DJK schreef:Ik ben maar een vuile goot, waardoor en waarlangs bij tijden dat Levende Water mag stromen.

DJK schreef:Ik ben maar een vuile goot, waardoor en waarlangs bij tijden dat Levende Water mag stromen.
Hier wilde ik nog even op in gaan. Het is inderdaad zo, dat ik geheel alleen sta, en slechts een enkele vriend en ware broeder in Christus heb over mogen houden. Maar dat deert me zeer weinig. Daarnaast ben ik ook geen dominee, ouderling of diaken. Ik ben slechts een eenzame, onbegrepen buiten-de-legerplaats geworpen zwervende schrijver, omwille van de ergernis van het kruis van Jezus Christus. Ten laatste, heeft het mij wel eens vertroost, dat het Christus en zijn apostelen nooit anders is vergaan. Kijk bijv. naar Stefanus, en de martelaren der Kerk, die ook weggehoond, gestenigd of op de brandstapels werden gezet, vanwege hun getrouw getuigenis. En nu ben ik in de verste verte uiteraard geen apostel, noch wil ik op u overkomen als een schrijvende martelaar, want ik ben slechts maar een eenvoudig oudbolligschrijvend oefenaartje...gravo schreef:Ter aanvulling van mijn vorige posting: wordt hier nu bevestigd, dat DJK zich inderdaad buitengesloten heeft of buitengesloten voelt van bekende kerkverbanden of christelijke gemeenten?DJK schreef:Helemaal mee eens Wilma,
met onze kerkjes en dominees etc.... kunnen wij niet voor God verschijnen.
"kerkjes en dominees". Wie zo'n kwalificatie in de mond neemt, staat daar kennelijk nogal los van.
gravo
Maar hoe sta je dan tegenover het gemeente zijn.DJK schreef:Hier wilde ik nog even op in gaan. Het is inderdaad zo, dat ik geheel alleen sta, en slechts een enkele vriend en ware broeder in Christus heb over mogen houden. Maar dat deert me zeer weinig. Daarnaast ben ik ook geen dominee, ouderling of diaken. Ik ben slechts een eenzame, onbegrepen buiten-de-legerplaats geworpen zwervende schrijver, omwille van de ergernis van het kruis van Jezus Christus. Ten laatste, heeft het mij wel eens vertroost, dat het Christus en zijn apostelen nooit anders is vergaan. Kijk bijv. naar Stefanus, en de martelaren der Kerk, die ook weggehoond, gestenigd of op de brandstapels werden gezet, vanwege hun getrouw getuigenis. En nu ben ik in de verste verte uiteraard geen apostel, noch wil ik op u overkomen als een schrijvende martelaar, want ik ben slechts maar een eenvoudig oudbolligschrijvend oefenaartje...gravo schreef:Ter aanvulling van mijn vorige posting: wordt hier nu bevestigd, dat DJK zich inderdaad buitengesloten heeft of buitengesloten voelt van bekende kerkverbanden of christelijke gemeenten?DJK schreef:Helemaal mee eens Wilma,
"kerkjes en dominees". Wie zo'n kwalificatie in de mond neemt, staat daar kennelijk nogal los van.
gravo
Met alle respect DJK, maar je hoeft voor mij (en ik denk voor de meeste RF-ers) niet door het stof te gaan hoor.....DJK schreef:Hier wilde ik nog even op in gaan. Het is inderdaad zo, dat ik geheel alleen sta, en slechts een enkele vriend en ware broeder in Christus heb over mogen houden. Maar dat deert me zeer weinig. Daarnaast ben ik ook geen dominee, ouderling of diaken. Ik ben slechts een eenzame, onbegrepen buiten-de-legerplaats geworpen zwervende schrijver, omwille van de ergernis van het kruis van Jezus Christus. Ten laatste, heeft het mij wel eens vertroost, dat het Christus en zijn apostelen nooit anders is vergaan. Kijk bijv. naar Stefanus, en de martelaren der Kerk, die ook weggehoond, gestenigd of op de brandstapels werden gezet, vanwege hun getrouw getuigenis. En nu ben ik in de verste verte uiteraard geen apostel, noch wil ik op u overkomen als een schrijvende martelaar, want ik ben slechts maar een eenvoudig oudbolligschrijvend oefenaartje...gravo schreef:Ter aanvulling van mijn vorige posting: wordt hier nu bevestigd, dat DJK zich inderdaad buitengesloten heeft of buitengesloten voelt van bekende kerkverbanden of christelijke gemeenten?DJK schreef:Helemaal mee eens Wilma,
gravo
Waar baseer jij dat bijbelse recht op?DJK schreef:Aan Ariene,
Ik ben juist vóór de samenkomsten der gemeenten, want dat is namelijk geheel bijbels, en ga zelf ook graag op ter kerke, indien mogelijk, maar wanneer wij stenen voor krijgen middels bijv. een inhoudloze voorwerpelijke prediking, of een prediking met veel leerdwalingen, dan hebben we een bijbels recht om thuis te blijven lezen/luisteren, omwille van de waarheid die dan niet recht en zuiver naar Gods' Woord wordt gebracht, én de verdrukkingen en het lijden om der bijeenkomsten wil...
