Een vreemde tegenstelling. Dé middelen? Staan die vast?Tiberius schreef:Ik niet. Het is namelijk precies andersom als Gravo beweert.Bonny schreef:He, ik kan me er wel wat in vinden.gravo schreef:Zou God zich, als het gaat om de uitbreiding van Zijn Koninkrijk, laten beinvloeden door onze toets aan de belijdenisgeschriften, die wij afvuren op de opwekking, die er onmiskenbaar uitgaat van Heart Cry en Jij daar?
Als het antwoord "ja" luidt, dan dicteren Bijbel en de belijdenis het handelen van God en komen de belijdenisgeschriften eeuwige geldigheid toe (en zijn ze feitelijk in de hemel geschreven, daar ze één op één samen vallen met God zelf)
Als het antwoord "nee" is, dan moeten we de gang, die God gaat door de geschiedenis misschien een nieuw hoofdstuk geven:
Gravo haalt hier (zoals in veel postings) twee gezichtspunten door elkaar, namelijk het gezichtspunt van God en dat van de mens.
Wij, mensen, zijn aan de middelen, aan de Bijbel gebonden, maar God is dat niet.
Gravo toont in zijn postings aan, dat God niet aan de middelen gebonden is. En dat klopt, daarom klinkt zijn verhaal plausibel. Echter, als hij concludeert, dat daarom ook de mens niet aan de middelen gebonden is, gaat hij de mist in.
Je zou de huidige ontwikkelingen ook anders kunnen zien: misschien moet het schip van de kerk wel uitvaren naar een volgende haven en moeten oude trossen, oude bindingen aan de kade losgemaakt worden en de ankers gelicht. Misschien zijn er wel verschuivingen, die ook de vertrouwde middelen veranderen!
De kerk is altijd onderweg, breekt af en toe de pleisterplaats op en reist af naar een volgend tijdperk. Het is maar een beeld, maar het bepaalt ons wellicht weer bij de bijbelse waarheid, dat geloof kan betekenen, dat we op weg worden gestuurd, zonder te weten waar we uitkomen. Gods volk kent geen statisch, maar een dynamisch bestaan.
For the Bible tells me so!
gravo