Voortaan even proberen om goed te quotenVDB-23 schreef: Ja, Gode zij dank! Ze zijn er nog, maar zeer spaarzamelijk. Het resoluut afschrijven van de prediking in Kerkelijk Nederland kan alleen als de Heere dit tot mij gesproken heeft. En Hij heeft gesproken! Ik kom uit de gereformeerde gemeente, en had vorig belijdenis gedaan als de Heere mij niet tegengehouden had. De Heere daalde af in mijn ziel met deze woorden: Ik heb hen gezonden een kracht der dwaling, opdat zij de leugen geloven.

Het is groot als de Heere spreekt in het persoonlijke leven, vooral als het gaat over Zijn liefde en vergeving die Hij ons wil schenken , maar voor anderen zijn dezen bijzondere profetieen te kort om de prediking te veroordelen.
Want Hij gaat door , en Hij heeft beloofd dat Hij doorgaat met Zijn werk, en Zijn kerk in stand houdt, dat heeft Hij in Zijn Eigen Woord beloofd en daar houd ik me liever aan vast , als aan een openbaring gedaan aan een individu. We moeten in deze NT-tijd altijd uitkijken met bepaalde profetieen.
Want zeg nou zelf, ons hart is arglistig, en stel dat je het toch verkeerd ziet of interpreteert.
En dan, ook al zou de waarheid ten dele worden gebracht , dan nog is het de Goddelijke eis om ons aantesluiten bij de kerk.
Jezus zelf gaf in Zijn dagen op aarde hiervoor ook het voorbeeld.