Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
Re: Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
's Morgens hebben we met de spreukendichter nagedacht over de roepstem: Mijn zoon (dochter) geef mij je hart.
Dat hart móeten we geven, dat hart (dus ons leven) kúnnen we geven en we mógen het geven.
's Avonds was het volgende deel over de wapenrusting: het pantser der gerechtigheid.
Dat hart móeten we geven, dat hart (dus ons leven) kúnnen we geven en we mógen het geven.
's Avonds was het volgende deel over de wapenrusting: het pantser der gerechtigheid.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
- MarthaMartha
's morgens over Cornelius
's avonds voorbereidingspreek op het Heilig Avondmaal uit Hooglied 2.
"Als een appelboom onder de bomen des wouds, zo is mijn Liefste onder de zonen; ik heb groten lust in Zijn schaduw, en zit er onder, en Zijn vrucht is mijn gehemelte zoet".
's avonds voorbereidingspreek op het Heilig Avondmaal uit Hooglied 2.
"Als een appelboom onder de bomen des wouds, zo is mijn Liefste onder de zonen; ik heb groten lust in Zijn schaduw, en zit er onder, en Zijn vrucht is mijn gehemelte zoet".
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Genesis 7: En de Heere sloot achter hem (Noach) toe.
1. Buiten de ark
2. Binnen in de ark
1. Buiten de ark
2. Binnen in de ark
We hadden afgelopen zondag twee behoorlijke preken. Wellicht heeft het nieuwe kerkgebouw een goede invloed op de predikant...
Zelfs een ouderling die mij op huisbezoek was, had het verschil gehoord.

Heb wel eens van een predikant gehoord dat de ark niet te vergelijken is met Christus. In de ark was er namelijk ook een die onbekeerd was.Oude Paden schreef:Genesis 7: En de Heere sloot achter hem (Noach) toe.
1. Buiten de ark
2. Binnen in de ark
Het hoeft niet alleen aan de spreker te liggen; het kan ook aan de luisteraar liggen.Afgewezen schreef:We hadden afgelopen zondag twee behoorlijke preken. Wellicht heeft het nieuwe kerkgebouw een goede invloed op de predikant...![]()

Of zelfs aan de geluidsinstallatie.

Goed lezen, Tib. Zelfs een OUDERLING had het verschil gehoord.Tiberius schreef:Het hoeft niet alleen aan de spreker te liggen; het kan ook aan de luisteraar liggen.Afgewezen schreef:We hadden afgelopen zondag twee behoorlijke preken. Wellicht heeft het nieuwe kerkgebouw een goede invloed op de predikant...![]()
(En ik ben nog niet veranderd, nee.)
Nare moderatoren hebben we hier.Tiberius schreef:Het hoeft niet alleen aan de spreker te liggen; het kan ook aan de luisteraar liggen.Afgewezen schreef:We hadden afgelopen zondag twee behoorlijke preken. Wellicht heeft het nieuwe kerkgebouw een goede invloed op de predikant...![]()
Ds had alleen vergeten het pleidooi van Juda te lezen: Benjamin is schuldig, maar ik ga betalen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
gelukkig zijn het jouw woorden...refo schreef:Nare moderatoren hebben we hier.Tiberius schreef:Het hoeft niet alleen aan de spreker te liggen; het kan ook aan de luisteraar liggen.Afgewezen schreef:We hadden afgelopen zondag twee behoorlijke preken. Wellicht heeft het nieuwe kerkgebouw een goede invloed op de predikant...![]()
Ds had alleen vergeten het pleidooi van Juda te lezen: Benjamin is schuldig, maar ik ga betalen.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Onze dominee was daar ook summier in, al gaf hij de vergelijking wel aan. Centraal stond meer: De weigering om te geloven dat de zondvloed (Gods toorn) kwam zorgde dat deze mensen werden buitengesloten. Door het geloof (zie ook Hebreeen) heeft Noach de ark toebereid en dus behouden.Erasmiaan schreef:Heb wel eens van een predikant gehoord dat de ark niet te vergelijken is met Christus. In de ark was er namelijk ook een die onbekeerd was.Oude Paden schreef:Genesis 7: En de Heere sloot achter hem (Noach) toe.
1. Buiten de ark
2. Binnen in de ark
Lees het boek, de Ark der behoudenis eens van Mc Cheyne zou ik k zeggen.Oude Paden schreef:Onze dominee was daar ook summier in, al gaf hij de vergelijking wel aan. Centraal stond meer: De weigering om te geloven dat de zondvloed (Gods toorn) kwam zorgde dat deze mensen werden buitengesloten. Door het geloof (zie ook Hebreeen) heeft Noach de ark toebereid en dus behouden.Erasmiaan schreef:Heb wel eens van een predikant gehoord dat de ark niet te vergelijken is met Christus. In de ark was er namelijk ook een die onbekeerd was.Oude Paden schreef:Genesis 7: En de Heere sloot achter hem (Noach) toe.
1. Buiten de ark
2. Binnen in de ark
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Henriet:
Toevallig is de preek over de toebereiding van de ark door Noach van Mac Cheyne is voorgelezen in de belijdenisdienst van mij.
Toevallig is de preek over de toebereiding van de ark door Noach van Mac Cheyne is voorgelezen in de belijdenisdienst van mij.
echt waar!wat mooi joh!Oude Paden schreef:Henriet:
( zie pb)
Je moet beeld en werkelijkheid niet met elkaar verwarren!Erasmiaan schreef:Heb wel eens van een predikant gehoord dat de ark niet te vergelijken is met Christus. In de ark was er namelijk ook een die onbekeerd was.Oude Paden schreef:Genesis 7: En de Heere sloot achter hem (Noach) toe.
1. Buiten de ark
2. Binnen in de ark
Daarom juist. De ark kan dus geen volledig beeld van de redding in Christus zijn.Afgewezen schreef:Je moet beeld en werkelijkheid niet met elkaar verwarren!Erasmiaan schreef:Heb wel eens van een predikant gehoord dat de ark niet te vergelijken is met Christus. In de ark was er namelijk ook een die onbekeerd was.Oude Paden schreef:Genesis 7: En de Heere sloot achter hem (Noach) toe.
1. Buiten de ark
2. Binnen in de ark