Ds. Bijkerk
Ds. Bijkerk
Kan iemand mij iets vertellen over Ds. Bijkerk uit Driedorp?
Het schijnt dat hij in bepaalde plaatsen in de regio Utrecht op zeer regelmatig op zondag preekt en dat daar mensen heen gaan die voorheen naar de Oud.Ger.Gem. in Ned gingen.
Maar wordt er ook avondmaal gehouden?
En Hoe zit t met dopen?
Het schijnt dat hij in bepaalde plaatsen in de regio Utrecht op zeer regelmatig op zondag preekt en dat daar mensen heen gaan die voorheen naar de Oud.Ger.Gem. in Ned gingen.
En Hoe zit t met dopen?
Re: Ds. Bijkerk
Voorzover ik weet is het geen dominee, maar een eerwaarde heer, dus iemand die wel preekbevoegdheid heeft (ik neem aan binnen de HHK). Maar hij zal geen sacramenten mogen bedienen.Hen schreef:Kan iemand mij iets vertellen over Ds. Bijkerk uit Driedorp?
En Hoe zit t met dopen?
~~Soli Deo Gloria~~
Ik ken alleen Ds. G. Bijkerk, maar is is Christelijk Gereformeerd...
-DIA-
-DIA-
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Oude-Waarheid
Volgens mij preekte hij allang in de Driedorp ook voor de HHKHendrikus schreef:Voorzover ik weet is het geen dominee, maar een eerwaarde heer, dus iemand die wel preekbevoegdheid heeft (ik neem aan binnen de HHK). Maar hij zal geen sacramenten mogen bedienen.Hen schreef:Kan iemand mij iets vertellen over Ds. Bijkerk uit Driedorp?
En Hoe zit t met dopen?
Klopt. Hij preekte 12 jaar geleden al in Driedorp.
Ik weet dat het zelfs langer is, maar niet precies hoe lang.
Ik weet dat het zelfs langer is, maar niet precies hoe lang.
Hij is bij mij onbekend en meestal hou ik dit wel bij.Hendrikus schreef:Voorzover ik weet is het geen dominee, maar een eerwaarde heer, dus iemand die wel preekbevoegdheid heeft (ik neem aan binnen de HHK). Maar hij zal geen sacramenten mogen bedienen.Hen schreef:Kan iemand mij iets vertellen over Ds. Bijkerk uit Driedorp?
En Hoe zit t met dopen?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
-
Ik ken deze man niet, maar wat betreft termijnen (hoe lang hij al spreekt) moet je uitkijken. Hij heeft 'het' voor zover ik weet overgenomen van zijn vader. Volgens mij was dat ook een heer G. Bijkerk.
Hij is inderdaad al een tijd de vaste voorganger van de HHK Nijkerk-Driedorp.
De sacramenten in zijn gemeente worden door andere predikanten uit de HHK bediend (bijv. ds. Heijkamp).
Wel raar dat hij niet in de lijst met voorgangers te zien is op de site van de HHK.
De sacramenten in zijn gemeente worden door andere predikanten uit de HHK bediend (bijv. ds. Heijkamp).
Wel raar dat hij niet in de lijst met voorgangers te zien is op de site van de HHK.
- Oude-Waarheid
De heer G. van Loenen preekt ook al jaren en die staat er ook niet opTheodorus schreef:Hij is inderdaad al een tijd de vaste voorganger van de HHK Nijkerk-Driedorp.
en de heer L. Stuurman ook enz.
Driedorp is vanouds een evangelisatie. Mensen komen uit de wijde omgeving. Er is geen kerkenraad, maar een bestuur. Dhr. Bijkerk gaat voor maar bedient geen sacramenten. Met Heilig Avondmaal sluit men zich aan bij de HHK Nijkerk. Doop wordt wel in Driedorp zelf bediend door predikanten uit de HHK onder verantwoording van de bijbehorende kerkenraad. Dhr. Bijkerk heeft geen 'status' binnen de HHK. Wel zijn er gesprekken geweest tussen de HHK en Driedorp.
Ds. Bijkerk uit Sliedrecht toch?Genade door recht schreef:Ik ken deze man niet, maar wat betreft termijnen (hoe lang hij al spreekt) moet je uitkijken. Hij heeft 'het' voor zover ik weet overgenomen van zijn vader. Volgens mij was dat ook een heer G. Bijkerk.
Dat is niet zo raar want hij heeft officieel geen preekbevoegdheid in de HHK.Theodorus schreef:Hij is inderdaad al een tijd de vaste voorganger van de HHK Nijkerk-Driedorp.
Wel een beetje rare structuur. Waarom wil men dit zo? Is deze voorganger dan een beetje te vergelijken met de vroegere oefenaar?Mister schreef:Driedorp is vanouds een evangelisatie. Mensen komen uit de wijde omgeving. Er is geen kerkenraad, maar een bestuur. Dhr. Bijkerk gaat voor maar bedient geen sacramenten. Met Heilig Avondmaal sluit men zich aan bij de HHK Nijkerk. Doop wordt wel in Driedorp zelf bediend door predikanten uit de HHK onder verantwoording van de bijbehorende kerkenraad. Dhr. Bijkerk heeft geen 'status' binnen de HHK. Wel zijn er gesprekken geweest tussen de HHK en Driedorp.
Genade door recht schreef:Ik ken deze man niet, maar wat betreft termijnen (hoe lang hij al spreekt) moet je uitkijken. Hij heeft 'het' voor zover ik weet overgenomen van zijn vader. Volgens mij was dat ook een heer G. Bijkerk.
Zijn vader was ds. A. Bijkerk uit Sliedrecht (predikant van het Hervormd Lokaal). Hij is een eerwaarde heer.
Overigens... volgens mij was het niet meer de bedoeling om op de naam van een predikant een topic te openen...
Klopt, maar zolang interessante (historische) info ten berde wordt gebracht is het geoorloofd.JALP schreef: Overigens... volgens mij was het niet meer de bedoeling om op de naam van een predikant een topic te openen...