Tja... begin is met het checken van z'n verkoperspas.. Sommige ilegale verkopers hebben ook een "neppas". Als dat krantje idd de eerste pagina's Nederlands zijn en de rest Frans kan je afvragen wat het is. Vraag namens welke organisatie hij verkoopt. Bel die desnoods. Eenvoudige zaken die je ook via internet zo kan natrekken. Google eens op de naam van dat krantje. Als het het "daklozenwoord" is dan kan ik je nu al vertellen dat het mis is..MarthaMartha schreef:Uhm.... de man die ik heb uitgenodigd.......BJD schreef:het is te overwegen om het eens te vragen aan die man bij de Aldi of hij een pas heeft en om te kijken of het niet het Daklozenwoord is. Maar als hij er regelmatig staat dan kan je er bijna vanuit gaan dat het wel goed zit. Die criminelen staan de ene dag hier en de andere dag daar.memento schreef:Bij de Aldi op Ridderkerk staat ook regelmatig een straatkrant-verkoper, hij ziet er een btje uit als een Oost-Europeaan (Tjechië of Hongarije ofzo). Omdat ik zo'n krantje toch nooit lees, geef ik meestal maar gewoon geld en laat hem het krantje houden. Zou zo'n man dat geld ook af moeten dragen?BJD schreef:Vandaag werd me een straatkrant aangeboden.. Bleek weer (ik heb ze al vaker opgepakt) een te zijn van het Daklozenwoord. Een criminele organisatie die opereert vanuit belgie en waarbij voornamelijk ROMA zigeuners deze kranten verkopen. Je koopt een vodje en het geld gaat naar rijke criminelen.
Ik heb de politie gebeld en de man is aangehouden Ik ben hem nog zeker tien minuten achterna gelopen, omdat..ik was niet aan het werk en toen ik zei dat ik de politie zou bellen nam hij de spat.
Goed bedoelende mensen weten niet aan wie ze geld geven.
Officiele straatkrantverkopers, prima! Aan te raden om die gasten te helpen. Vraag alleen altijd naar hun pas en bekijk de krant. De krantjes waar ik het over heb, waar criminelen mee bezig zijn, zijn altijd tweetalig. Voorzijde in het Nederlands, achterzijde Frans..
De man vanmiddag is opgepakt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Daklozenkrant Zie onder het kopje "omstreden"
En die mannen die dat illegale krantje verkopen, die zijn toch gewoon arm, of niet? Hoe kan je deze mensen dan helpen? Met een voedselpakket ofzo? Niets doen is toch ook geen oplossing, tenminste, ik voel me altijd schuldig als ik met mn rijkdom (ook al is die maar relatief) voorbijloop en zo'n arme stakker zie staan bedelen...
Die mannen die het ilegale krantje verkopen zijn dus helemaal niet arm. We hebbenz e aangehouden waarbij de moiste auto's verderop stonden geparkeed. Roken sigaretten, dure horloges, mooie mobiele telefoons.. vele indicaties dat ze genoeg geld hebben. Ze verdienen er ook genoeg mee.
Deze mensen hebben in die zin geen hulp nodig. Ja, ze uit het circuit halen.. Juist van die gevoelens die jij verwoord maken ze misbruik
krant is frans/nederlands........... en wat bedoel je met Roma? Het is een Roemeense man, hij zegt dat hij christen is, spreekt maar drie woorden nederlands, en hij verblijft in antwerpen/belgie............
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roma_(volk)