Waarom Kerst?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Waarom Kerst?

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding
Voor het vierde achtereenvolgende jaar zal de Waarom Kerst? actie worden gehouden. Wij zijn al volop met de voorbereidingen aan de slag. Misschien u ook al wel. Wellicht heeft u of uw kerk hierover al een brief ontvangen. Want wij willen zoveel mogelijk mensen vertellen wat de betekenis van het kerstfeest is. Ook dit jaar willen u vragen met ons mee te doen. Juist rond de kerstperiode staan mensen meer dan ooit open voor een boodschap van vrede, van Jezus. Momenten waarop mensen zich kunnen bezinnen op de betekenis van dit feest.

Waarom Kerst geschenk
Dit jaar is het campagne product de DVD "The Nativity Story" als uniek kerstgeschenk (á € 2,50/stuk). Deze film, die rond kerst 2006 in de bioscoop werd vertoond, verteld het eeuwenoude verhaal van twee gewone mensen die verplicht op reis moeten. Een mooie visuele vertelling van het kerstverhaal.

Bron: http://www.waaromkerst.nl

Wie heeft deze film gezien en is die aan te raden?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Re: Waarom Kerst?

Bericht door mayflower »

jakobmarin schreef:
Wie heeft deze film gezien en is die aan te raden?
Ik zou nooit en te nimmer geen film aan raden waarin de 2e persoon van de Godheid ofwel de de Here Jezus Christus wordt afgebeeld.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Waarom Kerst?

Bericht door Rens »

jakobmarin schreef:
Wie heeft deze film gezien en is die aan te raden?
deze vraag HIER op RF stellen is op voorhand al beantwoord (zie voorgaande reactie)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Waarom Kerst?

Bericht door Bonny »

Zal ik even gaan muggenziften?
mayflower schreef:Ik zou nooit en te nimmer geen film aan raden waarin de 2e persoon van de Godheid ofwel de de Here Jezus Christus wordt afgebeeld.
Dubbele ontkenning...dus je raad hem aan!
The Groom's still waiting at the altar
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Waarom Kerst?

Bericht door Rens »

Bonny schreef:Zal ik even gaan muggenziften?
dat mág.......voor deze keer.......... :langue
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Waarom Kerst?

Bericht door Tiberius »

Bonny schreef:Zal ik even gaan muggenziften?
mayflower schreef:Ik zou nooit en te nimmer geen film aan raden waarin de 2e persoon van de Godheid ofwel de de Here Jezus Christus wordt afgebeeld.
Dubbele ontkenning...dus je raad hem aan!
Als je dan toch gaat muggenziften, doe het dan goed. ;)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Waarom Kerst?

Bericht door Marnix »

Jakobmarin, ik heb de film gezien en raad hem aan. Mooie film, goed om de kerstboodschap zo eens te zien. Zolang je niet neerknielt voor het babietje op het tv-scherm en weet dat het een verhaalvertelling is en dat baby'tje niet echt de baby is en Jozef en Maria acteurs, is het heel leerzaam en verhelderend het verhaal eens zo te horen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie