KERST EN CADEAUTJES

Lassie

Re: KERST EN CADEAUTJES

Bericht door Lassie »

albion schreef:
Meeting schreef:
-DIA- schreef:Ik kreeg vandaag een groot kestpakket van de zaak... Veel luxe wat niet echt nodig is...

-DIA-

Ik krijg met de kerst van mijn baas geen kerstpakket maar een geldbedrag, dan kan je zelf bekijken wat je er mee doet. Da's pas handig en ik moet zeggen dat het een aardig bedrag is. Soms vraag ik me af of zulke dingen wel nodig zijn.
bedoel je geen 13e maand. Is het echt voor de kerst?
Nee, sommige mensen krijgen geld ipv kerstpakket. k zie het steeds vaker. En dan nog naast de 13e maand.

En ach ik hou opzich wel van een kerstpakket, geen flauw idee of ik er dit jaar er 1 krijg. Zo ja? dan hou ik dit jaar een keer m'n kerstpakket. Waarom zou je niet eens ff in het zonnetje gezet mogen worden? ik heb dit jaar keihard gewerkt om bij heel wat mensen het huis schoon te maken/houden. En dat het rond kerst gebeurd tsja, ik assosieer het niet echt met het Kerstfeest wat wij geloven.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

-DIA- schreef:Ik kreeg vandaag een groot kestpakket van de zaak... Veel luxe wat niet echt nodig is...

-DIA-
Geef hem door! Aan iemand die het nodig heeft.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Eigenlijk ben ik het wel met Herman eens. Of tenminste, zijn posting heeft mijn gedachten wat gestuurd... geven is niet erg, zolang de nadruk op geven ligt en niet op krijgen. Geven met direct de associatie van de Gever van de grootste Gift, Gods Zoon. Als je leest bij Ryle bijvoorbeeld, hoe hij benadrukt dat het goed is dat families bijeen komen, hoe waardevol dat is, de gezelligheid met elkaar, het investeren in elkaar, waarom zou je 't niet combineren? Alles als afschaduwing van..... als je die boodschap maar niet uit het oog verliest.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
wim

Bericht door wim »

Ik heb nog steeds een ongebruikte pastamachine liggen van vorig jaar.
En niemand wil 'm hebben ook.
Ander

Bericht door Ander »

Wij lezen momenteel 's morgens een dagboekje van ds. E. v.d. Meer. Hij behandelde op 5 december de tekst: Daarom schaamt Zich God hunner niet, om hun God genaamd te worden. Hebr. 11:16

Hij begint zijn dagboekstukje zo:

Voor jong en oud brengt deze avond in menig gezin een verrassing. Maar wat is nu de grootste verrassing, welke aan een mens te beurt kan vallen? Deze, dat de hoge God het niet beneden Zich acht, om de God van een nietig en onrein sterveling genaamd te worden.

Ik las deze discussie en moest hieraan denken.
MarthaMartha

wim schreef:Ik heb nog steeds een ongebruikte pastamachine liggen van vorig jaar.
whahahaha.... en ik krijg dit jaar weer een mega-rollade..... (zo een die je in je eentje ook niet op krijgt, dus waar je weer een bestemming voor moet zoeken)
wim

Bericht door wim »

MarthaMartha schreef:
wim schreef:Ik heb nog steeds een ongebruikte pastamachine liggen van vorig jaar.
whahahaha.... en ik krijg dit jaar weer een mega-rollade..... (zo een die je in je eentje ook niet op krijgt, dus waar je weer een bestemming voor moet zoeken)
Kun je weer een RF-meeting voor gaan organiseren. Refoforum-Meeting rond Mega-Rollade.
MarthaMartha

wim schreef:
MarthaMartha schreef:
Kun je weer een RF-meeting voor gaan organiseren. Refoforum-Meeting rond Mega-Rollade.
meeting voor het uitwisselen van kerstcadeaus en kerstpakketten.
albion

Bericht door albion »

MarthaMartha schreef:
Gasten uitnodigen.....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lassie

Bericht door Lassie »

*wacht in spanning af op een uitnodiging*.... :)
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Vandaag kerst gevierd met asielzoekers van het AZC.

Géén grote kerstpakketten daar, géén kerstbomen etc.
Maar eenvoudig het Evangelie doorgeven.

Mooi om te zien en te horen dat God ook nu nog werkt.
En te zien dat jongeren, moslims en Christenen samen luisteren en zingen.

Dat is meer waard dan het mooiste kerstpakket

Triest is wel dat de kerken hier ter plaatse volzitten, maar er bijna geen mensen te vinden zijn die deze naasten willen bezoeken. Terwijl vluchtelingen, die huis, haard en vaderland verlaten hebben, juist zo open staan voor bezoek. ( en het Evangelie )
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:
zoeken???? :slurp
Marnix

Bericht door Marnix »

Meeting schreef:

-DIA-

Ik krijg met de kerst van mijn baas geen kerstpakket maar een geldbedrag, dan kan je zelf bekijken wat je er mee doet. Da's pas handig en ik moet zeggen dat het een aardig bedrag is. Soms vraag ik me af of zulke dingen wel nodig zijn.
Als je het niet nodig vindt zou ik zeggen: Geef het geld aan een organisatie of aan een persoon die het wel hard nodig heeft!

Dia, als je je kerstpakket niet wil kan je het bij de Voedselbank deponeren. Als ik mijn kerstpakket niet ophaal gaat ie trouwens automatisch naar de voedselbank toe.

Elkaar kado's geven met kerst kan prima, als je maar weet waarom je het doet. Voor sommige mensen is dit plus samen eten enzo een vervanging van kerst geworden en dat is niet goed. Maar het is in een hoop culturen heel normaal om op een feestdag elkaar ook kado's te geven omdat er wat te vieren valt. Als je met die gedachte kado's geeft omdat er iets fantastisch te vieren valt, de geboorte van het heil, de Heiland, is daar niks mis mee, integendeel.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
seuter

Bericht door seuter »

Marnix schreef:
Meeting schreef:

-DIA-

Als je het niet nodig vindt zou ik zeggen: Geef het geld aan een organisatie of aan een persoon die het wel hard nodig heeft!

Dia, als je je kerstpakket niet wil kan je het bij de Voedselbank deponeren. Als ik mijn kerstpakket niet ophaal gaat ie trouwens automatisch naar de voedselbank toe.

Elkaar kado's geven met kerst kan prima, als je maar weet waarom je het doet. Voor sommige mensen is dit plus samen eten enzo een vervanging van kerst geworden en dat is niet goed. Maar het is in een hoop culturen heel normaal om op een feestdag elkaar ook kado's te geven omdat er wat te vieren valt. Als je met die gedachte kado's geeft omdat er iets fantastisch te vieren valt, de geboorte van het heil, de Heiland, is daar niks mis mee, integendeel.
Beste Marnix,

Het is afhankelijk van in welke staat men leeft (wedergeboren / onwedergeboren). Ik vrees eigenlijk dat de gedachtenis aan het heilsfeit te snel naar de achtergrond raakt. We zijn toch immers vleselijk, verkocht onder de zonde.. (als dit tenminste innerlijk beleefd wordt) ? Anderszijde hebben we een God voor onze ziel, maar ook voor onze lichaam (HC zondag 1 vraag-antwoord).
Echter het is de boze machten altijd te doen om ons naar de aarde/ het aardse, terug te trekken.
Hoop dat mijn antwoord weerklank mag in vele harten.
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:
uhm
we kunnen ipv die biefstuk rollade doen...
als jvdg de wijn meeneemt
en wij de groente en het dessert voor onze rekening nemen :haha
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie