Je maakt mij niet wijs dat je die pepermunt koopt van een ongelovige.caprice schreef:Pepermunt kopen van de VBOK.freek schreef:En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??

Je maakt mij niet wijs dat je die pepermunt koopt van een ongelovige.caprice schreef:Pepermunt kopen van de VBOK.freek schreef:En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??
Het is wel goed bedoeld, toch meen ik (en dat blijf ik menen!) dat reformatorische christenen zich niet met met een dergelijke actie moeten inlaten... De actie wordt soms een doel in zichzelf, en denk je dat zo'n actie echt een zegen kan wegdragen? Misschien zal ik wel weer als zwartkijker bestempeld worden. Maar k blijf het een ongepaste actie vinden, al is het DOEL OP ZICH wel goed.freek schreef:Ik kan goed begrijpen dat die lui bij P&W zo allergisch reageren. Ik werd opnieuw geraakt door het bijzondere van het nieuwe leven in de moederschoot, toen ik dat poppetje zag. Zo rond 10 a 12 weken is het al geen 'ongevormde klomp' meer, maar een mensje in het piepklein. Ja, als je dan zelf een abortus heb laten plegen, of daar hartstochtelijk voorstander van ben, dan doet het waarschijnlijk best even zeer om hiermee geconfronteerd te worden. Dan kun je jezelf maar het beste overschreeuwen, zoals dat vrouwtje in die uitzending.
Ik heb echt diep, diep respect voor het werk van Dorenbos en zijn stichting. Zelfs al zou deze actie door haar vorm niet tactisch zijn, dan nog vind ik het bijzonder dapper om in zo'n vijandige context als een uitzending van P en W toch je verhaal te doen.
En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??
Oke. Ik begrijp het alleen niet echt. En wat als Dorenbos nou lid was van jouw gemeente?-DIA- schreef:Het is wel goed bedoeld, toch meen ik (en dat blijf ik menen!) dat reformatorische christenen zich niet met met een dergelijke actie moeten inlaten... De actie wordt soms een doel in zichzelf, en denk je dat zo'n actie echt een zegen kan wegdragen? Misschien zal ik wel weer als zwartkijker bestempeld worden. Maar k blijf het een ongepaste actie vinden, al is het DOEL OP ZICH wel goed.freek schreef:Ik kan goed begrijpen dat die lui bij P&W zo allergisch reageren. Ik werd opnieuw geraakt door het bijzondere van het nieuwe leven in de moederschoot, toen ik dat poppetje zag. Zo rond 10 a 12 weken is het al geen 'ongevormde klomp' meer, maar een mensje in het piepklein. Ja, als je dan zelf een abortus heb laten plegen, of daar hartstochtelijk voorstander van ben, dan doet het waarschijnlijk best even zeer om hiermee geconfronteerd te worden. Dan kun je jezelf maar het beste overschreeuwen, zoals dat vrouwtje in die uitzending.
Ik heb echt diep, diep respect voor het werk van Dorenbos en zijn stichting. Zelfs al zou deze actie door haar vorm niet tactisch zijn, dan nog vind ik het bijzonder dapper om in zo'n vijandige context als een uitzending van P en W toch je verhaal te doen.
En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??
-DIA-
Haha, dat doe ik zeker wel!caprice schreef:Pepermunt kopen van de VBOK.freek schreef:En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??
Ik heb maar weer eens een uitzondering gemaakt en de bewuste uitzending teruggekeken. P&W blijven inderdaad op de achtergrond, maar ik kan dat niet als positief duiden. Als je gasten uitnodigt voor jouw tv-programma, zul je je ook als gastheer moeten gedragen. Concreet: zorgen dat je gasten met respect behandeld worden door andere gasten (uit laten spreken, niet op de persoon spelen, etc.). Dat mis ik hier toch wel. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat P&W (die toch niet echt bekend staan om hun sympathie voor religie in het algemeen en voor het christendom in het bijzonder) het stiekem wel aardig vinden dat christen Dorenbos zo wordt afgeserveerd. En waarom wordt dat meisje van het journaal niet kritisch bevraagd? Die reageerde wel heel erg overspannen op Dorenbos ('ik gooi dit poppetje desnoods met een steen eraan door uw ruit'), daar moet m.i. meer achter zitten dan alleen een verschil van mening.Ariene schreef:Wat mij betreft kun je hiervoor best een uitzondering maken.
P&W blijven op de achtergrond. Vooral twee andere gasten zitten op zijn nek.
wees nu eens héél eerlijk tegen jezelf (dus hoeft niet op het forum beantwoord)-DIA- schreef:(...) Christenen kunnen beter in de binnenkamer gaan...
