Wat is hiervan de toegevoegde waarde? Het is voor jouw collega dan toch helemaal niet relevant of die film wel/niet deugt of goddeloos is? Je kunt het beter positief benaderen, door het niet over die film als film te hebben, maar met hem in gesprek te gaan over de Persoon waar het in die film om gaat. Zo iemand is er wellicht helemaal niet aan toe om geconfronteerd te worden met verschillende opvattingen van christenen over deze film.Oorspronkelijk gepost door Jelle
Zeker als een collega van mij er over begint, dan zal ik hem zeker niet afbranden maar wel vertellen dat er van de hele film niets deugd en dat het een goddeloze film is.
The passion of the Christ
Sorry Robert...
Op een dingetje wil ik wel ingaan, dat laatste puntje ,dat de krant vond dta er zoveel over zonden werd gezegd etc...
Kan zijn, maar toch...
Wij hadden mensen op onze bruiloft die na de dienst klaagde dat de preek enkel hel en verdoemenis was, terwijl naar mijn beste weten het juist een erg positieve preek was, en zeker niet verdoemend etc...Dus ik bedoel maar...Wat de een veel aandacht aan zonden noemt zal voor de ander misschien niet gelden...
Op een dingetje wil ik wel ingaan, dat laatste puntje ,dat de krant vond dta er zoveel over zonden werd gezegd etc...
Kan zijn, maar toch...
Wij hadden mensen op onze bruiloft die na de dienst klaagde dat de preek enkel hel en verdoemenis was, terwijl naar mijn beste weten het juist een erg positieve preek was, en zeker niet verdoemend etc...Dus ik bedoel maar...Wat de een veel aandacht aan zonden noemt zal voor de ander misschien niet gelden...
Ik wil met grote instemming hieronder een stukje plaatsen wat ik heb gevonden op refo web en is geschreven door iemand met de nickname differentdays
hier wordt in wel heel duidelijke termen bewezen welk gevaar deze film in zich heeft. Ik zou soms wel eens willen dat de gene die in het RD hebben geschreven zo over deze film hun standpunten konden opschrijven en onderbouwen.
maar goed lees maar zelf
"THE PASSION OF THE CHRIST"
Recent is door Mel Gibson een film gemaakt met als titel "The passion of the Christ". De film gaat over Jezus. Er wordt getracht om de gebeurtenissen van de 12 uren voor zijn dood aan het kruis in beeld te brengen.
Vele evangelische leiders hebben met enthousiasme de film verwelkomd en aanbevolen als een geweldig middel tot evangelisatie.
Hieronder volgt een beoordeling van de film
1. Waarschuwing van de filmkeuring
Het is een zogenaamde "R" rated film. De “Râ€
hier wordt in wel heel duidelijke termen bewezen welk gevaar deze film in zich heeft. Ik zou soms wel eens willen dat de gene die in het RD hebben geschreven zo over deze film hun standpunten konden opschrijven en onderbouwen.
maar goed lees maar zelf
"THE PASSION OF THE CHRIST"
Recent is door Mel Gibson een film gemaakt met als titel "The passion of the Christ". De film gaat over Jezus. Er wordt getracht om de gebeurtenissen van de 12 uren voor zijn dood aan het kruis in beeld te brengen.
Vele evangelische leiders hebben met enthousiasme de film verwelkomd en aanbevolen als een geweldig middel tot evangelisatie.
Hieronder volgt een beoordeling van de film
1. Waarschuwing van de filmkeuring
Het is een zogenaamde "R" rated film. De “Râ€
-
- Contacteer:
Zondagavond in een panel op de E.O. radio werd er gezegd [en daar kan ik volkomen in meegaan]: het echte lijden van Christus was niet aan het kruis [afgezien misschien van de drie uur durende duisternis] maar vond plaats in de hof van Getsemane. Daar was het geestelijke lijden veel groter dan het lichamelijke lijden aan het kruis en dat geestelijke lijden valt niet te filmen. Er zijn mensen geweest die meer lichamelijk geleden hebben.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Dat betwijfel ik zeer, want waar heeft Jezus uitgeroepen: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?Oorspronkelijk gepost door Egbert
Zondagavond in een panel op de E.O. radio werd er gezegd [en daar kan ik volkomen in meegaan]: het echte lijden van Christus was niet aan het kruis [afgezien misschien van de drie uur durende duisternis] maar vond plaats in de hof van Getsemane. Daar was het geestelijke lijden veel groter dan het lichamelijke lijden aan het kruis en dat geestelijke lijden valt niet te filmen. Er zijn mensen geweest die meer lichamelijk geleden hebben.
Anders probeer jij ff de discussie te volgen...... Lecram stelt een rhetorische vraag.Oorspronkelijk gepost door Madtice
Lecram, dat zegt Marcus in Marcus 15:34
(volgens NBG)
En op het negende uur riep Jezus met luider stem: Eloï, Eloï, lama sabachtani, hetgeen betekent: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?
[Aangepast op 6/4/04 door Pim]
Zijn er al evangelisatieboekjes geschreven die de film gebruiken als aanknopingspunt? Ik zag dat John Piper het engelssprekende werelddeel al had voorzien van een boek met dezelfde naam als de film. Ik zou een vergelijkbaar boekje/folder graag hebben om weg te geven aan kennisen/collega's.
De film is er, en velen zijn er geweest of gaan nog. Laten we er gebruik van maken om te evangeliseren. Zo'n boekje kan je mooi aan iemand aansmeren als een boekje wat 'wat achtergrondinformatie geeft bij het verhaal van de film'.
De film is er, en velen zijn er geweest of gaan nog. Laten we er gebruik van maken om te evangeliseren. Zo'n boekje kan je mooi aan iemand aansmeren als een boekje wat 'wat achtergrondinformatie geeft bij het verhaal van de film'.