Dankdag en biddag

ZWP

Re: Dankdag

Bericht door ZWP »

Jongere schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Dankdag: de tekst was 1 kron 19:20 De dankdag van David. de inzameling van de goederen voor de tempel. mooi, als je samen als gemeente zoveel mag inzamelen voor God. Maar hebben wij Hem het grootste geschenk al gegeven?? Ons hart, ons leven? Wat hebben we aan de tempel als de afgoden gediend worden?
1 Kronieken 29 bedoel je denk ik. Dat was bij ons ook de tekst.
Bij ons ook al 1 Kron. 29. Mooi gedeelte overigens!
Lassie

Bericht door Lassie »

Wij hebben zondag dankdag en gelijk de Wereld Evangelisatie dag.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Jongere schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Dankdag: de tekst was 1 kron 19:20 De dankdag van David. de inzameling van de goederen voor de tempel. mooi, als je samen als gemeente zoveel mag inzamelen voor God. Maar hebben wij Hem het grootste geschenk al gegeven?? Ons hart, ons leven? Wat hebben we aan de tempel als de afgoden gediend worden?
1 Kronieken 29 bedoel je denk ik. Dat was bij ons ook de tekst.
Je hebt gelijk
vast een slip of my keyboard....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
helma

Bericht door helma »

vanmorgen hadden we een preek over de rijke dwaas
Ligt je rijkdom in goed of in God?
Ware rijkdom
wat het niet is in Gods ogen
waar het wel in ligt
hoe we daarop gericht dienen te zijn

De balans opmaken op dankdag. Hoe rijk bent u? Wat hebt u? Bent u rijk in God?

vanmiddag ging het over Exodus 24
8 Toen nam Mozes dat bloed, en sprengde het op het volk; en hij zeide: Ziet, dit is het bloed des verbonds, hetwelk de HEERE met ulieden gemaakt heeft over al die woorden.
9 Mozes nu en Aäron klommen opwaarts, ook Nadab en Abihu, en zeventig van de oudsten van Israël.
10 En zij zagen den God van Israël, en onder Zijn voeten als een werk van saffierstenen, en als de gestaltenis des hemels in Zijn klaarheid.
11 Doch Hij strekte Zijn hand niet tot de afgezonderden van de kinderen Israëls; maar zij aten en dronken, nadat zij God gezien hadden.

Zoek eerst het koninkrijk Gods; dus eerst God en geestelijke dingen zoeken
al het andere wordt dan toegeworpen

Het was erg beschamend. Wat krijgen we veel, onverdiend uit Vaderlijke Handen. En wat ben ik vaak bezorgd terwijl mijn Hemelse Vader weet wat ik (mijn gezin) behoef.
Veel om over na te denken. Veel om voor te danken. Veel om uit handen te geven....
jvdg

Bericht door jvdg »

helma schreef: Veel om uit handen te geven....
Ja!

Maar die weerbarstige praktijk hè?
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Tekst was Psalm 68:20
Geloofd zij de Heere;dag aan dag overlaadt Hij ons .Die God is onze Zaligheid.Sela
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

Dankdag.

Nehemia 8: vers 1 tm vers 13

Tekst was vers 11 :
"Voorts zeide hij tot hen : Gaat, eet het vette en drinkt het zoete, en zendt delen dengenenen, voor welken niets bereid is, want deze dag is onzen Heere heilig; zo bedroeft u niet, want de blijdschap des Heeren, die is uw sterkte."

Als de muren van Jeruzalem herbouwt zijn, komt het volk bij elkaar. Het zijn er zoveel, dat ze niet allemaal op het tempelplein kunnen staan, het wordt een openluchtdienst.
Ze vragen of Ezra de boekrol van de wet wil voorlezen. Dat gebeurt.
Het volk buigt zich neer voor God, en huilt.
En dan de tekst, Huil niet, dit is een heilige dag , een feestdag, wees blij, eet het vette en drinkt het zoete. En niet te vergeten, deel het met anderen !!

Een bemoedigende preek, met veel praktische handvaten voor het christelijke leven.
De kinderen konden het van a tot z terug vertellen, incl. de toepassing.
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

' s morgens:

Jeremia 6:16
Zo zegt de HEERE: Staat op de wegen, en ziet toe, en vraagt naar de oude paden, waar toch de goede weg zij, en wandelt daarin; zo zult gij rust vinden voor uw ziel.

's avonds:

1 Petrus 5:7
Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u.
helma

Bericht door helma »

--
Laatst gewijzigd door helma op 05 nov 2008, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik heb vandaag geen dankdagpreek gehoord. Wel dat Obama president is geworden...

(Overigens ben ik alleen 's middags naar de kerk geweest.)
Genade door recht

Bericht door Genade door recht »

Kun je dat toelichten, afgewezen? Hoezo, geen dankdagpreek vandaag terwijl je wel naar de kerk bent geweest?
S.v.p. leesbare letters gebruiken.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Genade door recht schreef:Kun je dat toelichten, afgewezen? Hoezo, geen dankdagpreek vandaag terwijl je wel naar de kerk bent geweest?
Het ging over Ezechiël 47 n.a.v. de opening van het nieuwe kerkgebouw, maar blijkbaar had onze predikant zich niet gerealiseerd dat hij een dankdagpreek had moeten houden.
Tja, dat kan natuurlijk. :?
Oude Paden

Afgewezen schreef:
Genade door recht schreef:Kun je dat toelichten, afgewezen? Hoezo, geen dankdagpreek vandaag terwijl je wel naar de kerk bent geweest?
Het ging over Ezechiël 47 n.a.v. de opening van het nieuwe kerkgebouw, maar blijkbaar had onze predikant zich niet gerealiseerd dat hij een dankdagpreek had moeten houden.
Maar de opening van een nieuw kerkgebouw is nog steeds geen Obama......toch?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Oude Paden schreef:
Afgewezen schreef:
Maar de opening van een nieuw kerkgebouw is nog steeds geen Obama......toch?
Wat bedoel je? :quoi
Oude Paden

Tja, dat kan natuurlijk. :?[/quote]

Maar de opening van een nieuw kerkgebouw is nog steeds geen Obama......toch?[/quote]
Wat bedoel je? :quoi[/quote]

Ik dacht dat je bedoelde dat de dominee het over Obama had gehad.......
Plaats reactie