Filmpje invoegen in powerpoint

Plaats reactie
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door albion »

Kislev schreef:Wie heeft ervaring met invoeren van een filmpje in PowerPoint, het lukt me namelijk niet…

Mag maandag presentatie voor de hele organisatie geven en wil in mn powerpoint 2 filmpjes afspelen. Door ICT helpdesk van youtube gehaald en ze vervolgens doorgemaild gekregen als mp4 bestand. Mocht ik ze zelf omzetten naar avi bestand, lekker…

Lijkt simpel in powerpoint: invoegen – films en geluiden – film uit bestand – filmpje kiezen en dan ok. Vervolgens zou er een scherm moeten komen waarin ik wat opties kan kiezen (automatisch afspelen of bij muisklik etc.)

MAAR….. als ik het filmpje selecteer en ok klik lijkt het alsof ik nooit wat gedaan heb. Er verschijnt gewoon niks, nog geen foutmelding. Wat doe ik fout??
Doet de ipod dat niet vanzelf????? ::salut
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door refo »

Wel eens van google gehoord? Type je probleem in de zoekbalk.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 26 okt 2009, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door Tiberius »

Maar je kan toch gewooon een link naar YouTube invoeren?
Daar klik je dan tijden de presentatie op en het filmpje gaat spelen (even op volledig scherm klikken en klaar).
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door refo »

Heb je wel Media Player?
Dat schijnt er wel bij te horen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door Oude-Waarheid »

refo schreef:Wel eens van google gehoord? Type je probleem in de zoekbalk.
Tja Beste Refo,
Jij hebt me toen ook advies gegeven (YouTube geen geluid)
Help Mij maar helaas heeft dat ook niet geholpen t/m heden!!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door refo »

@OW:
Een remedie zou kunnen zijn: uninstall flash player 9. Install flash player 7. Dan doet hij het. Installeren van 9 kan dan geen kwaad meer.

Het zou iets te maken hebben met het feit dat You tube dingen op je PC moet plaatsen, die door 9 worden geblokt. 7 doet dat niet. Staat het op je PC dan bkijft het gewoon werken.
Misschien herkennen deskundigen dit en is er een andere mogelijkheid. (bv instellingen in hoger flasplayers wijzigen ofzo)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door refo »

--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door Marnix »

Kislev schreef:Wie heeft ervaring met invoeren van een filmpje in PowerPoint, het lukt me namelijk niet…

Mag maandag presentatie voor de hele organisatie geven en wil in mn powerpoint 2 filmpjes afspelen. Door ICT helpdesk van youtube gehaald en ze vervolgens doorgemaild gekregen als mp4 bestand. Mocht ik ze zelf omzetten naar avi bestand, lekker…

Lijkt simpel in powerpoint: invoegen – films en geluiden – film uit bestand – filmpje kiezen en dan ok. Vervolgens zou er een scherm moeten komen waarin ik wat opties kan kiezen (automatisch afspelen of bij muisklik etc.)

MAAR….. als ik het filmpje selecteer en ok klik lijkt het alsof ik nooit wat gedaan heb. Er verschijnt gewoon niks, nog geen foutmelding. Wat doe ik fout??
Kan je het filmpje wel gewoon in Media Player afspelen?

Dit probleem kan heel breed zijn, dus laten we het eerst eens gaan specificeren. Je hebt vast meer filmpjes op je computer staan en niet alleen "avi-filmpjes". MPG of WMV bijvoorbeeld. En anders, download ze ergens. Probeer eens zo'n willekeurig filmpje in een Powerpoint-presentatie te slepen. Wat gebeurt er dan?

-Werkt het dan niet? Dan klopt er iets in office niet of in de koppeling van Media en Office.
- Werkt het met MPG of WMV wel? Tover eens ergens een ander avi-filmpje vandaan en probeer het daarmee. Werkt dat wel? Dan is er iets met het filmpje zelf.
- Werkt het met andere avi-filmpjes ook niet? Dan is ligt het aan de koppeling tussen office en het formaat Avi. Kan met codecs te maken hebben. Je zou dan het filmpje naar wmv kunnen converteren en dan moet het werken... of even zoeken wat je moet doen als Avi niet werkt in Office.

Ik ben benieuwd naar je onderzoekje, laat je de bevindingen even weten?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door wim »

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet van collega's dat bij hen het filmpje niet verscheen wanneer zowel de videouitgang als het (laptop)scherm werd gebruikt.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: Filmpje invoegen in powerpoint

Bericht door Kislev »

--
Plaats reactie