Heeft iemand gisteravond de uitzending gezien van "het elfde uur", waarin die vrouw werd geinterviewd, die beweerde dat Christus aan haar was verschenen ? Ik vond het erg bizar, en in haar verhaal en het boek dat zij geschreven heeft (met andere verhalen en voorbeelden van mensen die een zogenaamde Christus verschijnen hadden gehad) kreeg ik het gevoel van een grote misleiding.
Zie de uitzending (2e gast, na 12.48 minuten):
http://www.eo.nl/programma/hetelfdeuur/ ... d=10006090
Berthilde van der Zwaag
Berthilde van der ZwaagVerschijnt Christus vandaag de dag nog aan mensen? En wat gebeurt er dan? Berthilde van der Zwaag maakte het in haar jeugd mee en 35 jaar later studeert ze af aan de Vrije Universiteit op een onderzoek naar Christusverschijningen. Maar wat zag ze dan en wat betekende dat voor haar? En bovendien: hoe kun je een Christusverschijning wetenschappelijk onderzoeken? Andries praat met Berthilde van der Zwaag over haar boek: 'Als Christus verschijnt '.
Boekgegevens:
'Als Christus verschijnt - Christusverschijningen in deze tijd' Berthilde van der Zwaag, 2008, Uitgeverij Kok, Kampen, ISBN 9 789043 515290
11e Uur: "Verschijnt Christus vandaag de dag nog aan mensen"
Re: 11e Uur: "Verschijnt Christus vandaag de dag nog aan mensen"
Tja, het zou kunnen gebeuren, de vraag is natuurlijk: Is het ook echt gebeurd? En dan komen we bij het onderwerp van de uitzending: Hoe onderzoek je of het waar is of niet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Deze mevrouw zei ergens, dat mensen die een zogenaamde Christus verschijnen hebben gehad, er een eigen invulling aan kunnen geven, hoe hij er uit zou hebben gezien ????????Marnix schreef:Tja, het zou kunnen gebeuren, de vraag is natuurlijk: Is het ook echt gebeurd? En dan komen we bij het onderwerp van de uitzending: Hoe onderzoek je of het waar is of niet.
Er zijn 4 tektsten waar ik aan moet denken:
Openbaringen 1:17
En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;....
2 Korinthiërs 11 :1
En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts.
Johannes 20:29
zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.
Hebreeen 11:1
Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet
Hoewel ik de uitzending niet gezien heb, en hoewel ik huiverig ben voor zulk soort dingen, toch even een reactie op jouw teksten. Want deze zijn wel erg selectief.mayflower schreef:Deze mevrouw zei ergens, dat mensen die een zogenaamde Christus verschijnen hebben gehad, er een eigen invulling aan kunnen geven, hoe hij er uit zou hebben gezien ????????Marnix schreef:Tja, het zou kunnen gebeuren, de vraag is natuurlijk: Is het ook echt gebeurd? En dan komen we bij het onderwerp van de uitzending: Hoe onderzoek je of het waar is of niet.
En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij leide Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;....
En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts.
zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.
Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet
Ik zie in de Bijbel tal van verschijningen, van engelen, maar ook van Christus Zelf. Abraham, Jacob, Paulus, Stephanus enz.
Waarschijnlijk gelooft die vrouw niet omdat ze een verschijning gezien heeft. Dus daarmee gaan met name de laatste twee teksten niet op.
Maar voor een inhoudsvollere reactie zou ik de uitzending moeten zien...
Ik geloof er totaal niets van dat Christus het was. Ik geloof eerder dat zoals ook een tekst hierboven zegt: satan als een engel des lichts...mayflower schreef:Deze mevrouw zei ergens, dat mensen die een zogenaamde Christus verschijnen hebben gehad, er een eigen invulling aan kunnen geven, hoe hij er uit zou hebben gezien ????????Marnix schreef:Tja, het zou kunnen gebeuren, de vraag is natuurlijk: Is het ook echt gebeurd? En dan komen we bij het onderwerp van de uitzending: Hoe onderzoek je of het waar is of niet.
