Ik mag mijzelf súperrijk weten!
Maar voorál een rijk gezegend mens......
In de afgelopen tijd, vanaf zo ongeveer eind september, had ik én kon ik niet(s) (te) eten. Daardoor raakte ik heel ernstig verzwakt en raakte in die periode t/m vanmoregen 10 kilo kwijt, van 67 naar 57 kilo.
Maar waarom dan tóch súperrijk?
Ik mocht steeds het aangezicht des Heeren zoeken, ik wíst en bleef vetrouwen dat Hij mij droeg in de beproeving, ik heb deze periode ook zo mogen ervaren: als een beproeving van mijn Godsvertrouwen.
Ik veloor soms weleens de moed in deze periode, omdat ik hier zo totaal verlaten woon, geen contacten met wie dan ook, familie, vrienden, kennissen....niets niemand. (maar dat zou ik ook gehad hebben op ándere woonlocaties...)
Maar, ...........gisterenavond mocht ik op het Aangezicht des Heeren zien, en zág dat Hij mij daadwérkelijk droeg in deze moeilijke periode.
Mijn wanhoop die soms wel eens toesloeg, verdween alsof de zon opkwam, snel en schitterend. Ik voelde een innerlijke vrede die ik nog nooit gekend had.
Ik stond vanmorgen op, en voelde mij als herboren.....ik voelde mijn krachten volledig terugkeren, en ik had trék....ik heb drie boterhammen gegeten (iets wat ik nog nooit voor elkaar heb gekregen), ik had een volkomen vrede met de situatie waar ik in leefde/leef, ik had de innerlijke zekerheid dat de Heere welwillend op mij had neergezien en mij die innerlijke vrede heeft geschonken.
Ik heb vanmorgen zélf weer boodschappen gedaan!! OK, ik had het benauwd door de longemfyseem, maar dat was nu peanuts bij het zo súperrijke gevoel gezegend te zijn...
Drie bloemdragende plantjes heb ik gekocht, die staan nu op tafel te pronken......óh, wat vóél ik mij súperrijk...drie prachtige bloemenplantjes....ook al heb ik niet genoeg om in mijn levensonderhoud te voorzien deze maand, het deert mij niet meer: de Heere zal op Zijn tijd en wijze uitkomst geven!!
Ik zal morgen als een totáál ander mens ter kerke gaan als ooit tevoren........
God is súpergoed voor hen die Hem waarachtig zoeken!!
Ik ben súperrijk...
Ik ben súperrijk...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Wilma van den Berg
Re: Ik ben súperrijk...
Rens schreef:Ik mag mijzelf súperrijk weten!
Maar voorál een rijk gezegend mens......
In de afgelopen tijd, vanaf zo ongeveer eind september, had ik én kon ik niet(s) (te) eten. Daardoor raakte ik heel ernstig verzwakt en raakte in die periode t/m vanmoregen 10 kilo kwijt, van 67 naar 57 kilo.
Maar waarom dan tóch súperrijk?
Ik mocht steeds het aangezicht des Heeren zoeken, ik wíst en bleef vetrouwen dat Hij mij droeg in de beproeving, ik heb deze periode ook zo mogen ervaren: als een beproeving van mijn Godsvertrouwen.
Ik veloor soms weleens de moed in deze periode, omdat ik hier zo totaal verlaten woon, geen contacten met wie dan ook, familie, vrienden, kennissen....niets niemand. (maar dat zou ik ook gehad hebben op ándere woonlocaties...)
Maar, ...........gisterenavond mocht ik op het Aangezicht des Heeren zien, en zág dat Hij mij daadwérkelijk droeg in deze moeilijke periode.
Mijn wanhoop die soms wel eens toesloeg, verdween alsof de zon opkwam, snel en schitterend. Ik voelde een innerlijke vrede die ik nog nooit gekend had.
Ik stond vanmorgen op, en voelde mij als herboren.....ik voelde mijn krachten volledig terugkeren, en ik had trék....ik heb drie boterhammen gegeten (iets wat ik nog nooit voor elkaar heb gekregen), ik had een volkomen vrede met de situatie waar ik in leefde/leef, ik had de innerlijke zekerheid dat de Heere welwillend op mij had neergezien en mij die innerlijke vrede heeft geschonken.
Ik heb vanmorgen zélf weer boodschappen gedaan!! OK, ik had het benauwd door de longemfyseem, maar dat was nu peanuts bij het zo súperrijke gevoel gezegend te zijn...
Drie bloemdragende plantjes heb ik gekocht, die staan nu op tafel te pronken......óh, wat vóél ik mij súperrijk...drie prachtige bloemenplantjes....ook al heb ik niet genoeg om in mijn levensonderhoud te voorzien deze maand, het deert mij niet meer: de Heere zal op Zijn tijd en wijze uitkomst geven!!
Ik zal morgen als een totáál ander mens ter kerke gaan als ooit tevoren........
God is súpergoed voor hen die Hem waarachtig zoeken!!
Wat wonderlijk Rens. Wat groot als je dit van harte mag zeggen! Zie PB
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
'Looft de HEERE, mijn ziel, en vergeet niet een van zijn weldaden'!
- MarthaMartha
wat blijdschap smaakt mijn ziel, wanneer ik voor U kniel...
dat hebben al zovelen voor je ervaren....
dat hebben al zovelen voor je ervaren....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens, dan ligt het heel teer! Wat is God dan goed, dan kan er ook geen twijfel zijn of is het van God! Blijf maar veel bidden!
14 ‘Een steun is de HEER voor wie is gevallen,
wie gebukt gaat richt hij op.
15 Allen zien hoopvol naar u uit,
u geeft voedsel, op de juiste tijd.
16 Gul is uw hand geopend,
u vervult het verlangen van alles wat leeft.
17 Rechtvaardig is de HEER in alles wat hij doet,
zijn schepselen blijft hij trouw.
18 Allen die hem aanroepen is de HEER nabij,
die hem roepen in vast vertrouwen.
19 Hij vervult het verlangen van wie hem eren,
hij hoort hun klacht en komt te hulp.
20 De HEER waakt over wie hem liefhebben,
maar wie hem afwijzen, vaagt hij weg.’
21 Laat zó mijn mond de lof spreken van de HEER,
en alles wat leeft zijn heilige naam prijzen,
tot in eeuwigheid.
God is goed.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."