Ander schreef:Het water van de kippen was bevoren. Arme beestjes. Ikke met de waterkoker aan de slag, lekker lauw water. Ze staan héérlijk te drinken met een winterzonnetje op hun koppie...
Is voor mij echter niet mogelijk het water boven het vriespunt te houden.
Hmmm. Woensdag schaatsen. Ik heb mijn schaatsen nog kunnen vinden, na er 15 jaar niet op te hebben gestaan (alleen zaterdag de 20e even op een ijsbaantje in het openluchtmuseum een paar rondjes gemaakt op vreselijke botte ijshockeyschaatsen )
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Meeting schreef:Hier in Zeeland is de temperatuur de hele dag al rond het vriespunt dat zal morgen niet anders zijn denk ik. Dat vind ik niet erg, maar nu moet het ook nog wel gaan sneeuwen.............heel veel sneeuwen! Dat lijkt me echt geweldig!!!!!
Wel heel erg mooi maar met dit weer ook erg 'vatbaar' voor ongelukken...
Meeting schreef:Hier in Zeeland is de temperatuur de hele dag al rond het vriespunt dat zal morgen niet anders zijn denk ik. Dat vind ik niet erg, maar nu moet het ook nog wel gaan sneeuwen.............heel veel sneeuwen! Dat lijkt me echt geweldig!!!!!
Wel heel erg mooi maar met dit weer ook erg 'vatbaar' voor ongelukken...
voorzichtig doen onderweg...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Zolang het droog en koud is valt het gelukkig wel mee.
Morgen ga ik schaatsen in Oosterbeek.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Hmmm, eerst voorspelde het KNMI dat het wat minder koud zou worden, 's nachts iets onder het vriespunt en overdag iets daarboven. Nu voorspelt men tot en met zondag in ieder geval matige vorst 's nachts en overdag temperaturen rond het vriespunt. Vanaf 5 januari 40% kans op zachter weer maar dus ook een aardige kans dat de kou aan blijft houden. Misschien gaat het schaatsen op natuurijs, grotere plassen etc. er dan toch nog van komen.