee uit het westen des lands. Op dinsdagavond stopte er een auto bij een langs de straat slenterende jongen. ER zat een dominee in die vroeg: Weet je ook waar de kerk van de Ger. Gem. is? Waarop die jongen antwoordde: Maar we hebben morgenavond toch pas kerk?

In Soest schijnt het wel eens voorgekomen te zijn dat er twee dominees meenden op dezelfde avond een weekdienst te moeten vervullen.

We hebben wel eens meegemaakt dat een dominee in de file stond. Dat was een belijdenisdienst, dus best lastig in te vullen. Gelukkig kwam hij 3 kwartier te laat toch nog binnen.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
H.M.H.

Bericht door H.M.H. »

Bij ons in de kerk is het ook enkele keren voorgekomen dat de dominee niet op tijd kon zijn. Meestal kondigt dan iemand van de kerkenraad dit aan en zegt hoe laat de dominee ongeveer verwacht wordt.
Eén keer stond de dominee zo erg in de file dat hij besloot om niet meer te komen, omdat het hélemaal vast stond en het gewoon te lang zou duren. Toen heeft een ouderling een preek gelezen...
Robert

Bericht door Robert »

We hebben het een aantal keer gehad, maar omdat bij ons altijd wel een andere dominee in de kerk zit (onze eigen blijft heel vaak gewoon bij ons kerken ook als er een andere dominee is, maar ook onze oud-predikant de Reuver zit vaak in de dienst) en dan nemen zij het gewoon over.
Unionist

Bericht door Unionist »

In de CGK waar ik wel eens kom ligt er altijd een leespreek klaar voor het geval dat.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
anna

Bericht door anna »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
In de CGK waar ik wel eens kom ligt er altijd een leespreek klaar voor het geval dat.
dat is wel een goede gedachte.

(vaak voorgekomen dat een predikant niet kwam op dagen)
Egbert

Bericht door Egbert »

Ik heb ook een variant op 'niet komen'. Nog niet zo lang geleden was er in de GG een predikant die gewoon was om op één dag meerdere [tot drie toe] afspraken te maken. Meestal lees je dan in vergadervaria dat van een dominee in een bepaalde plaats de dienst niet doorgaat. De betreffende dominee had meestal de gewoonte om dan 's middags de ouderling te bellen dat hij niet kwam [het rare was dat de gemeenten die het kleinst waren de minste kans hadden om verkoren te worden?] Probeer jij dan nog maar de gemeenteleden te bereiken. Die ouderling liet dan meestal d edienst gewoon doorgaan en las dan een preek.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Robert

Bericht door Robert »

Per-ongeluk meerdere afspraken maken?
Of deed hij dat met het volle verstand en met de gedachte dat hij er dan eentje af zou bellen?
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Per-ongeluk meerdere afspraken maken?
Of deed hij dat met het volle verstand en met de gedachte dat hij er dan eentje af zou bellen?
Ikdenk dat het per ongeluk was, gewoon geen goede agenda beheer
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
rekna

Bericht door rekna »

Bij ons: ds. stond in de file. Ouderling opent dienst, bijbellezen, zingen zoals gewoonlijk. Nog geen dominee. Toen gaf ouderling op: Gemeente we zingen ps. 84:1 tot dat'ie komt. Bij vers 6 (!) kwam de ds.
Vortigern

Bericht door Vortigern »

Oorspronkelijk gepost door rekna
Bij ons: ds. stond in de file. Ouderling opent dienst, bijbellezen, zingen zoals gewoonlijk. Nog geen dominee. Toen gaf ouderling op: Gemeente we zingen ps. 84:1 tot dat'ie komt. Bij vers 6 (!) kwam de ds.
Toch wel leuk lijkt me dat met de gemeente lekker zingen.
Robert

Bericht door Robert »

Als het een lange file is kan je beter psalm 119 starten :D
Plaats reactie