uit iets wat Rijssen heet. Wonen wel meer wazige typesJo-Ann schreef:Uit welke wereldvreemde contreien kom jij?tukkertje schreef:Als ze verslaafd zijn kunnen ze zich laten opnemen om er vanaf te komen. Doen ze niet, dus ze kiezen er bewust voor.

uit iets wat Rijssen heet. Wonen wel meer wazige typesJo-Ann schreef:Uit welke wereldvreemde contreien kom jij?tukkertje schreef:Als ze verslaafd zijn kunnen ze zich laten opnemen om er vanaf te komen. Doen ze niet, dus ze kiezen er bewust voor.
Ja, ik weet dat als geen ander...JolandaOudshoorn schreef:uit iets wat Rijssen heet. Wonen wel meer wazige typesJo-Ann schreef:Uit welke wereldvreemde contreien kom jij?tukkertje schreef:Als ze verslaafd zijn kunnen ze zich laten opnemen om er vanaf te komen. Doen ze niet, dus ze kiezen er bewust voor.
Heb je nou eigenlijk gelezen wat ik ècht zei? Ik heb het helemaal niet over "echte" of "niet-echte". (De meesten kiezen er niet zelf voor, maar dat terzijde.) Het gaat erom dat wij in de eerste plaats helemaal niets met hun intenties te maken hebben. Zelfs àls ze ervoor kiezen, is dat dan je excuus geworden om er lekker op te schelden ipv iets voor ze te doen?tukkertje schreef:Onzin. Kijk, ik weet ook wel dat er ook echte zijn, maar de meeste zijn gewoon profiteurs die te lui zijn om hun handen uit de mouwen te steken.Jongere schreef:Je hebt er geen bal verstand van volgens mij.tukkertje schreef:Idd. en dat is meteen de reden dat ik absoluut niet wat geef aan die mensen. Wanneer mensen echt op straat moeten slapen dan wordt het zeker met die temperaturen van nu anders. maar dan nog kunnen ze in hun busje slapen![]()
![]()
Ik heb er helemaal niets mee met die zwervers. Vaak kiezen die mensen bewust vioor zo'n bestaan.
En ten tweede: (zoals ik al vaker heb gezegd op Refoforum) juist christenen zouden deze mensen moeten helpen. Ook als ze er zelf voor kiezen, ja. Christenen weten als het goed is uit ervaring wat het is om zelf hardnekkig voor het kwade te kiezen maar daaruit gered te worden door iemand Anders.
Dat komt idd ook voor, ik ken zo'n geval.albion schreef:Ik heb weleens gehoord, dat men zo'n dakloze wilde helpen en mee naar binnen nam,
hem liet douchen en schone kleren aan deed. Hij kon daar niet meer aan wennen, en
zat binnen de kortste keren weer op straat. Daar voelde hij zich beter thuis.....
jvdg schreef:Dat komt idd ook voor, ik ken zo'n geval.albion schreef:Ik heb weleens gehoord, dat men zo'n dakloze wilde helpen en mee naar binnen nam,
hem liet douchen en schone kleren aan deed. Hij kon daar niet meer aan wennen, en
zat binnen de kortste keren weer op straat. Daar voelde hij zich beter thuis.....
Maar in dit verhaal heeft die "men" zijn christelijke plicht vervuld.
Dat is wat anders dan veroordelen of er zelfs op schelden.
Daden!!
Het gaat om je instelling , niet om aantallen en we schieten allemaal tekort...tukkertje schreef:
Geen woorden maar daden. Waar heb ik dat meer gehoord. Hoeveel zwervers slapen er bij jou JvdG ? Denk dat het een behoorlijke opvang is daar.
goeie tip, 'k zou alleen die horoscoop maar overslaanJongere schreef:sander,
officieel mogen straatkrantverkopers helemaal geen geld aannemen. Er lopen controleurs die geld geven en als ze zien dat een verkoper extra geld aanneemt, is hij gelijk zijn pas kwijt. Het is een idee om eten te geven rond etenstijd. Of gewoon eens een gesprek aan te knopen, ook al kan je hem niet goed verstaan. Mijn ervaring leert me dat je soms nog aardig ver kunt komen. Voor het krantje hoef je het niet te doen, daar staat weinig goeds in. Alleen de horoscoop vind ik altijd wel grappig, die is namelijk humoristisch bedoeld.
