tja...hoe was het ook alweer? kerken van goud...Afgewezen schreef:Nou ja, een mooie kerk is leuk hoor. Maar een goeie dominee is oneindig veel meer waard.

tja...hoe was het ook alweer? kerken van goud...Afgewezen schreef:Nou ja, een mooie kerk is leuk hoor. Maar een goeie dominee is oneindig veel meer waard.
helma schreef:tja...hoe was het ook alweer? kerken van goud...Afgewezen schreef:Nou ja, een mooie kerk is leuk hoor. Maar een goeie dominee is oneindig veel meer waard.
hij corrigeerde zichzelf............freek schreef:Nou lach maar. Ik vind het nog al wat om te zeggen dat je geluk hebt omdat de gemeente groeit. Dacht dat we dat toch in de eerste plaats als een ZEGEN zien.MarthaMartha schreef:ze hebben daar dan ook echt geluk gehad natuurlijk..........freek schreef:
Tegen tv gebruik kunnen we ook niet meer zijn, nu we allemaal internet accepteren.
Overigens heb je wel gelijk, de koster van die kerk was aardig ingenomen met z'n spulletje.
Jij maakt van je hart ook geen moordkuilAfgewezen schreef:Nou ja, een mooie kerk is leuk hoor. Maar een goeie dominee is oneindig veel meer waard.
Internet heeft zeker negatieve kanten maar TV is toch nog wel een stap verder.freek schreef:Tegen tv gebruik kunnen we ook niet meer zijn, nu we allemaal internet accepteren.haaf schreef:ja, ook alleen maar van het gebouw hoe mooi en luxe alles wel is.
En waar het echt om gaat in de kerk hoor je niks over.
En hoe kun je op deze manier nog tegen TV gebruik zijn?
Overigens heb je wel gelijk, de koster van die kerk was aardig ingenomen met z'n spulletje.
Ik zou in deze zin "internet" en "TV" toch echt van plaats laten verwisselen...haaf schreef:Internet heeft zeker negatieve kanten maar TV is toch nog wel een stap verder.
Internet kun je filteren, TV niet. En bij internet moet je het zelf opzoeken terwijl je op TV veel meer vanzelf te zien krijgt.Josephus schreef:Ik zou in deze zin "internet" en "TV" toch echt van plaats laten verwisselen...haaf schreef:Internet heeft zeker negatieve kanten maar TV is toch nog wel een stap verder.
En dan nog niet eens vanwege het feit dat internet technisch gesproken vele stappen verder is dan TV, maar bij TV ben je in principe nog afhankelijk van wat je aangeboden wordt (en ik geef toe dat dat gemiddeld genomen niet heel veel bijzonders is), terwijl je bij internet alles zelf kunt opzoeken. De verleidingen daar zijn dus veel groter...
Je gaat er alleen weer niet op in dat je internet kunt filteren en dat je er vaak niet buiten kunt. Dat er tegen internet bezwaren zijn dat weet ik ook wel. En kun jij dat dan, gewoon niet kijken als het er vanzelf op komt?? Bij internet moet je het nog zelf opzoeken dus dat is toch een handeling verder.freek schreef:Het kromme is gewoon dat we het verderflijke op TV - terecht - niet accepteren, maar het verderflijke op internet wél, onder het motto: dat zoeken we gewoon niet op. Maar je kunt het slechte op TV toch óók gewoon niet kijken.
En deze discussie is ontstaan n.a.v. een kerkelijke gemeente die haar kerkgebouw presenteert voor de camera. Je wilt toch niet beweren dat dit verderfelijk is omdat er op TV nu eenmaal verderfelijke dingen getoond worden?
Internet kun je filteren ja. De TV kun je ook buiten huis houden ja. Maar daar gaat deze discussie niet om.haaf schreef:Je gaat er alleen weer niet op in dat je internet kunt filteren en dat je er vaak niet buiten kunt. Dat er tegen internet bezwaren zijn dat weet ik ook wel. En kun jij dat dan, gewoon niet kijken als het er vanzelf op komt?? Bij internet moet je het nog zelf opzoeken dus dat is toch een handeling verder.freek schreef:Het kromme is gewoon dat we het verderflijke op TV - terecht - niet accepteren, maar het verderflijke op internet wél, onder het motto: dat zoeken we gewoon niet op. Maar je kunt het slechte op TV toch óók gewoon niet kijken.
En deze discussie is ontstaan n.a.v. een kerkelijke gemeente die haar kerkgebouw presenteert voor de camera. Je wilt toch niet beweren dat dit verderfelijk is omdat er op TV nu eenmaal verderfelijke dingen getoond worden?
Ik durf de stelling wel aan dat je zelfs met gefilterd internet nog steeds meer troep kunt binnenhalen dan er via je TV je huis in komt. Het gaat bij zowel TV als internet daarom wat mij betreft niet zozeer over het medium an sich, maar om de manier waarop je er gebruik van maakt.haaf schreef:Je gaat er alleen weer niet op in dat je internet kunt filteren en dat je er vaak niet buiten kunt.
Snap ik ook wel dat je dan nog steeds troep kunt binnenhalen. Blijft alleen nog steeds staan dat je vaak niet meer buiten internet kan en dat is niet het geval met TV.Josephus schreef:Ik durf de stelling wel aan dat je zelfs met gefilterd internet nog steeds meer troep kunt binnenhalen dan er via je TV je huis in komt. Het gaat bij zowel TV als internet daarom wat mij betreft niet zozeer over het medium an sich, maar om de manier waarop je er gebruik van maakt.haaf schreef:Je gaat er alleen weer niet op in dat je internet kunt filteren en dat je er vaak niet buiten kunt.