Dat blijf ik raar vinden. Kan je met de doop door "Satan" ingelijfd worden in Gods verbond?Wij kunnen de doop heel breed erkennen omdat met de belijdenis je volledig lid van de kerk wordt, wij zijn geen baptisten de een geloofsdoop hebben
Paus zegt Luther na: sola fide
Re: Paus zegt Luther na: sola fide
Velen vreemd genoeg wel, maar gelukkig waren er ook of zijn ook gereformeerden die daar niet zo over denken, zoals de bekende presbyterian J.H. Thornwell :memento schreef: 2. De doop van de RK (= Satan) erkennen we wel, en ook erkennen we de RK als kerk
.
http://www.monergismbooks.com/Sacrament ... 16445.html
http://www.trinityfoundation.org/PDF/260.pdf
-
Bedankt, Mayflower ik zal het lezen, misschien moet ik mijn mening bijstellen.
Graag gedaan Alexander CD, en ik ben benieuwd wat je er van vind ?Alexander CD schreef:Bedankt, Mayflower ik zal het lezen, misschien moet ik mijn mening bijstellen.
Er zijn meerdere presbyterianen die ik ken uit de U.S die gelukkig de roomse doop niet erkennen.
Ik ben geen kinderdoper, maar een ding begrijp ik wel, namelijk dat de roomsedoop als de ex opera operato total niets te maken heeft met de gereformeerde kinderdoop, en als men dan wel die roomse doop erkent (met zijn fundamentele dwaling van de ex opera operato) waarom accepteerd men dan ook gewoon niet de eucharistie (viering van het avondmaal) van de RKK ?
- Bert Mulder
- Contacteer:
Natuurlijk is 'sola fide' niet het enige leerstuk dat de reformatie noodzaakte. Zelfs als zou de paus de zelfde invulling geven die Luther deed.
Lees Trente maar eens over al de geschilpunten die zij aanhalen.
http://www.rkdocumenten.nl/dossier.php?dossier=21
Uit het hoofd even:
de aflatendienst (even terzijde, die door de 'environmentalists' ook aangenomen is)
Door de Schrift alleen
Uit genade alleen
De leer van het semi-pelagianisme (vrije wil)
de afgoderij van de mis
het pausdom zelf (plaatsvervanger van Christus op aarde)
de roomse sacramentenleer (huwelijk, laatste oliesel, etc.)
de kinderdoop als afwassing van de erfzonde zelf
beelden als boeken der leken (zonde tegen het 2e gebod)
de heiligen als middelaar tot God en Christus (zonde tegen het 1e gebod)
Lees Trente maar eens over al de geschilpunten die zij aanhalen.
http://www.rkdocumenten.nl/dossier.php?dossier=21
Uit het hoofd even:
de aflatendienst (even terzijde, die door de 'environmentalists' ook aangenomen is)
Door de Schrift alleen
Uit genade alleen
De leer van het semi-pelagianisme (vrije wil)
de afgoderij van de mis
het pausdom zelf (plaatsvervanger van Christus op aarde)
de roomse sacramentenleer (huwelijk, laatste oliesel, etc.)
de kinderdoop als afwassing van de erfzonde zelf
beelden als boeken der leken (zonde tegen het 2e gebod)
de heiligen als middelaar tot God en Christus (zonde tegen het 1e gebod)
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 21 nov 2008, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Aan degenen die denken dat een instituut niet tot bekering kan komen:
Wanneer is de Kerk (het instituut) dan Rooms-Katholiek geworden?
Ik bedoel. Tot 500/1000 n. Chr. was er nog niet veel mis in de Kerk (het instituut). Wanneer is dit dan mis gegaan?
Als het toen mis gegaan is (dus een verandering de verkeerde kant uit), waarom kan het dan nu niet meer goed komen (een verandering/bekering de goede kant uit)?
Wanneer is de Kerk (het instituut) dan Rooms-Katholiek geworden?
Ik bedoel. Tot 500/1000 n. Chr. was er nog niet veel mis in de Kerk (het instituut). Wanneer is dit dan mis gegaan?
Als het toen mis gegaan is (dus een verandering de verkeerde kant uit), waarom kan het dan nu niet meer goed komen (een verandering/bekering de goede kant uit)?
-
Omdat de gehele leiding van dit instituut, heel bewust hun traditie hoger heeft dan Gods woord en daarmee de waarheid in ongerechtigheid ten onder houd.Als het toen mis gegaan is (dus een verandering de verkeerde kant uit), waarom kan het dan nu niet meer goed komen (een verandering/bekering de goede kant uit)?
De Rk kerkganger wordt de bijbelse waarheid onthouden, daarvoor in de plaats worden afgodische praktijken gebruikt om de leden op een verkeerd spoor te zetten.
Nu zie je dat de geest van de kerk antichristelijk is, het is een verkeerde wegwijzer.
Volgens mij ging het in de eerste eeuwen ook al mis, ten tijde van Augustinus was er ook al veel dwaling (400).
