Oorspronkelijk gepost door prinses... als het goed is heb je dit al uit laten komen in de periode dat er contact was in de gezonde dagen van zo iemand. En af en toe een enkel woord... ook daar kan veel van uitgegaan zijn. Niet het vele is goed maar het goede is veel...Oorspronkelijk gepost door VortigernOp zich ben je rijkelijk te laat als je pas op een begrafenis of crematie begint te spreken. Degene in de kist heeft er dan niets meer aan. Persoonlijk zijn er denk ik betere momenten aan te wijzen om te spreken. Waarom op zo'n gevoelig moment. Ook moet heel ons leven getuigen van een leven na dit leven. Niet slechts af en toe een enkel woord.Oorspronkelijk gepost door prinses... ik zou het gevoelsmatig wel moeilijk vinden om een crematie bij te wonen maar het uit meeleven met de familie dan niet na-laten. Je zegt daarmee toch niet dat je het eens met de crematie? En iets van de bijbelse boodschap laten doorklinken als je zou mogen spreken lijkt me zeker gepast. Als christen voel je best aan dat je dat op een sobere manier moet doen, maar toch zo dat je iets van het evangelie mag doorgeven.Oorspronkelijk gepost door lebaoth Ik heb het artikel niet gelezen, maar het lijkt mij erg ongepast om bij een crematie een moraliserend praatje te gaan houden. Misschien denk ik dan niet goed christelijk, maar dat is toch misbruik maken van de situatie? Ik zou het in elk geval niet waarderen als zoiets bij de crematie van een familielid oid gedaan werd.
En ik zou gewoon een crematie bijwonen, daar geen moment over twijfelen.
[Aangepast op 26/5/04 door prinses]
[Aangepast op 26/5/04 door prinses]
Goed, goed. Ik zoek het wel effe op in die Terdege en dan typ ik het letterlijk over.
Overigens fijn dat er goed over gediscussieerd wordt. Merk iig al dat er idd niet echt veel bijbelse argumenten zijn.
[Aangepast op 27/5/04 door Kislev]