Ds. J. Karens (87) overleden
22-10-2008 14:43 | Kerkredactie
KESTEREN - In zijn woonplaats Kesteren is woensdagmorgen ds. J. Karens, emeritus predikant van de Gereformeerde Gemeenten, overleden. Ds. Karens was 87 jaar.
Jan Karens werd geboren in Zegwaart op 24 december 1920. In 1959 werd hij toegelaten tot de studie aan de Theologische School te Rotterdam. In 1963 nam hij het beroep aan naar zijn eerste gemeente, Nieuwerkerk (Zld.). Sinds 1970 stond hij in Opheusden. Een jaar na zijn intrede in Opheusden werd aan de Reigerstraat een nieuwe kerk in gebruik genomen. Later werd deze kerk verschillende malen vergroot en uitgebreid.
In Opheusden stond ds. Karens ruim 33 jaar. Op 82-jarige leeftijd ging hij in 2003 met emeritaat. Hij nam afscheid op 13 september, de dag waarop hij ook herdacht veertig jaar predikant te zijn. Na zijn afscheid van Opheusden verhuisde de predikant naar Kruiningen waar hij nog enige tijd hulpdiensten verrichtte. De laatste tijd woonde hij in Kesteren.
Ds. Karens was 17 jaar voorzitter van het deputaatschap emerituskas en enkele jaren lid van het curatorium van de Theologische School. In 1978 verscheen van zijn hand de meditatiebundel ”De treurige vertroost”.
De begrafenis zal maandag plaatshebben vanuit het kerkgebouw van de gereformeerde gemeente te Opheusden. De teraardebestelling vindt plaats op de begraafplaats aan de Markhof te Opheusden.
Bron: Refdag.nl
ds. J. Karens overleden
Re: ds. J. Karens overleden
Ik ken hem niet. Wat ik wel heel bijzonder vind is dat hij 33 jaar (!!!) in één gemeente gestaan heeft. Ik dacht dat vanwege het grote predikantentekort in de Ger. Gem. altijd erg aan predikanten "getrokken" werd. Aan wijlen ds. Karens schijnbaar niet.JALP schreef:Ds. J. Karens (87) overleden
KESTEREN - In zijn woonplaats Kesteren is woensdagmorgen ds. J. Karens, emeritus predikant van de Gereformeerde Gemeenten, overleden. Ds. Karens was 87 jaar.
Jan Karens werd geboren in Zegwaart op 24 december 1920. In 1959 werd hij toegelaten tot de studie aan de Theologische School te Rotterdam. In 1963 nam hij het beroep aan naar zijn eerste gemeente, Nieuwerkerk (Zld.). Sinds 1970 stond hij in Opheusden. Een jaar na zijn intrede in Opheusden werd aan de Reigerstraat een nieuwe kerk in gebruik genomen. Later werd deze kerk verschillende malen vergroot en uitgebreid.
In Opheusden stond ds. Karens ruim 33 jaar. Op 82-jarige leeftijd ging hij in 2003 met emeritaat. Hij nam afscheid op 13 september, de dag waarop hij ook herdacht veertig jaar predikant te zijn. Na zijn afscheid van Opheusden verhuisde de predikant naar Kruiningen waar hij nog enige tijd hulpdiensten verrichtte. De laatste tijd woonde hij in Kesteren.
Ds. Karens was 17 jaar voorzitter van het deputaatschap emerituskas en enkele jaren lid van het curatorium van de Theologische School. In 1978 verscheen van zijn hand de meditatiebundel ”De treurige vertroost”.
De begrafenis zal maandag plaatshebben vanuit het kerkgebouw van de gereformeerde gemeente te Opheusden. De teraardebestelling vindt plaats op de begraafplaats aan de Markhof te Opheusden.
- Oude-Waarheid
Zou ik maar niet zo hart zeggen jij weet niet hoeveel beroepen deze dominee heeft gehad!!Klaio schreef:Ik ken hem niet. Wat ik wel heel bijzonder vind is dat hij 33 jaar (!!!) in één gemeente gestaan heeft. Ik dacht dat vanwege het grote predikantentekort in de Ger. Gem. altijd erg aan predikanten "getrokken" werd. Aan wijlen ds. Karens schijnbaar niet.JALP schreef:Ds. J. Karens (87) overleden
Mocht zelf graag naar hem luisteren!!
Het is de mens gezet eenmaal te sterven.
Een groot verlies voor de gemeenten (al preekte hij dan de laatste jaren niet meer).
Een groot verlies voor de gemeenten (al preekte hij dan de laatste jaren niet meer).
Dat weet ik inderdaad niet, maar ik vind het heel bijzonder dat er in 33 jaar helemaal niets tussen zat.Oude-Waarheid schreef: Zou ik maar niet zo hart zeggen jij weet niet hoeveel beroepen deze dominee heeft gehad!!
Beroepen te:Klaio schreef:Dat weet ik inderdaad niet, maar ik vind het heel bijzonder dat er in 33 jaar helemaal niets tussen zat.Oude-Waarheid schreef: Zou ik maar niet zo hart zeggen jij weet niet hoeveel beroepen deze dominee heeft gehad!!
Nijkerk 05-85
Barneveld 07-85
De Valk Wekerom 09-85
Naaldwijk 10-85
Gorinchem 12-85
Meeuwen 03-86
Leerdam 03-86
Rotterdam-IJ 04-86
Elspeet 04-86
Middelharnis 04-86
Goudswaard 10-86
Meeuwen 10-86
Poortvliet 10-87
Borssele 02-87
Goudswaard 05-87
Urk 03-88
Middelharnis 04-88
Katwijk aan Zee 12-88
Barneveld 04-89
Nijkerk 01-90
De Valk Wekerom 03-90
Uddel 03-90
Aalburg 07-90
Goudswaard 02-91
Kortgene 03-91
Meeuwen 04-92
Nijkerk 11-92
Brakel 01-94
Sprang-Capelle 09-94
Poortvliet 02-95
Katwijk aan Zee 07-95
Aalburg 02-98
Met dank aan meneer Van 't Zelfde

~~Soli Deo Gloria~~
Dit maakt het alleen maar bijzonderder...Hendrikus schreef:Beroepen te:Klaio schreef:Dat weet ik inderdaad niet, maar ik vind het heel bijzonder dat er in 33 jaar helemaal niets tussen zat.Oude-Waarheid schreef: Zou ik maar niet zo hart zeggen jij weet niet hoeveel beroepen deze dominee heeft gehad!!
Nijkerk 05-85
Barneveld 07-85
De Valk Wekerom 09-85
Naaldwijk 10-85
Gorinchem 12-85
Meeuwen 03-86
Leerdam 03-86
Rotterdam-IJ 04-86
Elspeet 04-86
Middelharnis 04-86
Goudswaard 10-86
Meeuwen 10-86
Poortvliet 10-87
Borssele 02-87
Goudswaard 05-87
Urk 03-88
Middelharnis 04-88
Katwijk aan Zee 12-88
Barneveld 04-89
Nijkerk 01-90
De Valk Wekerom 03-90
Uddel 03-90
Aalburg 07-90
Goudswaard 02-91
Kortgene 03-91
Meeuwen 04-92
Nijkerk 11-92
Brakel 01-94
Sprang-Capelle 09-94
Poortvliet 02-95
Katwijk aan Zee 07-95
Aalburg 02-98
Met dank aan meneer Van 't Zelfde
Een verlies voor de gemeenten en familieleden, winst voor hemzelf.
Maar verder lijkt het me geen discussieonderwerp.
Maar verder lijkt het me geen discussieonderwerp.