Waarom geen bekering voor dit instituut, als een kerk afdwaald van het ware geloof vervalt ook haar bestaansrecht en de kerk verdwijnt, waarom hier niet omdat het door satan gebruikt wordt als Gods tegenspeler.
En als, hypothetisch gesproken, de paus/kerkleiding morgen besluit om dit te veranderen? Dus verklaard dat Gods woord alleen zeggenschap heeft, en de sola's verder onderschrijft?Omdat de gehele leiding van dit instituut, heel bewust hun traditie hoger heeft dan Gods woord en daarmee de waarheid in ongerechtigheid ten onder houd.
Dan heeft geen enkele kerk bestaansrecht. Want elke kerk dwaalt voortdurend af van het ware geloof...Waarom geen bekering voor dit instituut, als een kerk afdwaald van het ware geloof vervalt ook haar bestaansrecht en de kerk verdwijnt, waarom hier niet omdat het door satan gebruikt wordt als Gods tegenspeler.
-
Hopthetisch, daar is Gods geest voor nodig, ook deze mensen liggen in de dood door hun zonden en overtredingen, het zal niet gebeuren.memento schreef:En als, hypothetisch gesproken, de paus/kerkleiding morgen besluit om dit te veranderen? Dus verklaard dat Gods woord alleen zeggenschap heeft, en de sola's verder onderschrijft?Omdat de gehele leiding van dit instituut, heel bewust hun traditie hoger heeft dan Gods woord en daarmee de waarheid in ongerechtigheid ten onder houd.
Daar is Gods geest voor nodig, ook deze mensen liggen in de dood door hun zonden en overtredingen, het zal niet gebeuren.
Dan heeft geen enkele kerk bestaansrecht. Want elke kerk dwaalt voortdurend af van het ware geloof...Waarom geen bekering voor dit instituut, als een kerk afdwaald van het ware geloof vervalt ook haar bestaansrecht en de kerk verdwijnt, waarom hier niet omdat het door satan gebruikt wordt als Gods tegenspeler.
In hun afgoderij ligt hun bestaan, en je hebt gelijk geen kerk heeft in zichzelf bestaansrecht, het is alleen sola Deo gracia.
Waarom niet voor de RK nou dat is Gods verkiezende genade
-
ik laat het je wel even weten!Mayflower schreef,Graag gedaan Alexander CD, en ik ben benieuwd wat je er van vind ?
Ken jij Gods verborgen raad dan, dat je dit zo durft te zeggen?Waarom niet voor de RK nou dat is Gods verkiezende genade
Als het God belieft om in de RK van bovenaf (via de paus) een hervorming door te voeren, dan doet Hij dat. Wij kunnen ons daar misschien niet veel bij voorstellen (maar dat konden we bijvoorbeeld ook niet toen in 1985 Gorbatschov aan de Perestroika begon). Alles kan!
-
Dit is niet een kwestie van Gods verborgen raad te kennen, deze werken het evangelie tegen, dit is een vijand.memento schreef:Ken jij Gods verborgen raad dan, dat je dit zo durft te zeggen?Waarom niet voor de RK nou dat is Gods verkiezende genade
Je verwacht toch ook niet dat het Moslimgeloof in z'n geheel christelijk zal worden?
Of dat het Joodse geloof zichzelf opheft en zegt dit is niet meer van toepassing, wij worden christen.
Bekering is altijd individueel, daarom zal een ieder geslacht onafhankelijk van de andere treuren over Degene die ze doorstoken hebben(Zacheria).
Satan is niet tegen zichzelf verdeeld, hij houdt de paus stevig in zijn greep en mocht het zo zijn dat de paus zich gaat bekeren dan verlaat hij de RK.
De RK is een bolwerk van satan.
Ik hoop maar dat jouw kerk nooit in verval komt. Want dan is daar ook geen hoop meer voor...Alexander CD schreef:Dit is niet een kwestie van Gods verborgen raad te kennen, deze werken het evangelie tegen, dit is een vijand.memento schreef:Ken jij Gods verborgen raad dan, dat je dit zo durft te zeggen?Waarom niet voor de RK nou dat is Gods verkiezende genade
Je verwacht toch ook niet dat het Moslimgeloof in z'n geheel christelijk zal worden?
Of dat het Joodse geloof zichzelf opheft en zegt dit is niet meer van toepassing, wij worden christen.
Bekering is altijd individueel, daarom zal een ieder geslacht onafhankelijk van de andere treuren over Degene die ze doorstoken hebben(Zacheria).
Satan is niet tegen zichzelf verdeeld, hij houdt de paus stevig in zijn greep en mocht het zo zijn dat de paus zich gaat bekeren dan verlaat hij de RK.
Hier gaan m'n haren van te berge rijzen van zulk soort haatdragende uitspraken zonder gronden.Alexander CD schreef: Satan is niet tegen zichzelf verdeeld, hij houdt de paus stevig in zijn greep en mocht het zo zijn dat de paus zich gaat bekeren dan verlaat hij de RK.

Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60