10 redenen om je magnetron de deur uit te doen
Re: 10 redenen om je magnetron de deur uit te doen
Wij hebben een combi met oven en grill.
De oven wordt regelmatig gebruikt voor de pizza's of lasagna.
Maar ook kliekjes opwarmen.
Het is ideaal als ik onverwachts moet overwerken of in de winterperiode met de kids die moeten trainen/catechisaties/enzovoort waardoor je niet als heel gezin aan tafel kan.
De oven wordt regelmatig gebruikt voor de pizza's of lasagna.
Maar ook kliekjes opwarmen.
Het is ideaal als ik onverwachts moet overwerken of in de winterperiode met de kids die moeten trainen/catechisaties/enzovoort waardoor je niet als heel gezin aan tafel kan.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
wij hebben ook een combi
wij gebruiken de magnetron dagelijks
Glas water/melk opwarmen (evt voor koffie-met-warme-melk-liefhebbers)
brood met kaas in de magnetron
brood met ontbijtspek in de magnetron
hetelucht/magnetron voor overnschotels e.d
gril/magnetron voor kippepoten enz
brinta/havermout voor het ontbijt
kliekjes opwarmen
enz enz
kliekjes opwarmen
enz enz
Ik heb een klein bakoventje, en daar kun je ook leuke dingen mee doen: pizza's bakken, cake/taart bakken (mmmmmmmmmmmmmmm, ik krijg er gelijk ZIN in), ovenpatat bakken (hoewel ik die normaal altijd in de frituur knikker!), kip/vlees braden/bakken....ach je kunt met dat kleine dingetje genoeg uithalen volgens het receptenboekje...........heel veel heb ik nog niet uitgeprobeerd
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Klinkt als een broodje aap-verhaal...
ping... ping...helma schreef:wij hebben ook een combi
kliekjes opwarmen
enz enz

- MarthaMartha
Ik heb ook een combi..... maar bakken (dat vind ik nou zó leuk) lukt gewoon niet in dat ding...............
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Bakken is lastig in zo'n ding. Er zaten bij ons wat hulpmiddelen bij: een metalen schermpje wat je over je baksel moet zetten. Het schijnt dat anders de hitte teveel op de bovenkant komt met als gevolg een zwarte bovenkant en een ongare onderkant.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
niks schermpjes, niks zwarte bovenkant/ongare onderkant.........gewoon door- en doorgaar met een lekker knapperige korst, die écht niet zwart is oid.refo schreef:Bakken is lastig in zo'n ding. Er zaten bij ons wat hulpmiddelen bij: een metalen schermpje wat je over je baksel moet zetten. Het schijnt dat anders de hitte teveel op de bovenkant komt met als gevolg een zwarte bovenkant en een ongare onderkant.
Moderatorbericht:
- MarthaMartha
dat heb ik nou ook altijd............refo schreef:Bakken is lastig in zo'n ding. Er zaten bij ons wat hulpmiddelen bij: een metalen schermpje wat je over je baksel moet zetten. Het schijnt dat anders de hitte teveel op de bovenkant komt met als gevolg een zwarte bovenkant en een ongare onderkant.
schermpje?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ja, een metalen 'tafeltje' met drie pootjes van ongeveer een 25cm doorsnee. Die moet óver het gerecht staan om de hitte beter te verdelen (bron: gebruiksaanwijzing).MarthaMartha schreef:dat heb ik nou ook altijd............refo schreef:Bakken is lastig in zo'n ding. Er zaten bij ons wat hulpmiddelen bij: een metalen schermpje wat je over je baksel moet zetten. Het schijnt dat anders de hitte teveel op de bovenkant komt met als gevolg een zwarte bovenkant en een ongare onderkant.
schermpje?
--------------
Ook ik heb geen magnetron. Ik moet er niet aan denken. Dat het eten in zo'n korte tijd gaar is of opgewarmd lijkt me niet gezond.
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
het gaat niet om in je magnetron te GAREN.
*zucht*
Ik ben net zo lang bezig om het op te warmen op m'n gasstel dan in de magnetron.
...Misschien is het verstandig om mondkapjes te gaan dragen als je naar buiten gaat, want je ademt mega vervuilde lucht in

Ik ben net zo lang bezig om het op te warmen op m'n gasstel dan in de magnetron.
...Misschien is het verstandig om mondkapjes te gaan dragen als je naar buiten gaat, want je ademt mega vervuilde lucht in

We gebruiken 'm vooral om brood mee te ontdooien. We houden brood dat we over hebben altijd ingevroren. Paar sneetjes brood 15 seconden in de magnetron vlak voor je gaat eten. Nog een minuutje of twee laten liggen en het is niet van vers te onderscheiden.
Garen gaat soms wel in een magnetron met wat hulpmiddelen, maar is alleen aan te bevelen wanneer je heel veel haast hebt.
Garen gaat soms wel in een magnetron met wat hulpmiddelen, maar is alleen aan te bevelen wanneer je heel veel haast hebt.
Wat een flauwekul zeg...
Het ergste wat een magnetron zou kunnen doen is dat je zelf gaat koken van binnen. Er is geen radio-actieve straling wat nodig is om DNA te beschadigen en kanker te veroorzaken. Het veranderd het voedsel natuurkundig gezien ook niet, want bij andere vormen van opwarmen zou je dezelfde waarneming doen met betrekking op die moleculen. Als je water aan de kook brengt, dan gaan die moleculen ook als een gek bewegen. Nu is dat in de magnetron niet door externe warmte, maar door een natuurkundig truukje. In 1989 overigens is er een onderzoek geweest dat zou moeten aantonen dat een magnetron schadelijk zou zijn voor het lichaam, maar dat onderzoek is in de prullenbak verdwenen.Een magnetron werkt door microgolfstraling, meestal bij een frequentie van 2,45 GHz door het voedsel heen te leiden. Water dat in het voedsel aanwezig is, absorbeert de straling, zodat deze omgezet wordt in warmte. Elk watermolecuul is een elektrische dipool, dat wil zeggen dat het ene uiteinde een positieve lading bezit en het andere uiteinde een negatieve lading. Door de elektromagnetische straling wordt het molecuul heen en weer gedraaid, waarbij het zich gelijk richt aan het wisselende elektrisch veld. Deze beweging veroorzaakt de warmte. Sommigen menen dat er resonantie van de watermoleculen optreedt, maar deze resonantie treedt bij veel hogere frequenties op.
Naast water zijn ook de vetmoleculen in het voedsel effectief voor het omzetten van de stralingsenergie in warmte.
De ovenruimte waarin het voedsel bereid wordt moet een kooi van Faraday zijn om ervoor te zorgen dat de straling niet naar de omgeving ontsnapt. Daarom is de glazen deur van de magnetron voorzien van een geleidend metaalrooster om de afscherming door de deur te realiseren. De microgolfstraling, met een golflengte van ongeveer 12 cm, kan niet door dat rooster passeren, maar licht, ook een vorm van elektromagnetische straling maar met veel kortere golflengtes, kan dat wel.
bevroren boterhammen uit de verpakking halen, 10 minuten op de rand van je bordje leggen.........kláár......niks ontdooien in de magnetron.....dat kost alleen maar onnodige stroom..........wim schreef:We gebruiken 'm vooral om brood mee te ontdooien. We houden brood dat we over hebben altijd ingevroren. Paar sneetjes brood 15 seconden in de magnetron vlak voor je gaat eten. Nog een minuutje of twee laten liggen en het is niet van vers te onderscheiden.
.
Moderatorbericht: