Oorspronkelijk gepost door Gian
Oorspronkelijk gepost door Admin
Wat ik ook wel opmerkelijk vindt is dat bv de griep in steeds agresievere vormen verschijnt.. Konden we vroeger af met de standaard vaccinatie inmiddels zijn er al weer griepvarianten waar tegen de huidige standaard vaccins niet bestand zijn...
Misschien toch tekenen dat we niet alles in de hand hebben hoe graag we dat als mens zouden willen ?
Dit is mede (en misschien wel hoofdzakelijk) te wijten aan de mensen die hun antibioticakuur niet afmaken. Het virus wordt zo resistent aan de antibiotica. Dan zou de griep ook niet zo snel muteren (Mariken).
Hallo Gian,
mijn naam staat er dan wel bij, maar dit is een uitspraak die ik niet gedaan heb!. Griepvirussen hebben ALTIJD gemuteerd. Griep is sowieso een gevaarlijke ziekte die vaak wordt onderschat (denk maar aan de Spaanse griep), zeker voor zwakkere mensen zoals ouderen, mensen met verminderde weerstand en kinderen.
Heeft iig niet zo veel te maken met het niet nemen van anti-biotica in het geval van griep want dat krijg je namelijk niet als je griep hebt (griep is een virus en derhalve niet behandelbaar met anti-biotica). Dat is bijvoorbeeld wel zo bij tbc, daar moet je 9 maanden aan de penicilline, en daar zie je veel therapie-ontrouw.
De spaanse griep was een epidemie in 1918. Wereldwijd overleden tussen de 20 en 30 miljoen mensen aan deze ziekte, in Nederland waren er 27.000 dodelijke slachtoffers.