Alleen dan wel vreemd dat ik Rev Washer dan juist heb horen spreken op avonden en conferenties van Heartcry. Laat nu juist de organisatie van Paul Washer ook Heartcry heten. http://www.heartcrymissionary.comLuther schreef:Het is volstrekt onterecht om over Paul Washer te spreken in een topic over Heart Cry. Washer is inmiddels wel duidelijk dat hij daar niet hoort! Hij is veel te radicaal over de zonde en de ongerechtigheid en de blijvende verdorvenheid van de mens. Geen overwinningsleven dus, zoals Heart Cry voorstaat.
Luther volgens mij moet je eerst een proberen te doorgronden wat de HCr met overwinningsleven bedoeld. Dit is lastig ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit. Maar het is geen juigend en perfect, zondeloos christendom in ieder geval.
Vervolgens moet je de preken van Rev Washer eens luisteren welke gaan over heiligheid en de praktische heiligheid. Dan zul je juist zien de leer van het overwinningsleven (mn gebaseerd op de Zuid Afrikaanse invloeden van Murray en Maritz) wel eens heel dichtbij elkaar kunnen liggen.
Ik zal je eerlijk zeggen. Ik heb Rev Washer zeer hoog staan maar juist een van de punten waar ik moeite mee heb is zijn ontkenning van de carnal christian (vleselijke christen). Hij ontkent dit niet volledig maar geeft aan dat hij zeer veel moeite met deze doctrine heeft. Want deze doctrine geeft mensen een excuus om niet te jagen naar een verdere heiligmaking en vruchten der bekering waardig voort te brengen. Rev Washer hanteert de doctrine van de oude mens en het afsterven hiervan niet zoals wij doen. In onze gezindte wordt juist op de vleselijkheid van de mens en ook de bekeerde mens nog zeer veel nadruk gelegd. Maar dat is juist iets waar Rev Washer bijna 'allergisch' voor is.
Hij zal niet zeggen dat er een zondeloze en perfecte christenen ontstaan maar de groei in de heiligmaking gaat bij hem heel wat sneller dan in onze gezindte en neemt een zeer prominente plaats in zijn denken in.
Een van Rev Washer stellingen is dan ook: bekeert u en gelooft en je zal de ware christen kennen uit zijn vruchten. Deze vruchten verbindt hij nauw met bekering (repentence). Hij ziet de dagelijkse bekering als onderdeel van de heiligmaking. Deze dagelijkse bekering heeft een zeer belangrijke plaats in overwinningsleven van Hcr.
Als ik niet helemaal verkeerd geïnformeerd ben dan spreekt Rev Washer in juli op één of twee conferenties van HCr in Nedeland. Klopt dit nog Grace?Paul Washer zal ook niet meer spreken voor Heart Cry Nederland.
Dus Luther ik ben zeer benieuwd naar je bronnen en raad je aan om de preken van Rev Washer op http://www.heartcry.nl eens te beluisteren.