Laatst gekochte boeken
Re: Laatst gekochte boeken
4 boeken van D. van der Stoep
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Via mijn moeder gekregen:
Het Geopende Woord - Bijbels dagboek, door predikanten van de Gereformeerde Gemeenten...
Het zat in het kerstpakket van de kerk voor mijn moeder, maar ze is te vermoeid om te lezen...
We zullen het hopelijk na 1 januari gebruiken als dagboek aan de tafel...
-DIA-
Het Geopende Woord - Bijbels dagboek, door predikanten van de Gereformeerde Gemeenten...
Het zat in het kerstpakket van de kerk voor mijn moeder, maar ze is te vermoeid om te lezen...
We zullen het hopelijk na 1 januari gebruiken als dagboek aan de tafel...
-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- MarthaMartha
Max en het geheim van de zeecontainers 

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
A.A. van Ruler, Van Schepping tot Koninkrijk
C. Valk, Ds. J.P. Paauwe, zijn leven en prediking
A. Vergunst, Om de eenheid van de kerk
Aritha Vermeulen, De dikke-meidenclub
Op het scherp van de snede, posthuum gesprek met prof.dr. A.A. van Ruler
Afgewezen schreef:A.A. van Ruler, Van Schepping tot Koninkrijk

dagboek "Zeker weten" Ds.P. van Ruitenburg
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
- J.C. Philpot
De ESV study bible.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Uit de kiloverkoop ben ik o.m. wel in m'n sas met:
- De Statenvertaling 1637-1937
- M. Malinski, Ecce Homo
- Ds. K. Doornbos, De synode van Dordrecht 1618-1619 getoetst aan het recht der Kerk
- Ds. J.G. Feenstra, Onze geloofsbelijdenis
- idem, De Dordtsche Leerregelen
- Dr. W. Aalders, Theologie der verontrusting
- Harold. S. Kushner, Als het kwaad goede mensen treft
- Dr. Th.C. Vriezen, Hoofdlijnen der theologie van het Oude Testament
- Dr. H. Bavinck, Magnalia Dei
- J. Douma, Algemene genade (proefschrift)
- Anne de Vries, De levensroman van Johannes Post
- Jan Ligthart, Pedagogische opstellen II
Nieuwste boek:
Waakt en bidt - dagboek met stukjes uit de oefeningen van Wulfert Floor.
Waakt en bidt - dagboek met stukjes uit de oefeningen van Wulfert Floor.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Weer een hele hoop: Bullinger, Melanchthon, Erskine, JR Beeke, Fuller, Luther, en wat studiewerken over Calvijn. Wordt doorlezen om dat voor eind van de week uit te krijgen 
Probleem met het bestellen van boeken is: Voor het bestellen moet je naar een boekwinkel of website, en bij het opzoeken van de boeken die je wilt bestellen kom je zoveel nieuwe mooie boeken tegen, dat je verlanglijstje langer is ná je bestelling, dan er voor...

Probleem met het bestellen van boeken is: Voor het bestellen moet je naar een boekwinkel of website, en bij het opzoeken van de boeken die je wilt bestellen kom je zoveel nieuwe mooie boeken tegen, dat je verlanglijstje langer is ná je bestelling, dan er voor...
Wat heb je van Bullinger en Melanchton?
Van Bullinger zijn Huisboek, ook wel Decaden genoemt (in het Engels, ik kon geen NL versie vinden, alhoewel die wel schijnt te bestaan). En ook diens prekenserie/commentaar op Openbaring. Bullinger spreekt me erg aan, zowel in theologie, als in schrijf/preekstijl.Herman schreef:Wat heb je van Bullinger en Melanchton?
Van Melanchthons was ik eigenlijk op zoek naar diens Loci Communes (liefst een wetenschappelijke Nederlandse of Engelse vertaling). Aangezien ik die niet kon vinden, en ik deze theoloog (wiens invloed, via de door hem "verzonnen" 3-slag ellende-verlossing-dankbaarheid, toch, zonder dat velen het weten, zéér groot is geweest op de Nederlandse Reformatie en Nadere Reformatie) toch beter wil leren kennen, heb ik een commentaar van hem op Collossensen (Engelstalig) aangeschaft.