Ik zou zeggen: Je 13e maand naar de VBOK. Dat zet meer zoden aan de dijk dan die paar centen winst op een doosje pepermunt (die trouwens nog geeneens lekker zijn ook)caprice schreef:Pepermunt kopen van de VBOK.freek schreef:En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??
Niet iedereen heeft een 13e maand, memento.memento schreef:Ik zou zeggen: Je 13e maand naar de VBOK. Dat zet meer zoden aan de dijk dan die paar centen winst op een doosje pepermunt (die trouwens nog geeneens lekker zijn ook)caprice schreef:Pepermunt kopen van de VBOK.freek schreef:En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??
Onderbouw nou eens dingen. Je roept weer van alles zonder enige onderbouwing. Waarom wordt deze actie een doel in zichzelf? Als je Schreeuw om Leven een beetje zou kennen weet je dat deze actie nooit een DOEL OP ZICH of een doel in zichzelf wordt maar dat het altijd als doel heeft om abortus te bevechten en de Bijbelse normen en waarden terug te krijgen en te bepleiten. Waarom moeten reformatorische christenen zich daar niet mee inlaten? Dat is toch juist wat wij ook willen?-DIA- schreef:Het is wel goed bedoeld, toch meen ik (en dat blijf ik menen!) dat reformatorische christenen zich niet met met een dergelijke actie moeten inlaten... De actie wordt soms een doel in zichzelf, en denk je dat zo'n actie echt een zegen kan wegdragen? Misschien zal ik wel weer als zwartkijker bestempeld worden. Maar k blijf het een ongepaste actie vinden, al is het DOEL OP ZICH wel goed.freek schreef:Ik kan goed begrijpen dat die lui bij P&W zo allergisch reageren. Ik werd opnieuw geraakt door het bijzondere van het nieuwe leven in de moederschoot, toen ik dat poppetje zag. Zo rond 10 a 12 weken is het al geen 'ongevormde klomp' meer, maar een mensje in het piepklein. Ja, als je dan zelf een abortus heb laten plegen, of daar hartstochtelijk voorstander van ben, dan doet het waarschijnlijk best even zeer om hiermee geconfronteerd te worden. Dan kun je jezelf maar het beste overschreeuwen, zoals dat vrouwtje in die uitzending.
-DIA-
Laat die jongen zijn eigen mening houden. Je bent net zo argumentloos zijn mening aan het weerleggen, als dat hij zijn mening geeft.Marnix schreef: Onderbouw nou eens dingen. Je roept weer van alles zonder enige onderbouwing. Waarom wordt deze actie een doel in zichzelf? Als je Schreeuw om Leven een beetje zou kennen weet je dat deze actie nooit een DOEL OP ZICH of een doel in zichzelf wordt maar dat het altijd als doel heeft om abortus te bevechten en de Bijbelse normen en waarden terug te krijgen en te bepleiten. Waarom moeten reformatorische christenen zich daar niet mee inlaten? Dat is toch juist wat wij ook willen?
Je komt hier puur met eigen bevooroordeelde aannamen, en op basis daarvan stel je dat het zo is, zonder enige argumentatie. Misschien een goed bedoelde, maar toch ongepaste reactie van je.
Als je een ander wilt overtuigen van jouw mening, is een onderbouwing natuurlijk wel zo handig. Anders is een mening toch niet veel meer dan de uiting van wat losse kreten.Herman schreef:Ik heb op bepaalde zaken ook geen met argumenten onderbouwde mening, maar dat betekent niet dat ik die mening persé zou moeten onderbouwen.
Ik zeg geen nee hoor, tegen die perpermunt.memento schreef:Ik zou zeggen: Je 13e maand naar de VBOK. Dat zet meer zoden aan de dijk dan die paar centen winst op een doosje pepermunt (die trouwens nog geeneens lekker zijn ook)caprice schreef:Pepermunt kopen van de VBOK.freek schreef:En, Dia, als dit evangelisch is, dan ben ik graag evangelisch. Wat doen jij en ik richting onze ongelovige naasten..??
Volgens mij is de 13e maand niet anders dan het gedeelte wat al die 12 maanden op je loon is ingehouden. Alleen lijkt het dan alsof je een maandsalaris extra krijgt.caprice schreef:En een 13e maand? Hoe zit dat? Bij mij telt het jaar maar 12 maanden, en bij mijn baas ook.
artistiek schreef:Volgens mij is de 13e maand niet anders dan het gedeelte wat al die 12 maanden op je loon is ingehouden. Alleen lijkt het dan alsof je een maandsalaris extra krijgt.