de 49 opdrachten

Tiberius
Administrator

Re: de 49 opdrachten

Bericht door Tiberius »

Ok, ik zal wel beginnen:

Johannes 15:
Dit is Mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijkerwijs Ik u liefgehad heb.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

JolandaOudshoorn schreef:De eerste opdracht:
"Bekeert u, want het Koninkrijk de hemelen is nabijgekomen" (Matt. 4:17)
;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

Tiberius schreef:Ok, ik zal wel beginnen:

Johannes 15:
Dit is Mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijkerwijs Ik u liefgehad heb.
Zag net dat dit een herhaling is van Johannes 13:34. Het zal wel een erg belangrijk gebod zijn, of we zijn geneigd het snel te "vergeten"
-DIA-

Bericht door -DIA- »

JolandaOudshoorn schreef:Misschien beter om dan te zeggen: wie helpt mee om alle opdrachten van Jezus op een rijtje te zetten ;)
TIP: Neem je Bijbel, begin bij het begin, en je mist er niet één...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
JolandaOudshoorn

-DIA- schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Misschien beter om dan te zeggen: wie helpt mee om alle opdrachten van Jezus op een rijtje te zetten ;)
TIP: Neem je Bijbel, begin bij het begin, en je mist er niet één...
Ik ben bij Mattheus. Maar ik wilde jullie uitdagen om ook eens de Bijbel te pakken! ;)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Tiberius schreef:Ik zou mijn Bijbel maar voor zinniger zaken gebruiken, als ik jou was.
Ben heel benieuwd wat jij een zinnige zaak zou vinden
Waar de Bijbel voor bedoeld is: om Christus te vinden.

Niet om het als een soort puzzelboek ter oplossing van allerlei kabbalistische opdrachten te gebruiken.
Maar Tib, de opdrachten van de Heere Jezus zijn de belangrijkste die ooit gegeven zijn, niets kan zinniger zijn dan die op een rij te zetten. Niet als museumstuk, maar om ons te toetsen hoe het zit met die opdrachten in ons leven. Als middel om Christus en Zijn wil te vinden en die te doen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha

Het is moeilijker dan je denkt..... Johannes 12 vers 35 bijvoorbeeld, is dat een algemene opdracht of in eerste instantie gericht aan de mensen om Hem heen toen? Waarbij blijft staan dat het ook ons geldt natuurlijk, maar het is meer indirect..... of zeg ik dan iets raars?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

MarthaMartha schreef:
Tiberius schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Ben heel benieuwd wat jij een zinnige zaak zou vinden
Waar de Bijbel voor bedoeld is: om Christus te vinden.

Niet om het als een soort puzzelboek ter oplossing van allerlei kabbalistische opdrachten te gebruiken.
Maar Tib, de opdrachten van de Heere Jezus zijn de belangrijkste die ooit gegeven zijn, niets kan zinniger zijn dan die op een rij te zetten. Niet als museumstuk, maar om ons te toetsen hoe het zit met die opdrachten in ons leven. Als middel om Christus en Zijn wil te vinden en die te doen.
Dat ben ik met je eens.
Als de topictitel had geluid "opdrachten van Jezus" en de startposting in dezelfde lijn, had je mij ook niet gehoord.
Maar nu het om "de 49 opdrachten" gaat, proef ik er toch een getalsmystiek in, waar de Bijbel niet voor gebruikt mag worden.
Marco

Bericht door Marco »

1. God liefhebben boven alles
2. De naaste liefhebben als jezelf
MarthaMartha

Johannes 15 vers 4: blijft in Mij, en Ik in u.
Johannes 16 vers 24: bidt en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij.
Johannes 5 vers 39: onderzoekt de Schriften.
Johannes 6 vers 27: werk niet om de spijze die vergaat, maar om de spijze die blijft tot in het eeuwige leven, welke de Zoon des mensen ulieden geven zal.
Johannes 6 vers 29: dit is het werk Gods, dat gij gelooft in Hem, dien Hij gezonden heeft.
Johannes 7 vers 24: oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt een rechtvaardig oordeel.
Mattheüs 24 vers 4: ziet toe dat u niemand verleide.
Mattheüs 24 vers 42: waakt dan, want gij weet niet in welke ure uw Heere komen zal.
Mattheüs 24 vers 44: daarom zijt ook gij bereid, want welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen. (ook mattheüs 25 vers 13)
Lukas 22 vers 19: doet dat tot Mijn gedachtenis
MarthaMartha

Tiberius schreef:
MarthaMartha schreef:
Dat ben ik met je eens.
Als de topictitel had geluid "opdrachten van Jezus" en de startposting in dezelfde lijn, had je mij ook niet gehoord.
Maar nu het om "de 49 opdrachten" gaat, proef ik er toch een getalsmystiek in, waar de Bijbel niet voor gebruikt mag worden.
ohw... nou we komen vast aan 50 of meer ;)
JolandaOudshoorn

MarthaMartha schreef:
Tiberius schreef:
MarthaMartha schreef:
Dat ben ik met je eens.
Precies. het was niet mijn bedoeling er een kabbalistische mystiek ofzo er in te zoeken
Dank voor de bijdragen.
JolandaOudshoorn

