Osama bin Laden

Plaats reactie
jvdg

Osama bin Laden

Bericht door jvdg »

Kritiek op 'Jesus Loves Osama'- bord bij kerk

DO 01 feb 2007 | 13.48
Sommige Australische baptistenkerken hebben sinds kort een bord buiten hangen met daarop de mededeling Jesus Loves Osama, gevolgd door een aansporing om als goed christen te bidden voor Osama bin Laden, de leider van het terreurnetwerk Al-Qaida.

Dat wordt deze kerken niet door iedereen in dank afgenomen. Zelfs premier John Howard liet weten dat de kerken met deze mededeling, waarmee zij zeggen alleen te willen uitdragen dat God van iedereen houdt, wellicht een stap te ver gaan.

"Ik heb begrip voor de christelijke beweegredenen van de baptistenkerk. Maar ik hoop dat zij zullen begrijpen dat veel Australiërs, onder wie ook veel Australische christenen, vinden dat de prioriteiten van de kerk wat het bidden betreft in dit geval elders zouden moeten liggen", aldus Howard.

Bron: De Telegraaf

Is dit inderdaad een stap te ver??
Adorote

Bericht door Adorote »

Ook voor vijanden moet gebeden worden , ook zij hebben een ziel te verliezen .

Maar wat de bapdisten doen in A ,is overdreven en af te wijzen ; laten ze borden neer zetten voor hen (waar de namen van bekend zijn) die in het gevang zitten en gemarteld worden on Zijn Heilige en Schone Naam; de Heilige Drievuldigheid.Eerst bidden voor de huisgenoten Gods.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

In de reformatorische traditie mag er van een onbekeerde nooit gezegt worden dat God hem lief heeft. Ik vind dat wel wat overdreven. De doop is een teken van affectie van God voor de gedoopte. Dat is bij niet gedoopten misschien niet te zeggen, al zegt God dat Hij van de wereld houdt en wel zodanig dat Hij Zijn Zoon gegeven heeft. Of God van Osama houdt? De deur van bekering staat open, maar ik denk dat je niet kan zeggen dat God zo van Osama houdt.
J.C. Philpot

Re: Osama bin Laden

Bericht door J.C. Philpot »

President Howard van Australie schreef:Ik heb begrip voor de christelijke beweegredenen van de baptistenkerk. Maar ik hoop dat zij zullen begrijpen dat veel Australiërs, onder wie ook veel Australische christenen, vinden dat de prioriteiten van de kerk wat het bidden betreft in dit geval elders zouden moeten liggen
Versus:
De Bijbel schreef:Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
jvdg

Bericht door jvdg »

J.C. Philpot schreef:
President Howard van Australie schreef:Ik heb begrip voor de christelijke beweegredenen van de baptistenkerk. Maar ik hoop dat zij zullen begrijpen dat veel Australiërs, onder wie ook veel Australische christenen, vinden dat de prioriteiten van de kerk wat het bidden betreft in dit geval elders zouden moeten liggen
Versus:
De Bijbel schreef:Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;
Duidelijk, van hart mee eens.
Ik denk daar bij ook aan de bekend hoofsom van de tien geboden.

Niettemin vind ik deze wijze van "uitstallen" overdreven.
Een oproep tot gebed voor Osama is voor iedere christen een persoonlijke zaak.

Zo'n gebed is trouwens een krachtig wapen in de strijd.
Marnix

Bericht door Marnix »

Kaw schreef:In de reformatorische traditie mag er van een onbekeerde nooit gezegt worden dat God hem lief heeft. Ik vind dat wel wat overdreven. De doop is een teken van affectie van God voor de gedoopte. Dat is bij niet gedoopten misschien niet te zeggen, al zegt God dat Hij van de wereld houdt en wel zodanig dat Hij Zijn Zoon gegeven heeft. Of God van Osama houdt? De deur van bekering staat open, maar ik denk dat je niet kan zeggen dat God zo van Osama houdt.
Je moet onderscheid maken tussen twee soorten van liefde. God haat en straft de zonde, dus ook de zondaar die Hem blijft haten (tegenover de teksten over liefde die hier genoemd zijn wil ik ook Psalm 139 zetten: Zou ik niet haten wie U haat.

Daarnaast is er Gods liefde voor de wereld, zoals in Johannes 3:16 bijvoorbeeld staat. God houdt van de wereld en wil dat ieder behouden wordt. Ook dat Hij nog tijd geeft voor bekering is pure liefde, ook voor ongelovigen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Het is erg stil rond Osama. Je leest en hoord er bijna niets meer over.
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

tukkertje schreef:Het is erg stil rond Osama. Je leest en hoord er bijna niets meer over.
Stil maak geen slapende honden wakker!!
Laten we hopen dat het in dit opzicht geen stilte voor de storm is.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oude-Waarheid schreef:
tukkertje schreef:Het is erg stil rond Osama. Je leest en hoord er bijna niets meer over.
Stil maak geen slapende honden wakker!!
Laten we hopen dat het in dit opzicht geen stilte voor de storm is.

vind het verdacht stil
Plaats reactie