Welke muziek beluister je nu? [5]

BJD

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door BJD »

Hieronder bv de CD Remixed, staat op z'n site..
Spreekt over een DJ, zomerse trance, stevige trance.. begrippen waar ik niet veel mee heb als het gaat over lofprijsing, aanbidding

Ik kan het niet eerbiedig noemen..

Remixed

Ecovata EGP108, 2006
Prijs: € 10,00

Op deze CD is DJ Tony Foxx er in geslaagd eigen nummers van K's op een vrolijke, frisse en eigentijdse wijze te remixen. Zomerse dance, stevige trance en sfeervolle lounge wisselen elkaar af.
K's: Het is een vernieuwende CD geworden om God op eigentijdse manier te aanbidden.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

R.O. (echt te merken dat het bijna kerst is....en als het goed is altijd in ons hart)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Lassie

Bericht door Lassie »

een cd met veel klassieke muziek.
Rens

Bericht door Rens »

Een start gemaakt met het draaien van een zéér aanzienlijke stapel klassieke cd's die ik uit het totale arsenaal heb geselecteerd. Niet álle klassieke cd's zijn te pruimen...bijvoorbeeld de cd's met alleen maar orgel, of dat ellendige zenuwenpianogepingel.....om gék van te worden (ok, het scheelt dat ik dat al voor een flink deel bén, maar het laatste zetje naar totále gekte laat ik graag onbenut.....)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

musica religiosa
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Wat een prachtig lied is dit toch.
Zeker als je bedenkt onder welke omstandigheden het gemaakt is.
Daar is genade voor nodig, dat kan een mens niet uit zichzelf

Wat heerlijk om dit met heel je hart mee te zingen : It is well with my soul.....

http://www.hymnsite.com/lyrics/umh377.sht
Marnix

Bericht door Marnix »

BJD schreef:Hieronder bv de CD Remixed, staat op z'n site..
Spreekt over een DJ, zomerse trance, stevige trance.. begrippen waar ik niet veel mee heb als het gaat over lofprijsing, aanbidding

Remixed

Ecovata EGP108, 2006

Op deze CD is DJ Tony Foxx er in geslaagd eigen nummers van K's op een vrolijke, frisse en eigentijdse wijze te remixen. Zomerse dance, stevige trance en sfeervolle lounge wisselen elkaar af.
K's: Het is een vernieuwende CD geworden om God op eigentijdse manier te aanbidden.
Tja, dat jij dat niet kan zegt veel over jezelf, en weinig over de muziek. Er is een groot verschil tussen "ik vind" en "het is".
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gabrielle schreef:Wat een prachtig lied is dit toch.

Wat heerlijk om dit met heel je hart mee te zingen : It is well with my soul.....

Die klinkt mooi. Helaas is mijn Engels wat te ver weggezakt, om het echt goed te kunnen beoordelen. :)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
BJD

Bericht door BJD »

Marnix schreef:

Remixed

Ecovata EGP108, 2006

Tja, dat jij dat niet kan zegt veel over jezelf, en weinig over de muziek. Er is een groot verschil tussen "ik vind" en "het is".
Nee hoor, ik heb het niet over mezelf maar ovde die muziek van die cd..
Oke, HET IS niet eerbiedig.. jij je zin ;)
BJD

Bericht door BJD »

BJD schreef:
Marnix schreef:

Remixed

Ecovata EGP108, 2006

Nee hoor, ik heb het niet over mezelf maar over die muziek van die cd..
Oke, HET IS niet eerbiedig.. jij je zin ;)
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik ontdekte dit lied onlangs n.a.v. een preek van John Piper. Inderdaad een prachtig lied, geschreven onder bizarre omstandigheden.

Wikipedia:
It Is Well with My Soul is een gezang met zeer veel invloed, het is geschreven door Horatio Spafford later gecomponeerd op muziek door Philip Bliss. In de 19e en 20ste eeuw zijn er veel mensen door dit lied geïnspireerd, dit komt duidelijk terug in de muziek.

Dit gezang was geschreven na verscheidene traumatische gebeurtenissen in het leven van Spaf­ford. Het eerste tragische moment was de dood van zijn enige zoon in 1871, deze werd opgevolgd door de grote Brand van Chicago die hem financieel trof (hij was een succesvolle advocaat geweest). Vervolgens gebeurde in 1873 het volgende tragische in zijn leven, hij ging naar Europa met zijn familie op S.S. Ville Du Havre, omdat hij zaken moest afhandelen had hij zijn familie vooruit gestuurd. Tijdens het oversteken van de Atlantische Oceaan kwam het schip in botsing met een ander schip en zonk het zeer snel, zijn vier dochters verdronken bij dit ongeluk. Zijn vrouw Anna overleefde dit ongeval als een van de weinigen en verzond hem een beroemd tel­e­gram: "Saved alone" ("Alleen gespaard"). Kort daarna, toen Spafford naar Europa reisde om zijn treurende vrouw te ontmoeten, werd hij geïnspireerd om deze woorden te schrijven, aangezien zijn schip de plaats passeerde waar zijn dochters waren gestorven.
BJD

Bericht door BJD »

Jongere schreef:

Ik ontdekte dit lied onlangs n.a.v. een preek van John Piper. Inderdaad een prachtig lied, geschreven onder bizarre omstandigheden.

Wikipedia:
It Is Well with My Soul is een gezang met zeer veel invloed, het is geschreven door Horatio Spafford later gecomponeerd op muziek door Philip Bliss. In de 19e en 20ste eeuw zijn er veel mensen door dit lied geïnspireerd, dit komt duidelijk terug in de muziek.

Dit gezang was geschreven na verscheidene traumatische gebeurtenissen in het leven van Spaf­ford. Het eerste tragische moment was de dood van zijn enige zoon in 1871, deze werd opgevolgd door de grote Brand van Chicago die hem financieel trof (hij was een succesvolle advocaat geweest). Vervolgens gebeurde in 1873 het volgende tragische in zijn leven, hij ging naar Europa met zijn familie op S.S. Ville Du Havre, omdat hij zaken moest afhandelen had hij zijn familie vooruit gestuurd. Tijdens het oversteken van de Atlantische Oceaan kwam het schip in botsing met een ander schip en zonk het zeer snel, zijn vier dochters verdronken bij dit ongeluk. Zijn vrouw Anna overleefde dit ongeval als een van de weinigen en verzond hem een beroemd tel­e­gram: "Saved alone" ("Alleen gespaard"). Kort daarna, toen Spafford naar Europa reisde om zijn treurende vrouw te ontmoeten, werd hij geïnspireerd om deze woorden te schrijven, aangezien zijn schip de plaats passeerde waar zijn dochters waren gestorven.
Zeker een mooi lied...
kerstavond was ik (omdat mijn collega daar moest viool spelen, en ik altijd nog beloofd had daar een keer te gaan kijken) in de Levenstroomgemeente van Jan Zijlstra in Leiderdorp. Daar werd dit gezongen.. en tevens dit verhaal verteld... Het Bijbelverhaal van Job zou ook passen...
Rens

Bericht door Rens »

De Klassiek top-1000 van ClassicFM, vanmorgen om 07.00 uur van start gegaan, en DV durende tot 31 december 19.00 uur.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lassie

Bericht door Lassie »

gitaarspel van m'n vriend.... :love
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Rijssens mannenkoor.