Dit is bijv. ook een ergernis omwille van het kruis van Jezus Christus.
Dus kort gezegd zitten wij allemaal onder een prediking die inhoudloos is of leerdwalingen heeft?DJK schreef:Aan Ariene,
Ik ben juist vóór de samenkomsten der gemeenten, want dat is namelijk geheel bijbels, en ga zelf ook graag op ter kerke, indien mogelijk, maar wanneer wij stenen voor krijgen middels bijv. een inhoudloze voorwerpelijke prediking, of een prediking met veel leerdwalingen, dan hebben we een bijbels recht om thuis te blijven lezen/luisteren, omwille van de waarheid die dan niet recht en zuiver naar Gods' Woord wordt gebracht, én de verdrukkingen en het lijden om der bijeenkomsten wil...
Je moet niet overal gelijk een verkeerde conclusie aan verbinden. Een ieder staat voor zichzelf. Ik kan niet voor jou luisteren, en jij niet voor mij. "Wat gaat dit u aan, strijdt gij (zelf) om in te gaan..." en onderzoek daartoe ook de Schriften, gelijk de Bereers destijds deden aangaande de prediking van Paulus, of het wel alzo was wat hij hun verkondigde, want zij zijn het die van Hem getuigen!Ariene schreef:Dus kort gezegd zitten wij allemaal onder een prediking die inhoudloos is of leerdwalingen heeft?DJK schreef:Aan Ariene,
DJK schreef:Je moet niet overal gelijk een verkeerde conclusie aan verbinden. Een ieder staat voor zichzelf. Ik kan niet voor jou luisteren, en jij niet voor mij. "Wat gaat dit u aan, strijdt gij (zelf) om in te gaan..." en onderzoek daartoe ook de Schriften, want zij zijn het die van Hem getuigen!Ariene schreef:Dus kort gezegd zitten wij allemaal onder een prediking die inhoudloos is of leerdwalingen heeft?DJK schreef:Aan Ariene,
Wanneer Gods' heilig Recht omzeilt en daarmede gruwelijk onteert wordt, en hiermede dus ook de kroonrechten van Christus op de straten worden geworpen, mag jij met een wenend hart thuis blijven zitten, Tiberius. De vervolgde Kerk van Christus, heeft destijds nooit anders gedaan. Want aan en in de verheerlijking van dat Recht Gods', en aan die verworven eer van God in Christus, hangt nu de zaligheid van de Kerk van Christus. Ik weet niet of je me begrijpt/verstaat....Tiberius schreef:Waar baseer jij dat bijbelse recht op?DJK schreef:Aan Ariene,
Bovendien: hoewel alle kerkverbanden buiten het Paradijs liggen, zijn er nog genoeg kerken die in doorsnee geen stenen voor brood leveren.
Eigenlijk had ik al een poosje geleden besloten te stoppen met reageren, maar het lukt maar nietDJK schreef:Je moet niet overal gelijk een verkeerde conclusie aan verbinden. Een ieder staat voor zichzelf. Ik kan niet voor jou luisteren, en jij niet voor mij. "Wat gaat dit u aan, strijdt gij (zelf) om in te gaan..." en onderzoek daartoe ook de Schriften, gelijk de Bereers destijds deden aangaande de prediking van Paulus, of het wel alzo was wat hij hun verkondigde, want zij zijn het die van Hem getuigen!Ariene schreef:
Dus kort gezegd zitten wij allemaal onder een prediking die inhoudloos is of leerdwalingen heeft?
Simon en Anna bleven ook gaan , en mochten daar wel Christus omhelzen .DJK schreef:Wanneer Gods' heilig Recht omzeilt en daarmede gruwelijk onteert wordt, en hiermede dus ook de kroonrechten van Christus op de straten worden geworpen, mag jij met een wenend hart thuis blijven zitten, Tiberius. De vervolgde Kerk van Christus, heeft destijds nooit anders gedaan. Want aan en in de verheerlijking van dat Recht Gods', en aan die verworven eer van God in Christus, hangt nu de zaligheid van de Kerk van Christus. Ik weet niet of je me begrijpt/verstaat....Tiberius schreef:Waar baseer jij dat bijbelse recht op?DJK schreef:Aan Ariene,
Bovendien: hoewel alle kerkverbanden buiten het Paradijs liggen, zijn er nog genoeg kerken die in doorsnee geen stenen voor brood leveren.
Ik vrees van wel.DJK schreef:Ik weet niet of je me begrijpt/verstaat....
Tiberius schreef:Ik vrees van wel.DJK schreef:Ik weet niet of je me begrijpt/verstaat....
Echter ik vrees, dat ik het niet met je eens ben.
Verder vrees ik, dat je "onkundig en onbijbels bezig bent" .
Ik wacht nog op een antwoord uit een ander topicDJK schreef:Tiberius schreef:Ik vrees van wel.DJK schreef:Ik weet niet of je me begrijpt/verstaat....
Echter ik vrees, dat ik het niet met je eens ben.
Verder vrees ik, dat je "onkundig en onbijbels bezig bent" .
Laat ik er dan misschien maar mee stoppen...