Marnix schreef:Nogmaals, dat roep jij. En het is onzin. En dat weet ik uit ervaring. Overigens zijn de diensten zondagavond dus mensen kunnen gewoon naar eigen gemeente.
Is het onzin dat men op zondag een conferentie heeft? NEE! En die diensten zijn niet op zondagavond. Hier een programma van een willekeurige conferentie:
Vrijdag 14 november
vanaf 9.00 Klaarzetten conferentie
14.00 Gebedssamenkomst te "Kroeze Danne"
vanaf 15.00 Aankomst - Aanmelden
20.00 Opening van de conferentie door evang. Arjan Baan
20.45 Ds. Gerhard du Toit spreekt over: "Waarom is gebed hèt antwoord voor de geestelijke leider?"
22.00 Afsluiting vrijdagavond
Zaterdag 15 november
06.30 Gebedssamenkomst o.l.v. Dr. Francois Carr over : "Wat is de kracht van het gebed in de Gemeente?"
07.30 Ontbijt en koffie
09.30 Ds. Gerhard du Toit spreekt over het thema: "Wat is de kracht van het gebed?"
12.30 Middageten
14.00 Vrij programma
15.00 Dr. Francois Carr: "Gebed en de binnenkamer van de geestelijke leider"
17.30 Avondeten
19.30 Gebedssamenkomst o.l.v. Dr. Fr. Carr rondom: "Het gebed & en het gezin van de geestelijke leider"
20.30 Ds. Gerhard du Toit spreekt over: "Het gebed in het Woord van God (woordstudie OT & NT)"
22.00 Samen bidden
Zondag 16 november
07.30 Gebedssamenkomst o.l.v. Dr. Francois Carr rondom thema: "Wat God spreekt in de binnenkamer moet je ook praktisch toepassen"
08.00 Ontbijt en koffie
09.45 Ds. Gerhard du Toit zal preken over het thema: "Het gebed als een 'last des Heeren' beleven"
12.30 Middageten
15.00 Groepsbespreking rondom: "Hoe komt het dat we zoveel kunnen (organiseren) zonder gebed?"
17.30 Avondeten
18.30 Gebedssamenkomst o.l.v. Ds. Gerhard du Toit
20.00 Dr. Francois Carr zal spreken over het thema: "Gebed en (persoonlijke) herleving in Nederland"
21.30 Samen zingen en mogelijkheid tot getuigenis
22.30 Afsluiting weekend
Dat gaat het wel, ga er maar eens kijken en met de bezoekers praten.

Je geeft zelf toe dat het om mensen gaat die zoeken. Nogmaals

Niet tegen beter weten vol houden.
Laatste keer is al wel een poos terug, maar ik praat regelmatig met jongeren uit die kerken dus hoor er een hoop over. Ik lees hier ook een hoop verhalen over mensen die sterven met "het moet je maar gegeven worden" etc en ik zie aan de lege avondmaalstafels en hoor uit gesprekken dat velen wel willen maar niet weten hoe ze behouden moeten worden. Het is echter allemaal zo exclusief gemaakt dat men het prima vindt dat de avondmaalstafels leeg blijven, de rest is niet goed genoeg en het is hen niet gegeven. Dat die mensen verder gaan zoeken lijkt me normaal en verstandig.
Niemand vindt het prima dat avondmaalstafels leeg blijven en ook vindt niemand het prima dat jij die laster hier strooit.
Daarnaast had ik als antwoord gegeven dat HeartCry aanvullend wil zijn op de kerken en dat het probleem is dat jij het niet zo ziet. Daarom zie je blijkbaar mijn antwoord ook niet. Als je kerkdiensten wil aanvullen, en er wordt heel veel A geroepen en heel weinig B, je het tekort, B dus, gaat aanvullen Dat krijg dan erg de nadruk. Nog een bewijs dat HeartCry geen kerk wil zijn dus. Als dat zo was geweest hadden ze zowel A al B heel duidelijk moeten noemen, nu vullen ze de kerk aan op het vlak wat daar gemist wordt.
Heartcry heeft dus geen evenwichtige boodschap? Wat verwijten ze de rechtse kerken dan? Datgene waar ze zelf ook mank aan gaan.