Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Het zielelijden is niet weer te geven Robert, maar Golgotha is wel hét scharnier. Als Gods Woord daarover zwijgt, al is het de vraag of dat zo is, zie ik geen enkele toegevoegde waarde in deze film.
Het 'zielelijden' wordt ook niet weergegeven in de film. Net zomin als het in de Bijbel wordt weergegeven.
Wat wel wordt weergegeven is dat wat er in de Bijbel staat. Zoals het ook toen zichtbaar was.
De toegevoegde waarde is dat met pasen dit jaar honderden miljoenen het lijdensverhaal van Christus vernemen.
Zijn dood en opstanding.
Velen die het nooit uit de Bijbel zouden lezen, of van christenen zouden horen.
Met de jood een jood en met de griek een griek. Ditmaal met de westers-visueel georienteerde mens een westers-visueel georienteerd mens.
Zegt Paulus niet dat hij alles aangrijpt om het evangelie te vertellen?
Jullie denken vanuit het principe: is het goed of is het niet goed.
Je moet denken vanuit het principe: hoe kan ik het evangelie vertellen! We moeten een licht zijn in deze wereld, niet een weegschaal.
Was 'de onbekende god' van Paulus een goede manier om het evangelie te vertellen? Refo's zouden het, als Paulus het niet al had gedaan, in deze tijd hoogstwaarschijnlijk afkeuren.
Hoe durft iemand God te vergelijken met een stom beeld?
De film is een visualisatie van wat er in de Bijbel staat. En wat in de Bijbel staat is een woordelijke weergave van wat er toen visueel gezien werd.
Ik hoop dat wij allemaal deze film aangrijpen om in onze omgeving het evangelie te versprijden. ik hoop dat niemand van ons meteen negatief gaat doen over de film, als niet-christenen erover beginnen.