Roepnamen

wim

Re: Roepnamen

Bericht door wim »

WSO schreef: Dit is de top-20:

01 Daan
De roepnaam van mijn vader staat bovenaan. Wat jammer nou dat we geen jongetjes hebben. :D
Vernoemen vind ik een rare gewoonte. Geef je kind gewoon een leuke naam.
Wij hebben als compromis vernoemd in de tweede naam. Daar heb je in de praktijk toch niet veel last van.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

wim schreef:
WSO schreef: Dit is de top-20:

01 Daan
De roepnaam van mijn vader staat bovenaan. Wat jammer nou dat we geen jongetjes hebben. :D
Vernoemen vind ik een rare gewoonte. Geef je kind gewoon een leuke naam.
Wij hebben als compromis vernoemd in de tweede naam. Daar heb je in de praktijk toch niet veel last van.
Nee, vernoem dan maar helemaal niet, zou ik zeggen. Dit lijkt een beetje op een fopspeen. ;)
Lourens

Bericht door Lourens »

Hilde schreef:Nou zeg..... zijn we eindelijk over de namen uit die onze baby straks krijgt, blijken we het helemaal verkeerd te doen?! :bobo

Wij hebben gekozen om de 2 opa's of de 2 oma's tegelijk te vernoemen.. :langue
Wij hebben het ook gedaan hoor:
Willem Cornelis = Wilco (naar beide opa's)
Lourens = Rens (volgens mijn vrouw naar mij vernoemd en volgens mij naar mijn opa)
Maria Roelina = Marina (naar beide oma's)
Sjoerd (opa's en oma's waren vernoemd. Dit vonden we een leuke naam waarbij ook meespeelde dat deze naam in mijn geslachtsregister tot ver terug gaat en nu dus ook voortgang heeft, net zoals Lourens)
Simone Wilhelmina = Simone. (We vonden dit een mooie naam en de tweede naam is van mijn vrouw)

Ik vind het mooi als je het geslachtsregister bekijkt dat er ook in de namen het verder gaat.
Maar hier kan ik om bekritiseert worden........... wij vonden het mooi om te doen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Rens

Bericht door Rens »

Ik ben vernoemd naar mijn opa van vaders zijde: Laurens, maar m'n ouders vonden het een limuneus idee om mij Loek te gaan noemen.

Nu kwam er op een slecht moment een gezin in de straat wonen mét een hondje..............je voelt hem al aankomen: dat hondje heette dus Loekie..............

ik was toen pas 11 jaar, maar toen stond mijn besluit rotsvast: zodra ik zélf mocht beslissen, zou ik mijn roepnaam subiet veranderen.

die dag kwam bij het bereiken van de 21-jarige leeftijd (*dat was nog zo in die tijd).

dezelfde dag heb ik mijn broers en zus alsmede mijn moeder in kennis gesteld van het feit dat ik mijn roepnaam veranderde, en wel per direct in Rens.

(ik kón nog wel kiezen voor Lau, maar daar waren er al een paar van in de familie, dus dat viel af).

gevolg: hevige protesten van alle kanten, maar heb knalhard voet bij stuk gehouden: Rens is én blijft het, of je het nu leuk vindt of niet. m'n moeder was er het eerste aan gewend. mijn zuster heeft tot op de dag van vandaag geweigerd mij ánders te noemen dan Loek, hetgeen ook tot een definitieve breuk heeft geleidt.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
helma

Bericht door helma »

Rens schreef:Ik ben vernoemd naar mijn opa van vaders zijde: Laurens, maar m'n ouders vonden het een limuneus idee om mij Loek te gaan noemen.

Nu kwam er op een slecht moment een gezin in de straat wonen mét een hondje..............je voelt hem al aankomen: dat hondje heette dus Loekie..............

ik was toen pas 11 jaar, maar toen stond mijn besluit rotsvast: zodra ik zélf mocht beslissen, zou ik mijn roepnaam subiet veranderen.

die dag kwam bij het bereiken van de 21-jarige leeftijd (*dat was nog zo in die tijd).

dezelfde dag heb ik mijn broers en zus alsmede mijn moeder in kennis gesteld van het feit dat ik mijn roepnaam veranderde, en wel per direct in Rens.

