beroepingswerk en daarmee samenhangende berichten

jvdg

Re: beroepingswerk en daarmee samenhangende berichten

Bericht door jvdg »

JALP schreef:Misschien kan ik die vraag hier wel stellen...

Ik hoorde dat ds. Visser uit Hardinxveld (HHK) op rond 14 oktober het beroep naar de gemeente van Werkendam heeft aangenomen.

Nu staat er vandaag in de krant dat hij op 5 november al afscheid preekt. Dat betekent slechts 3 weken (of zo) er tussen. Dat is toch niet gebruikelijk??
Misschien niet gebruikelijk, maar toen Paulus de roep kreeg, kom over en help ons, reisde hij terstond af naar Macedonie.

Handelingen 16:

10 Als hij nu dit gezicht gezien had, zo zochten wij terstond naar Macedónië te reizen, besluitende daaruit dat ons de Heere geroepen had om denzelven het Evangelie te verkondigen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Regel is om binnen 3 maanden van standplaats te veranderen. Daar voldoet Ds. Visser prima aan.
freek

Bericht door freek »

Ik hoorde dat ds. Visser uit Hardinxveld (HHK) op rond 14 oktober het beroep naar de gemeente van Werkendam heeft aangenomen.

Nu staat er vandaag in de krant dat hij op 5 november al afscheid preekt. Dat betekent slechts 3 weken (of zo) er tussen. Dat is toch niet gebruikelijk??
Er hoeft geen pastorie in gereedheid gebracht te worden.
Reformer

Bericht door Reformer »

freek schreef:

Er hoeft geen pastorie in gereedheid gebracht te worden.
Dat klopt. De pastorie in Boven-Hardinxveld waar ds. Visser nu woont is zijn eigen huis. Hij blijft hier wonen. Dit omdat er in zowel Veen als Werkendam op dit moment geen pastorie is. Ook heeft hij aangegeven niet te willen kiezen tussen Veen en Werkendam. Als hij in Veen gaat wonen vinden ze in Werkendam dat ze een consulent hebben en andersom. Al ben ik daar in het geval van ds. Visser niet zo bang voor. Zelfs al consulent zet hij zich volwaardig in voor een gemeente!
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Beroepen te (GG):
- Genemuiden: ds. J.M.D. de Heer te Middelburg-Centrum
- Krabbendijke: ds. D. de Wit te Rijssen-West
- Apeldoorn: ds. J.J. Tanis te Kampen
- Grand Rapids (Covell) (USA): ds. G.J.N. Moens te Meliskerke, die bedankt voor Clifton (USA)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

He, wat doen we nou: het topic Beroepingswerk dicht gooien? :cry :cry Het is voor de mensen die hier regelmatig komen, toch veel handiger om het hier ook te kunnen zien? Discussies over beroepen kunnen dan dit topic en de feitelijke informatie in het andere topic. Plus het RD of prekensite kan wel eens wat vergeten of niet weten, wat ander hier weer wel weet. Daar was het topic toch ook voor bedoeld. Ik snap eigenlijk ook niet waarom de moderators er zo dicht op zitten elke keer. ::please :? :bobo :banghead
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

Prekensite meldt: beroepen te Ermelo (GG): Ds. P. Melis te Veen
Refdag meldt: beroepen te Ermelo (GG): Ds. F. Mulder te Wageningen

Wat klopt?
albion

Bericht door albion »

Klaas-Jan schreef:Prekensite meldt: beroepen te Ermelo (GG): Ds. P. Melis te Veen
Refdag meldt: beroepen te Ermelo (GG): Ds. F. Mulder te Wageningen

Wat klopt?
Staat ds. P. Melis niet nog maar pas in Veen, of vergis ik me? Toen ik daar op bezoek was
zeiden ze dat ze een ds. kregen. Ik kan me niet voorstellen dat de tijd zo vlug gegaan is.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Beroepen te GG Ermelo: ds. F.Mulder te Wageningen. Dat klopt!

Voorts staat ds.Melis vanaf 19 juni 2002 in Veen. (6,5 jaar dus.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jvdg

Bericht door jvdg »

Gijs83 schreef:He, wat doen we nou: het topic Beroepingswerk dicht gooien? :cry :cry Het is voor de mensen die hier regelmatig komen, toch veel handiger om het hier ook te kunnen zien? Discussies over beroepen kunnen dan dit topic en de feitelijke informatie in het andere topic. Plus het RD of prekensite kan wel eens wat vergeten of niet weten, wat ander hier weer wel weet. Daar was het topic toch ook voor bedoeld. Ik snap eigenlijk ook niet waarom de moderators er zo dicht op zitten elke keer. ::please :? :bobo :banghead
Het geleuter oversteeg het verstrekken van mededelingen m.b.t. het beroepingswerk.
Dit topic biedt meer ruimte om niet alleen mede te delen dat..., maar ook iets meer "weetjeswaardig" te vermelden.

Mits......

Anders gaat ook dit topic in de prullenbak.
Klaas-Jan
Contacteer:

Bericht door Klaas-Jan »

jvdg schreef:
Gijs83 schreef:He, wat doen we nou: het topic Beroepingswerk dicht gooien? :cry :cry Het is voor de mensen die hier regelmatig komen, toch veel handiger om het hier ook te kunnen zien? Discussies over beroepen kunnen dan dit topic en de feitelijke informatie in het andere topic. Plus het RD of prekensite kan wel eens wat vergeten of niet weten, wat ander hier weer wel weet. Daar was het topic toch ook voor bedoeld. Ik snap eigenlijk ook niet waarom de moderators er zo dicht op zitten elke keer. ::please :? :bobo :banghead
Het geleuter oversteeg het verstrekken van mededelingen m.b.t. het beroepingswerk.
Dit topic biedt meer ruimte om niet alleen mede te delen dat..., maar ook iets meer "weetjeswaardig" te vermelden.

Mits......

Mijns inziens was het beter geweest als de mods hadden besloten om die weetjeswaardige dingen in het topic 'beroepingswerk, deel 7' gewoon toe te laten. In dit topic mag het ineens wel? Het enige verschil is dat de topic anders heet. Ik pleit er dus voor om een topic 'Beroepingswerk, deel 8' te openen, waarin meer gezegd mag worden dan alleen feitelijke informatie. Voor de koude feiten kan men dan ook op Prekensite terecht.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Deze week stond in het RD dat ds. W. Visscher (Amersfoort) in Moerkapelle beroepen is. Ik meen dat hij daar vandaan komt en voordat hij predikant werd in 1992 ook gewoond heeft. Doorgaans is men daar wat huiverig voor, vanwege de wrijving tussen een profeet en een eigen vaderland.
Reformer

Bericht door Reformer »

Luther schreef:Deze week stond in het RD dat ds. W. Visscher (Amersfoort) in Moerkapelle beroepen is. Ik meen dat hij daar vandaan komt en voordat hij predikant werd in 1992 ook gewoond heeft. Doorgaans is men daar wat huiverig voor, vanwege de wrijving tussen een profeet en een eigen vaderland.
Ten tijde van zijn beroepbaarstelling in 1992 woonde ds. Visscher inderdaad in Moerkapelle. Hij staat al sinds 23-09-1992 in zijn eerste gemeente, Amersfoort. Sinds dat hij opnieuw beroepbaar is heeft al reeds 96 beroepen ontvangen.
En de zaligheid is in geen ander, want er is onder de hemel geen andere Naam onder de mensen gegeven waardoor wij zalig moeten worden.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Klaas-Jan schreef:
jvdg schreef:

Mits......

Mijns inziens was het beter geweest als de mods hadden besloten om die weetjeswaardige dingen in het topic 'beroepingswerk, deel 7' gewoon toe te laten. In dit topic mag het ineens wel? Het enige verschil is dat de topic anders heet. Ik pleit er dus voor om een topic 'Beroepingswerk, deel 8' te openen, waarin meer gezegd mag worden dan alleen feitelijke informatie. Voor de koude feiten kan men dan ook op Prekensite terecht.
Mee eens! Ben benieuwd wat de moderators ervan gaan zeggen. :?
caprice

Bericht door caprice »

Gijs83 schreef:Mee eens! Ben benieuwd wat de moderators ervan gaan zeggen. :?
Misschien wel niets, Gijs!
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gesloten