Natuurlijk wel maar ik begrijp niet hoe refo dat in deze discussie bedoelt.freek schreef:Nooit van de les van de graankorrel gehoord?Erasmiaan schreef:Wat bedoel je hiermee? En waar slaat dit op? Geboren worden is eigenlijk sterven? Het is ingewikkeld geworden.
1 Samuel 2:30
Re: 1 Samuel 2:30
-
Re: 1 Samuel 2:30
Marco, dat mooie beeld van God heb ik uit de bijbel!Je hebt een heel mooi model (beeld?) van God gemaakt. Je leest er overheen dat God spijt / berouw had van wat Hij had voorgenomen bij de voorbeelden die ik aanhaalde. Dat God zegt dat Hij dezelfde is, niet verandert, betekent niet dat Hij niet kan veranderen in zijn voornemen. Hij zegt zelf dat Hij dat doet, dus wij zijn wij om daaraan te twijfelen? Ook al begrijpen wij het niet, want we weten dat Zijn plannen van eeuwigheid bekend zijn.
Het maakt ook niet uit: Naar de mens toe kan Hij spijt krijgen van zijn voornemen om toornend op te treden. Hoe Hij dat zelf met zijn plannen 'rijmt' is onze zaak niet. Laat God maar aan God over.
Wat zegt God van Zichzelf in de bijbel, lees eens met me mee!
God is geen man, dat Hij liegen zou, noch eens mensen kind, dat het Hem berouwen zou; zou Hij het zeggen, en niet doen, of spreken, en niet bestendig maken? num 23:19.
Ik weet ook wel dat God op menselijke wijze spreekt, maar Zijn wegen zijn hoger dan de onze, Hij volvoert Zijn plan, Hij wordt daarin niet gefrustreerd.
Mij moet je niet geloven maar weet wat in de bijbel staat.