ach ik denk wel dat je weet wat ik bedoel. Als er iemand als luther zou opstaan zou je hem op grond van bovenstaande afwijzen en hem als een ketter wegzetten. Toch besloot God hem niet de gehele schrift goed te laten begrijpen. En daar heeft God ook Zijn redenen voor gehad. Toch twijfelt niemand over de staat van Luther. Van der Zwaag wordt om veel minder als een vervloekte door jou gezien. En dat vind ik jammer.Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Kostelijk citaat van M. Henry. Ik geloof alleen niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel. Ik bedoel niet dat wij mensen mogen veroordelen zonder dat we weten wat ze leren en wie ze zijn, maar dat in de prediking eerlijk moet wordne verklaard niet alleen dat we zondaren zijn en dat Gods genade genoegzaam is voor grrotste der zondaren, maar ook hoe de Heere op grond van de Schrift dat nu gaat leren in de harten van Zijn kinderen. Dan valt er echt een scheiding. Een scheiding die aanleiding geeft tot heel veel kritek vandaag aan de dag. Want met onze godsdienst erbuiten gezet worden, dat leidt tot grote beroering, in de tijd van de Bijbel en nu nog.
overigens ben ik het met je eens in deze discussie. Deze man die zo nodig in de gergem de kinderdoop ter discussie moet stellen vind ik heel dom. Zeker in deze tijd.