(ik kón nog wel kiezen voor Lau, maar daar waren er al een paar van in de familie, dus dat viel af).

gevolg: hevige protesten van alle kanten, maar heb knalhard voet bij stuk gehouden: Rens is én blijft het, of je het nu leuk vindt of niet. m'n moeder was er het eerste aan gewend.

:humhihi
ik zou ook liever geen Loek heten
L... éh..Rens schreef:mijn zuster heeft tot op de dag van vandaag geweigerd mij ánders te noemen dan Loek, hetgeen ook tot een definitieve breuk heeft geleidt.
too bad...
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Onze oudste heet Jacobus Nathanael (opa heet jacob en die was nog ontevreden, want wij hadden er Jacobus van gemaakt) roepnaam: Nathan
Onze oudste dochter heet Thirza Johanna (mijn vader heet Johannes en ikzelf heb ook Johanna in mijn doopnaam) roepnaam Thirza
Onze jongste heet Sharon Immanuel, roepnaam Sharon.
Eigenlijk is dus alleen onze oudste echt vernoemd, Johanna vonden we een hele mooie en betekenisvolle naam.
We hebben er bewust voor gekozen de namen uit de Bijbel te halen en namen te kiezen die een bijzondere betekenis voor ons hebben, als uiting van onze geloofsbetekenis.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

JolandaOudshoorn schreef: Onze jongste heet Sharon Immanuel, roepnaam Sharon.
Huh Immanuel :? :quoi Dat is volgens mij een naam van God en ik zie het als jongensnaam. Tegenwoordig heetten ze bv. ook "Manuel".
BJD

Bericht door BJD »

Rens schreef:Ik ben vernoemd naar mijn opa van vaders zijde: Laurens, maar m'n ouders vonden het een limuneus idee om mij Loek te gaan noemen.

gevolg: hevige protesten van alle kanten, maar heb knalhard voet bij stuk gehouden: Rens is én blijft het, of je het nu leuk vindt of niet. m'n moeder was er het eerste aan gewend. mijn zuster heeft tot op de dag van vandaag geweigerd mij ánders te noemen dan Loek, hetgeen ook tot een definitieve breuk heeft geleidt.
Petrus was toch ook nog een optie :quoi :haha
Rens

Bericht door Rens »

BJD schreef: Petrus was toch ook nog een optie :quoi :haha
als je weet dat ik ben opgegroeid in een strikt communistisch nest, dan begrijp je wel dat zo'n naam niet eens bij je opkomt....... :langue
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Onze jongste heet Sharon Immanuel, roepnaam Sharon.
Huh Immanuel :? :quoi Dat is volgens mij een naam van God en ik zie het als jongensnaam. Tegenwoordig heetten ze bv. ook "Manuel".
Tegenwoordig heetten: da's knap, want dat is verleden tijd.

Maar goed, we hebben toch ook Adri, Anne, Jantje en weet ik welke namen nog meer die zowel voor jongens als voor meisjes worden gebruikt...
~~Soli Deo Gloria~~
Lassie

Bericht door Lassie »

waah. Toen ik geboren werd stonden ze echt te kijken want ze dachten echt dat ze een zoon zouden krijgen. Ze hadden geen meisjes naam, die moesten ze toen die dag nog gaan verzinnen. Het werd pas de volgende dag. En ben toen naar m'n moeder vernoemd.
Roerganger

Bericht door Roerganger »

Gewoon Peter. Naar de grote discipel en evangelist.
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
Roerganger

Bericht door Roerganger »

Lassie schreef:waah. Toen ik geboren werd stonden ze echt te kijken want ze dachten echt dat ze een zoon zouden krijgen. Ze hadden geen meisjes naam, die moesten ze toen die dag nog gaan verzinnen. Het werd pas de volgende dag. En ben toen naar m'n moeder vernoemd.
Zonen zijn in het algemeen te verkiezen boven dochters.
Jij bent de kennelijk DE uitzondering.
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
hmprff

Bericht door hmprff »

Roerganger schreef:Zonen zijn in het algemeen te verkiezen boven dochters.
wat zijn dit voor rare opmerkingen :oO :oO :oO :oO
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

hmprff schreef:
Roerganger schreef:Zonen zijn in het algemeen te verkiezen boven dochters.
wat zijn dit voor rare opmerkingen :oO :oO :oO :oO
gewoon.... iemand die niet weet hoe enorm leuk dochters zijn :jongle
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie