nee, want iedereen mag komen.....Tiberius schreef:Publiceren ze bij jullie de notulen dan niet in het kerkblad?MarthaMartha schreef:en toch.... als ik na een verkiezing of wat ook maar wil weten wat er besloten en/of besproken is, moet ik iemand uit de gemeente bellen. Wanneer ik dat doe voelt dat als enorme nieuwsgierigheid (waarom ik -geloof me of niet- meestal maar niks doe en afwacht tot iemand me dat gaat vertellen via de tamtam). Terwijl de vrouwen thuis hun mannen moeten vragen...... Nu is dit voor mij geen reden om persé te willen stemmen. Wel een illustratie bij de opmerking van jvdg dat ongehuwden en weduwen hiermee 'buiten dit gedeelte van de gemeente komen te staan'. Want daar zit wel wat in!
Mogen vrouwen stemmen in de kerk?
- MarthaMartha
Re: mogen vrouwen stemmen in de kerk?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
diegenen die niet kúnnen komen, blijven dus in het duister tasten......MarthaMartha schreef:nee, want iedereen mag komen.....Tiberius schreef:Publiceren ze bij jullie de notulen dan niet in het kerkblad?MarthaMartha schreef:en toch.... als ik na een verkiezing of wat ook maar wil weten wat er besloten en/of besproken is, moet ik iemand uit de gemeente bellen. Wanneer ik dat doe voelt dat als enorme nieuwsgierigheid (waarom ik -geloof me of niet- meestal maar niks doe en afwacht tot iemand me dat gaat vertellen via de tamtam). Terwijl de vrouwen thuis hun mannen moeten vragen...... Nu is dit voor mij geen reden om persé te willen stemmen. Wel een illustratie bij de opmerking van jvdg dat ongehuwden en weduwen hiermee 'buiten dit gedeelte van de gemeente komen te staan'. Want daar zit wel wat in!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
vast niet. Die zullen toch ook op een of andere manier/wijze te lezen of te horen krijgen wat er besproken is?
en, zoals gezegd, er niets in het kerkblad wordt gepubliceerd, omdat iedereen kan komen.....?Lassie schreef:vast niet. Die zullen toch ook op een of andere manier/wijze te lezen of te horen krijgen wat er besproken is?
Moderatorbericht:
Dan moeten ze eens een telefoontje plegen met iemand van de kerkenraad ter informatie, bijvoorbeeld.
Daar zullen de kerkenraadsleden blij mee zijn, naast hun gezinsverplichtingen hebben ze al zoveel werk t.b.v. de kerk te doen.Jongere schreef:Dan moeten ze eens een telefoontje plegen met iemand van de kerkenraad ter informatie, bijvoorbeeld.
Als de vrouwen dan niet mogen komen, laat er dan uitgebreide notulen in het kerkblad geplaatst worden.
Overigens meen ik, dat een ieder de "manslidmatenvergadering" mag bijwonen (ook in de GG), hoewel de niet-manslidmaten moeten zwijgen en niet mogen stemmen.
Maar de praktijk leert dat geen vrouw aanwezig is in die gemeenten waar de vrouw geen stemrecht heeft.
Datzelfde zie je vaak terug in SGP-vergaderingen.
Nee, in de GG mogen vrouwen geen manslidmatenvergadering bijwonen. Zelfs niet als organist of koffieschenker.
- JolandaOudshoorn
Dat geldt bij ons alleen als de kerkenraad zich verzameld. Of vrouwen moeten een speciale uitnodigig krijgen. Maar zelfs dan is de koffieschenker een manTiberius schreef:Nee, in de GG mogen vrouwen geen manslidmatenvergadering bijwonen. Zelfs niet als organist of koffieschenker.

Ik weet, mijn Verlosser leeft
- MarthaMartha
Dat klopt............. als ik erheen ben voor de bijbelweek of wat ook maar (jaja, de 24e mag ik weer) dan krijg is de koffieschenker ook een man. (en als ik dan aanbied het te doen, dan hoeft het niet....JolandaOudshoorn schreef:Dat geldt bij ons alleen als de kerkenraad zich verzameld. Of vrouwen moeten een speciale uitnodigig krijgen. Maar zelfs dan is de koffieschenker een manTiberius schreef:Nee, in de GG mogen vrouwen geen manslidmatenvergadering bijwonen. Zelfs niet als organist of koffieschenker.

In enkele GG's is het wel gebruikelijk om de notulen van de vergadering te versturen naar alleenstaande vrouwen.Tiberius schreef:Nee, in de GG mogen vrouwen geen manslidmatenvergadering bijwonen. Zelfs niet als organist of koffieschenker.
- MarthaMartha
huhMariaa schreef:In enkele GG's is het wel gebruikelijk om de notulen van de vergadering te versturen naar alleenstaande vrouwen.Tiberius schreef:Nee, in de GG mogen vrouwen geen manslidmatenvergadering bijwonen. Zelfs niet als organist of koffieschenker.

een vrouw is een vrouw.....
ik zou geen andere rechten willen dan vrouwen in een andere positie, alsof je tussen in hangt.......
De getrouwde vrouwen horen het wel via hun man.MarthaMartha schreef:huhMariaa schreef:In enkele GG's is het wel gebruikelijk om de notulen van de vergadering te versturen naar alleenstaande vrouwen.Tiberius schreef:Nee, in de GG mogen vrouwen geen manslidmatenvergadering bijwonen. Zelfs niet als organist of koffieschenker.?
ik zou geen andere rechten willen dan vrouwen in een andere positie, alsof je tussen in hangt.......
- MarthaMartha
Mmm...... leg ik mijn oor wel weer bij de getrouwde vrouwen te luister........Mariaa schreef:De getrouwde vrouwen horen het wel via hun man.MarthaMartha schreef:huhMariaa schreef: In enkele GG's is het wel gebruikelijk om de notulen van de vergadering te versturen naar alleenstaande vrouwen.?
Waarom publiceren ze dat niet gewoon in de kerkbode? Eventueel in wat kleiner lettertype als het anders teveel ruimte kost.Mariaa schreef:In enkele GG's is het wel gebruikelijk om de notulen van de vergadering te versturen naar alleenstaande vrouwen.Tiberius schreef:Nee, in de GG mogen vrouwen geen manslidmatenvergadering bijwonen. Zelfs niet als organist of koffieschenker.
In de kerkbode van GG Werkendam staat wel een uitgebreid verslag.Tiberius schreef:Waarom publiceren ze dat niet gewoon in de kerkbode? Eventueel in wat kleiner lettertype als het anders teveel ruimte kost.Mariaa schreef:In enkele GG's is het wel gebruikelijk om de notulen van de vergadering te versturen naar alleenstaande vrouwen.Tiberius schreef:Nee, in de GG mogen vrouwen geen manslidmatenvergadering bijwonen. Zelfs niet als organist of koffieschenker.