-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik durf dat niet zo hardop te zeggen. Wel dat alles gefundeerd moet kunnen worden in de Bijbel.
Als die verschijning haar andere dingen zou zeggen dan de Schrift, heb je gelijk. Maar om daar achter te komen, moet je denk ik de uitzending voor bekijken of het boek lezen.
Als die verschijning haar andere dingen zou zeggen dan de Schrift, heb je gelijk. Maar om daar achter te komen, moet je denk ik de uitzending voor bekijken of het boek lezen.
Niet gelijk oordelen. Alsof dit de enige mogelijkheid is. Vergeet ook niet dat God Zijn zendboden (engelen) kan sturen om de gelovigen bij te staan.-DIA- schreef:Ik geloof er totaal niets van dat Christus het was. Ik geloof eerder dat zoals ook een tekst hierboven zegt: satan als een engel des lichts...mayflower schreef:Deze mevrouw zei ergens, dat mensen die een zogenaamde Christus verschijnen hebben gehad, er een eigen invulling aan kunnen geven, hoe hij er uit zou hebben gezien ????????Marnix schreef:Tja, het zou kunnen gebeuren, de vraag is natuurlijk: Is het ook echt gebeurd? En dan komen we bij het onderwerp van de uitzending: Hoe onderzoek je of het waar is of niet.
-DIA-
Markus 13:21 En alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus; of ziet, Hij is daar; gelooft het niet.
Mattheus 24: 26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, [hij is] in de binnenkameren; gelooft het niet.
Als Jezus komt, dan zal dat perfect duidelijk zijn:
Mattheüs 24: 27 Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen.
[..]
30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
Ik denk dat er bijbelse redenen zijn om te twijfelen.
Mattheus 24: 26 Zo zij dan tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn; gaat niet uit; Ziet, [hij is] in de binnenkameren; gelooft het niet.
Mattheüs 24: 27 Want gelijk de bliksem uitgaat van het oosten, en schijnt tot het westen, alzo zal ook de toekomst van den Zoon des mensen wezen.
[..]
30 En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid.
Laatst gewijzigd door Kaw op 12 nov 2008, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Als daadwerkelijk de Here Jezus Christus was, dan hoeft men niet zo'n reactie te verwachten als "...ik ervaarde het niet als iets vreemds....", maar dan zou dat gaan met een enorme vrees, zoals we bij Johannes zien in Openbaringen 1:17Mister schreef:
Niet gelijk oordelen. Alsof dit de enige mogelijkheid is. Vergeet ook niet dat God Zijn zendboden (engelen) kan sturen om de gelovigen bij te staan.
waar hij schrijft,... ik viel als dood aan Zijn voeten;....
Dat heeft met iets anders te maken. Niet met het feit of Jezus zich eventueel laat zien aan mensen. Het punt van dit vers is, dat er iemand anders zich voordoet als de Verlosser.Kaw schreef:Markus 13:21 En alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus; of ziet, Hij is daar; gelooft het niet.
Dan moet je Mattheus 24 maar eens in zijn context lezen. Ook zal Hij er niet zijn in de binnenkamer.cosmo schreef:Dat heeft met iets anders te maken. Niet met het feit of Jezus zich eventueel laat zien aan mensen. Het punt van dit vers is, dat er iemand anders zich voordoet als de Verlosser.Kaw schreef:Markus 13:21 En alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus; of ziet, Hij is daar; gelooft het niet.
Maar Johannes twijfelde er niet aan dat het Jezus was die aan hem verscheen. Terwijl Johannes de woorden van Jezus die je citeert toch ook had gehoord. Jou teksten zeggen niet dat Jezus nooit aan iemand zou verschijnen.Kaw schreef:Markus 13:21 En alsdan, zo iemand tot ulieden zal zeggen: Ziet, hier is de Christus; of ziet, Hij is daar; gelooft het niet.
[..]
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."