Na alle oordelen en negatieve reacties over ds. Wink, kan ik het niet laten om voor ds. Wink op te komen. Niet dat ik dat hoeft te doen, want God is een jaloers God op zijn eer, en wie Zijn volk aanraakt, raakt Zijn oogappel aan. Ds. Wink is één van die weinige oogappels die ons verzonken vaderland heeft. Indien God ons niet een overblijfsel gelaten had, we waren als Sodom en Gomorra vernietigd geworden. Dit overblijfsel is echter zeer dun. Dit verklaart ook waarom er geen studenten zijn bij de GGINBV. De nood wordt wel besproken, maar niet ingeleeft. Wie komt er nog eens onder te zuchten? Geeft God er nog wel een zucht voor?
tijdens een bidstond heeft ds. Wink eens gesproken over de profeet Jeremia en wel over deze woorden: Er zal een honger komen, niet naar brood, maar om te horen de woorden des levenden Gods. Men zal het zoeken,maar niet vinden. Beleven we deze tijden niet nu?
Dacht men dat ds. Wink deze situatie gewenst heeft? Nee, maar het gaat hem om de zuivere woordbediening. Er zijn verschillende mensen bij ds. WInk geweest die ds. wilden worden. Maar moet men mensen ds. laten worden, als men er geen zielsverbintenis mee heeft? Niet dat ds. Winks oordeel telt, maar hij probeert in die gewichtvolle zaken toch de weg Gods te volgen.
Het is bijzonder treurig dat de afzonderlijke gemeenten zelf stappen onderneemt. Men wil niet Gods tijd afwachten, maar alles zelf in de hand hebben, met andere woorden zelf God zijn. Dit is sinds de val geen wonder.
Ook zien we dit in het O.T. bij het volk Israel, men begeerde een koning, men kreeg die ook, maar niet in de gunste Gods.
Daarom, ds. Kersten zei het al, men kan beter om een predikant verlegen zijn, dan ermee verlegen.
Ik hoop dat de Heere ons arme vaderland met de gemeenten wil gedenken en ds. Wink wil sterken en ondersteunen in de weg die hij te gaan heeft. HEt is maar een verdrukking van tien dagen. Gods goedheid zal zijn druk, eens verwisselen in geluk. Ds. Wink zal eeuwig God groot gaan maken. Het zou groot zijn als ds. Wink ons in de dag aller dagen niet zal mee helpen te verdoemen, maar dat we samen met ds WInk aan de rechterzijde van de Middelaar zullen komen te staan.
Daarom mijn advies: houdt je negatieve oordeel over ds. Wink voor je, zeker als je niets met ds. Wink te maken wilt hebben. Schoffel in je eigen tuin.
rehalibitatie ds Wink
Re: rehalibitatie ds Wink
Doe dat dan zelf ook. Want met opmerkingen alswillemkok schreef: Schoffel in je eigen tuin.
schoffel je een heleboel predikanten onder de grondwillemkok schreef: Ds. Wink is één van die weinige oogappels die ons verzonken vaderland heeft

~~Soli Deo Gloria~~
De woorden van de levende God klinken elke zondag. Als jij ze niet weet te vinden, nodig ik je uit om maar eens met ons mee te gaan.willemkok schreef:tijdens een bidstond heeft ds. Wink eens gesproken over de profeet Jeremia en wel over deze woorden: Er zal een honger komen, niet naar brood, maar om te horen de woorden des levenden Gods. Men zal het zoeken,maar niet vinden. Beleven we deze tijden niet nu?
~~Soli Deo Gloria~~
Hier ben ik het van harte mee eens!Hendrikus schreef:De woorden van de levende God klinken elke zondag. Als jij ze niet weet te vinden, nodig ik je uit om maar eens met ons mee te gaan.willemkok schreef:tijdens een bidstond heeft ds. Wink eens gesproken over de profeet Jeremia en wel over deze woorden: Er zal een honger komen, niet naar brood, maar om te horen de woorden des levenden Gods. Men zal het zoeken,maar niet vinden. Beleven we deze tijden niet nu?
Verder heeft het weinig zin om over ds. Wink over andere predikanten te oordelen.