Vasten

Lassie

Re: Vasten

Bericht door Lassie »

dat kan.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:
Lassie schreef:mede door een stevige maaltijd zie je vaak in de kerken s'middags mensen slapen. Omdat op een andere manier verteert wordt, puur omdat je niet werkt op die dag.
kan het ook zijn dat zo iemand de hele week een hele vermoeiende baan en de hele dag buitengewerkt hebt, dat, als hij tot rust komt dan in een warme kerk tegen zijn slaap moet vechten?
Misschien is het dan handig om de zaterdag als een soort "voor"rustdag te gebruiken!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
albion

Bericht door albion »

JolandaOudshoorn schreef:
albion schreef:
Lassie schreef:mede door een stevige maaltijd zie je vaak in de kerken s'middags mensen slapen. Omdat op een andere manier verteert wordt, puur omdat je niet werkt op die dag.
kan het ook zijn dat zo iemand de hele week een hele vermoeiende baan en de hele dag buitengewerkt hebt, dat, als hij tot rust komt dan in een warme kerk tegen zijn slaap moet vechten?
Misschien is het dan handig om de zaterdag als een soort "voor"rustdag te gebruiken!
Ja, dat lijkt me niet moeilijk voor een alleenstaande of een echtpaar zonder kinderen. Maar als vader heb je ook nog verplichtingen thuis en dan wordt er ook een beroep op je gedaan... veel 'rust' heb je dan niet.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
albion schreef: kan het ook zijn dat zo iemand de hele week een hele vermoeiende baan en de hele dag buitengewerkt hebt, dat, als hij tot rust komt dan in een warme kerk tegen zijn slaap moet vechten?
Ja, dat lijkt me niet moeilijk voor een alleenstaande of een echtpaar zonder kinderen. Maar als vader heb je ook nog verplichtingen thuis en dan wordt er ook een beroep op je gedaan... veel 'rust' heb je dan niet.
Wij proberen het in ieder geval wel. En ik merk, als we de zaterdag (avond) gebruiken als voorbereiding, dan zitten we 's zondags uitgeruster in de kerk.
En ja, wij hebben kinderen....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
albion

Bericht door albion »

JolandaOudshoorn schreef: Ja, dat lijkt me niet moeilijk voor een alleenstaande of een echtpaar zonder kinderen. Maar als vader heb je ook nog verplichtingen thuis en dan wordt er ook een beroep op je gedaan... veel 'rust' heb je dan niet.
Wij proberen het in ieder geval wel. En ik merk, als we de zaterdag (avond) gebruiken als voorbereiding, dan zitten we 's zondags uitgeruster in de kerk.
En ja, wij hebben kinderen....[/quote]

Natuurlijk moeten we dat proberen. Maar ik neem aan dat jonge mensen ook geen last hebben van 'knikkebollen' ik zie het meer bij ouderen
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Lassie

Bericht door Lassie »

knikkebollen zag ik net zoveel bij oudere als jonge mannen.
helma

Bericht door helma »

JolandaOudshoorn schreef: Wij proberen het in ieder geval wel. En ik merk, als we de zaterdag (avond) gebruiken als voorbereiding, dan zitten we 's zondags uitgeruster in de kerk.
En ja, wij hebben kinderen....
maar ze zijn nog klein!!!
Plaats reactie