De Boer wil autorijden 17-jarigen toestaan
Re: De Boer wil autorijden 17-jarigen toestaan
Ze mogen dan alleen rijden met een ouder iemand naast zich.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik weet niet of het zo'n goed idee is.
Nu is het 17 jaar en over een paar jaar schroeven ze het terug naar 16 jaar...
Er rijden toch al teveel auto's door Nederland?!

Nu is het 17 jaar en over een paar jaar schroeven ze het terug naar 16 jaar...
Er rijden toch al teveel auto's door Nederland?!

17 jarige kunnen toch geen auto betalen.
ehhhhhhhhhhh, een autotje dat nog nét geen wrak is, kun je al voor € 200/250,= op de kop tikken.....effe lenen bij pa, en rijden maar.........tukkertje schreef:17 jarige kunnen toch geen auto betalen.
nee.....ik zie meer heil in het dik opschroeven van de leeftijd waarop je een rijbewijs mag gaan halen....naar bijv. 21 jaar....zelfs dán zit je nog in de leeftijdscategorie waarin bravour op de weg volop uitgeleefd wordt..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Tja, misschien je eens verdiepen in hoe dat bijv. in Amerika gaat, daar mag je in een hoop staten op je 16e autorijden.-DIA- schreef:Is dat wijsheid? Als toch duidelijk uit statistieken blijkt dat jonge verkeersdeelmemers de meeste brokken maken?
Misschien dat de wijsheid (ervaring) dan een jaartje opschuift, en dat ze zich op 18-jarige leeftijd (door de ervaring) als 19-jarigen gaan gedragen... Ik heb daar geen cijfers over, maar het zou kunnen...
-DIA-
Ik denk dat het een goede zaak is. Men wil graag autorijden en dat mag nu ook, maar wel alleen met begeleiding van een ervaren bestuurder. Juist met iemand naast je kan zo iemand rijervaring opdoen en leren hoe zich volwassen te gedragen op de weg. In plaats van dat je op je 18e zonder iemand erbij de auto instapt heb je al wat rijervaring op kunnen doen als je op je 18e alleen mag rijden en hopelijk ook al wat geleerd over verantwoord autorijden. Dat het aantal ongelukken hierdoor toeneemt omdat jongeren voor veel ongelukken zorgen kan zijn, maar ik vraag me af of hierdoor het aantal ongelukken niet eerder zal afnemen dan toenemen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."