Luisterenswaardig
Re: Luisterenswaardig
Augustinus heeft wel eens gezegd: "ik wilde wel dat ik Paulus nog eens kon horen preken."
Ik sluit me aan bij Augustinus maar ik zou er aan toe willen voegen: "ik wilde wel dat ik ds. G.H. Kersten eens kon horen preken."
Iemand misschien iets liggen in een lang vergeten stoffig archief? Of werd er toen nog niets opgenomen? Ik weet wel dat er preken van prof. G. Wisse zijn opgenomen en die leefde maar negen jaar na ds. G.H. Kersten.
Ik sluit me aan bij Augustinus maar ik zou er aan toe willen voegen: "ik wilde wel dat ik ds. G.H. Kersten eens kon horen preken."
Iemand misschien iets liggen in een lang vergeten stoffig archief? Of werd er toen nog niets opgenomen? Ik weet wel dat er preken van prof. G. Wisse zijn opgenomen en die leefde maar negen jaar na ds. G.H. Kersten.
Het gaat om het Woord, niet om de dienaar van het Woord, toch?
Nog een variant: "ik wilde wel dat ik Johann Sebastian Bach nog eens kon horen musiceren".Erasmiaan schreef:Augustinus heeft wel eens gezegd: "ik wilde wel dat ik Paulus nog eens kon horen preken."
Maar dat zal ik hier op aarde niet meer meemaken.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Er is wel eens een predikatie opgenomen van ds. G.H. Kersten, maar de kwaliteit van de opname was zo slecht, dat hij niet bewaard is gebleven. Je zult het dus met zijn boeken moeten doen.Erasmiaan schreef:maar ik zou er aan toe willen voegen: "ik wilde wel dat ik ds. G.H. Kersten eens kon horen preken."

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
ik heb wel eens een bandje van hem gehoord, van zondag 7!
Er staat een mooi interview in Terdege met Klaas van der Zwaag over Augustinus.Erasmiaan schreef:Augustinus heeft wel eens gezegd: "ik wilde wel dat ik Paulus nog eens kon horen preken."
Met die man van die 1100 pagina's? Dat kan nooit wat wezen.freek schreef:Er staat een mooi interview in Terdege met Klaas van der Zwaag over Augustinus.Erasmiaan schreef:Augustinus heeft wel eens gezegd: "ik wilde wel dat ik Paulus nog eens kon horen preken."
[overtuigend nagebootst?]
~~Soli Deo Gloria~~
Ik heb de Terdege van de deurmat geraapt, maar ik kon niet merken dat ie dikker was dan anders.Hendrikus schreef:Met die man van die 1100 pagina's? Dat kan nooit wat wezen.freek schreef:Er staat een mooi interview in Terdege met Klaas van der Zwaag over Augustinus.Erasmiaan schreef:Augustinus heeft wel eens gezegd: "ik wilde wel dat ik Paulus nog eens kon horen preken."

Enfin, 'k zal vanavond eens kijken, mss. is het interview wel in heel kleine lettertjes weergegeven.
- MarthaMartha
Neen!Hendrikus schreef:Met die man van die 1100 pagina's? Dat kan nooit wat wezen.freek schreef:Er staat een mooi interview in Terdege met Klaas van der Zwaag over Augustinus.Erasmiaan schreef:Augustinus heeft wel eens gezegd: "ik wilde wel dat ik Paulus nog eens kon horen preken."

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Wel grappig dat het kerkhistorisch interview dit keer niet door Mastenbroek werd gedaan.Hendrikus schreef:Met die man van die 1100 pagina's? Dat kan nooit wat wezen.freek schreef:Er staat een mooi interview in Terdege met Klaas van der Zwaag over Augustinus.Erasmiaan schreef:Augustinus heeft wel eens gezegd: "ik wilde wel dat ik Paulus nog eens kon horen preken."
Scan even in; dan kunnen wij meelezen.freek schreef:Er staat een mooi interview in Terdege met Klaas van der Zwaag over Augustinus.Erasmiaan schreef:Augustinus heeft wel eens gezegd: "ik wilde wel dat ik Paulus nog eens kon horen preken."
- MarthaMartha
idd.Tiberius schreef:Scan even in; dan kunnen wij meelezen.freek schreef:Er staat een mooi interview in Terdege met Klaas van der Zwaag over Augustinus.Erasmiaan schreef:Augustinus heeft wel eens gezegd: "ik wilde wel dat ik Paulus nog eens kon horen preken."
ik ben benieuwd!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ja, maar ik las ergens dat hij veel aan de preken die gedrukt werden, schaafde.caprice schreef:Er is wel eens een predikatie opgenomen van ds. G.H. Kersten, maar de kwaliteit van de opname was zo slecht, dat hij niet bewaard is gebleven. Je zult het dus met zijn boeken moeten doen.Erasmiaan schreef:maar ik zou er aan toe willen voegen: "ik wilde wel dat ik ds. G.H. Kersten eens kon horen preken."
Die zal wel van zijn zoon ds. J.W. Kersten zijn geweest.Ander schreef:ik heb wel eens een bandje van hem gehoord, van zondag 7!
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck