Vasten
- JolandaOudshoorn
Re: Vasten
Misschien is het dan handig om de zaterdag als een soort "voor"rustdag te gebruiken!albion schreef:kan het ook zijn dat zo iemand de hele week een hele vermoeiende baan en de hele dag buitengewerkt hebt, dat, als hij tot rust komt dan in een warme kerk tegen zijn slaap moet vechten?Lassie schreef:mede door een stevige maaltijd zie je vaak in de kerken s'middags mensen slapen. Omdat op een andere manier verteert wordt, puur omdat je niet werkt op die dag.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ja, dat lijkt me niet moeilijk voor een alleenstaande of een echtpaar zonder kinderen. Maar als vader heb je ook nog verplichtingen thuis en dan wordt er ook een beroep op je gedaan... veel 'rust' heb je dan niet.JolandaOudshoorn schreef:Misschien is het dan handig om de zaterdag als een soort "voor"rustdag te gebruiken!albion schreef:kan het ook zijn dat zo iemand de hele week een hele vermoeiende baan en de hele dag buitengewerkt hebt, dat, als hij tot rust komt dan in een warme kerk tegen zijn slaap moet vechten?Lassie schreef:mede door een stevige maaltijd zie je vaak in de kerken s'middags mensen slapen. Omdat op een andere manier verteert wordt, puur omdat je niet werkt op die dag.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
- JolandaOudshoorn
Wij proberen het in ieder geval wel. En ik merk, als we de zaterdag (avond) gebruiken als voorbereiding, dan zitten we 's zondags uitgeruster in de kerk.albion schreef:Ja, dat lijkt me niet moeilijk voor een alleenstaande of een echtpaar zonder kinderen. Maar als vader heb je ook nog verplichtingen thuis en dan wordt er ook een beroep op je gedaan... veel 'rust' heb je dan niet.JolandaOudshoorn schreef:Misschien is het dan handig om de zaterdag als een soort "voor"rustdag te gebruiken!albion schreef: kan het ook zijn dat zo iemand de hele week een hele vermoeiende baan en de hele dag buitengewerkt hebt, dat, als hij tot rust komt dan in een warme kerk tegen zijn slaap moet vechten?
En ja, wij hebben kinderen....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wij proberen het in ieder geval wel. En ik merk, als we de zaterdag (avond) gebruiken als voorbereiding, dan zitten we 's zondags uitgeruster in de kerk.JolandaOudshoorn schreef: Ja, dat lijkt me niet moeilijk voor een alleenstaande of een echtpaar zonder kinderen. Maar als vader heb je ook nog verplichtingen thuis en dan wordt er ook een beroep op je gedaan... veel 'rust' heb je dan niet.
En ja, wij hebben kinderen....[/quote]
Natuurlijk moeten we dat proberen. Maar ik neem aan dat jonge mensen ook geen last hebben van 'knikkebollen' ik zie het meer bij ouderen
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
knikkebollen zag ik net zoveel bij oudere als jonge mannen.
maar ze zijn nog klein!!!JolandaOudshoorn schreef: Wij proberen het in ieder geval wel. En ik merk, als we de zaterdag (avond) gebruiken als voorbereiding, dan zitten we 's zondags uitgeruster in de kerk.
En ja, wij hebben kinderen....