kennis van Pinksteren, wat doen we er aan?
- ndonselaar
- Contacteer:
De zielsbevindelijke kennis of verstandelijke kennis?Oorspronkelijk gepost door RhodéIk ben vóór. We kunnen dat onderzoek uitbreiden en misschien kunnen predikanten dat meenemen in hun preken. Weten wat voor vragen er bij het kerkvolk leven en hoe het is gesteld met de kennis.Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Zouden we dit onderzoek ook binnen eigen kring durven houden?
- ndonselaar
- Contacteer:
Klopt, als ik om me heen wel eens vraag wat men gaat doen met de Pinksterdagen, dan hoor ik alleen maar, of bijna alleen maar, een lekker lang weekend uit en we nemen er nog een extra snipperdag bij zodat het weekend extra lang is.
Ik vraag ze ook wel eens of ze nog wel weten wat Pinkesteren voor de kerk betekend, het antwoord blijft men vaak schuldig of men geeft aan van: het zal wel een of ander kerkelijk feest zijn.
Zo te zien ligt er een groot open veld om te bearbeiden voor de kerk en voor zijn leden.
Ik vraag ze ook wel eens of ze nog wel weten wat Pinkesteren voor de kerk betekend, het antwoord blijft men vaak schuldig of men geeft aan van: het zal wel een of ander kerkelijk feest zijn.
Zo te zien ligt er een groot open veld om te bearbeiden voor de kerk en voor zijn leden.
- ndonselaar
- Contacteer:
Waarschijnlijk wel. Kerst hebben vele mensen nog een romantisch beeld bij, van een 'stalletje met een kindje een vrouw'. Andere feesten ligt een stuk moeilijker, maar goed het is een onderzoek waard. Trouwens als je onlangs las hoe het met de kennis van de ambtsdragers gesteld was, dan mag je voor de uitkomst van dit ook wel vrezen.Oorspronkelijk gepost door H.M.H.Zou de verstandelijke kennis zó tegen vallen dan? Ik hoop het niet. Maar misschien denk ik hier dan iets te positief over...Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Zouden we dit onderzoek ook binnen eigen kring durven houden?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
...klopt, dat vind ik het nadeel van de christelijke feestdagen, ik bedoel: zoals er vorm aan wordt gegeven, met name de 2e feestdag... onze dominee merkte op dat er met b.v. kerst en ook wel pasen veel wordt gedaan aan declamatorium, zang etc. maar dat aan b.v. Hemelvaartsdag geen speciale aandacht wordt geschonken. Met pinksteren wordt er door de kerken wel meer georganiseerd maar toch is het vooral een dag vrij of weggaan met elkaar...Oorspronkelijk gepost door Jelle
Klopt, als ik om me heen wel eens vraag wat men gaat doen met de Pinksterdagen, dan hoor ik alleen maar, of bijna alleen maar, een lekker lang weekend uit en we nemen er nog een extra snipperdag bij zodat het weekend extra lang is.