MarthaMartha schreef:
Tiberius schreef:
MarthaMartha schreef:
Dat ben ik met je eens.
Wat mij betreft pas je de titel aan!
JolandaOudshoorn

MarthaMartha schreef: Johannes 16 vers 24: bidt en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij.
Er staat nog wat voor: Voorwaar, voorwaar Ik zeg u: al wat gij de Vader zult bidden in Mijn Naam dat zal Hij u geven.
LeMagdalin

Bericht door LeMagdalin »

@ TIBERIUS ::please

Ik vraag mij na het lezen van al jou antwoorden af, wat jij met de bijbel wil in je leven. Ik weet niet of je het weet maar God gebruikt de hele bijbel door getallen, bij God is blijkbaar niets toevallig. Kijk openbaringen eens na! 7 gemeenten 7 sterren, 7 kandelaren 7 geesten 7 gemeenten 24 ouderlingen 4 dieren met 6 vleugels, verzegeld boek met 7 zegels, een Lam met 7 hoorns en 7 ogen een stem van engelen en hun getal was tien duizendmaal tien duizenden, en duizendmaal duizenden, 4 paarden 4 engelen, 144000 verzegelden 1200 uit elke stam. ook nog een schare die niemand tellen kan, het 7de zegel met 7 engelen en 7 bazuinen en een derde deel der aarde verbrandde, En het getal van de heerlegers der ruiterij was tweemaal tien duizenden der tien duizenden; en ik hoorde hun getal, 7 donderslagen, heidenen zullen de stad vertreden 42 maanden, 2 getuigen profeteren 1260 dagen, deze stierven en na 3en halve dag stonden zij op, een aardbeving kwam en een 10de van de stad viel. er zijn gedood 7000 man, er kwam een draak met 7 hoofden en 10 hoornen, en 7 hoeden, de vrouw vluchte in de woestijn 1260 dagen.

Okay dit is t/m openbaringen 12. je weet openbaringen loopt tm hoofdstuk 22.
Als jij denkt dat je het beter weet dan God, en denkt dat getallen er niet toe doen, dan moet je in iedergeval openbaringen weg laten. (en de rest van de bijbel waar getallen er toe doen)En dat geeft geen zegen
openbaring 1:3 Zalig is hij, die leest, en zijn zij, die horen de woorden van deze profetie, en die bewaren, hetgeen daarin geschreven is; want de tijd is nabij.

Bovendien vraag je je nooit eens af waarom al die "onzin" getallen vandaan komen dat noach met 600 jaar een kind gewon, dat david een leger had van 10000 man dat simson vocht met een kinnebak 1000 man sloeg, en 300 vossen met brandende staarten liet hollen. Heel vreemd genoeg staan er registers met getallen van zonen en hoe lang zij geleeft hebben. soms saai om naar te luisteren, maar blijkbaar allemaal belangrijk genoeg om in de Bijbel geplaatst te worden.

Vreemd he. Sjonge de hele bijbel staat vol getallen, ja dat is raar. O.

49 opdrachten zou best heel goed kunnen. JolandaOudhoorn, en het is zeker de moeite waard om het te onderzoeken. want ook het getal der opdrachten doet er toe.
Hier nog een paar opdrachten; (laat je het weten als je alles hebt)
Ik heb een lijstje gevonden met 7 hoofdopdrachten, en de volgorde is ook belangrijk!
1 Bekeert u, Geloof in de Heere Jezus Christus en ontvang de Heilige Geest
2 Word gedoopt.
3 Heb lief
4 Hou het Avond maal
5 Bid dagelijks
6 wees vrijgevig
7 verspreid Gods woord en maak dicipelen

lukas 6
35 Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets terug te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen van de Allerhoogste zijn; want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.
36 Weest dan barmhartig, gelijk ook uw Vader barmhartig is.
37 En oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden; laat los, en gij zult losgelaten worden.
38 Geeft, en u zal gegeven worden; een goede, neergedrukte, en geschudde en overlopende maat zal men in uw schoot geven; want met dezelfde maat, waarmee gij meet, zal u wedergemeten worden.
46 En wat noemt gij Mij, Heere, Heere! en DOET NIET WAT IK ZEG?
Lukas 7
21 En in dezelfde ure genas Hij er velen van ziekten en kwalen, en boze geesten; en vele blinden gaf Hij het gezicht.
22 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Gaat heen, en boodschapt Johannes weer de dingen, die gij gezien en gehoord hebt, namelijk dat de blinden ziende worden, de kreupelen wandelen, de melaatsen gereinigd worden, de doven horen, de doden opgewekt worden, de armen het Evangelie verkondigd wordt.
23 En zalig is hij, die aan Mij niet zal geërgerd worden.

Bedankt voor het onderwerp Jolanda, het was de moeite waard om de H Schrift er op na te slaan.
Yeshua haMashiach, Tavo Mal' chutecha!! Uw Koninkrijk kome..
Plaats reactie