Verder zou ik je niet te druk maken of iemand nu een mobiel beet heeft of niet. ten eerste is voor veel verkopers een mobiel ècht een levensbehoefte, waarmee ze ook naar huis bellen (als ze buitenlands zijn). Ten tweede: als iemand met de straatkrant staat, kun je er zeker van zijn dat hij hulp nodig heeft. Daar let de straatkrant zelf nl. ook op. Als iemand er 'zomaar' staat weet je idd weinig van zijn achtergrond. Begin dan eens een gesprek.
O ja, als je wordt uitgescholden - begin dan de week later gewoon weer een gesprek.
Jongere schreef:sander,
officieel mogen straatkrantverkopers helemaal geen geld aannemen. Er lopen controleurs die geld geven en als ze zien dat een verkoper extra geld aanneemt, is hij gelijk zijn pas kwijt. Het is een idee om eten te geven rond etenstijd. Of gewoon eens een gesprek aan te knopen, ook al kan je hem niet goed verstaan. Mijn ervaring leert me dat je soms nog aardig ver kunt komen. Voor het krantje hoef je het niet te doen, daar staat weinig goeds in. Alleen de horoscoop vind ik altijd wel grappig, die is namelijk humoristisch bedoeld.
Verder zou ik je niet te druk maken of iemand nu een mobiel beet heeft of niet. ten eerste is voor veel verkopers een mobiel ècht een levensbehoefte, waarmee ze ook naar huis bellen (als ze buitenlands zijn). Ten tweede: als iemand met de straatkrant staat, kun je er zeker van zijn dat hij hulp nodig heeft. Daar let de straatkrant zelf nl. ook op. Als iemand er 'zomaar' staat weet je idd weinig van zijn achtergrond. Begin dan eens een gesprek.
O ja, als je wordt uitgescholden - begin dan de week later gewoon weer een gesprek.
Jongere schreef:"Ik heb wel eens gehoord.." Zo kunnen we ons er makkelijk van af maken. Ik heb ook wel eens gehoord van een dakloze die een moord pleegde. Ziezo, hoeven wij ons niet meer druk te maken over daklozen.
Ik heb ook wel eens gehoord van daklozen die door Gods genade uit het slijk zijn gehaald, terwijl ze daar zelf helemaal geen behoefte aan hadden. Wat wij allemaal horen voor verhalen heeft niets te maken met wat we moeten doen, probeer ik nu al een tijdje te zeggen.
Al is de uitkomst nul, dan nog. Jesaja kreeg aan het begin van zijn prediking te horen dat hij maar heel weinig vrucht zou krijgen. Toch staat in zijn boek misschien wel het meeste en meest ruime evangelie van het hele Oude Testament. Ik ben blij dat God niet kijkt welke mensen er eigenlijk zin hebben om wat te veranderen in hun leven.
Tukkertje, please, kun jij jouw keiharde visie eens naast het zingen leggen wat je de laatste dagen ten gehore hebt gebracht.tukkertje schreef:Jongere schreef:sander,
Wat een -gaarne waardig taalgebrui-jvdg- zeg. Als iemand een mobiel heeft heeft ie geld genoeg. Anders heb je geen mobiel, want die kost je klauwen met geld. 15 jaar geleden had niemand ene mobiel. Ook zwervers niet. Dus kom niet met het argument dat ze die nodig hebben. complete onzin.
Elke dag zie ik dezelfde straatkrantverkoopster bij de supermarkt. Soms koop ik het krantje (niet echt bijzonder) en soms maak ik kort een praatje, maar de taal is wel een probleem bij haar. Eigenlijk koop ik bewust het krantje. M.i. geef je zo iemand door 'zomaar' geld te geven het gevoel een bedelaar te zijn ipv een verko(o)p(st)er.Jongere schreef:sander,
officieel mogen straatkrantverkopers helemaal geen geld aannemen. Er lopen controleurs die geld geven en als ze zien dat een verkoper extra geld aanneemt, is hij gelijk zijn pas kwijt.