Ligt er natuurlijk wel aan hoe je het woord "christen" opvat!Afgewezen schreef:En zelfs al is de dood voor de christen een doorgang tot het eeuwige leven,
Jòrg Haider
Re: Jòrg Haider
Gijs83 schreef:Ligt er natuurlijk wel aan hoe je het woord "christen" opvat!Afgewezen schreef:En zelfs al is de dood voor de christen een doorgang tot het eeuwige leven,

Christen = van Christus... dus dat ben je of dat ben je niet!
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Je kunt toch ook zeggen dat een Christen iemand is die het Christelijk geloof aanhangt, dat betekent nog niet dat die persoon het eeuwige leven heeft, toch?Josephus schreef:Gijs83 schreef:Ligt er natuurlijk wel aan hoe je het woord "christen" opvat!Afgewezen schreef:En zelfs al is de dood voor de christen een doorgang tot het eeuwige leven,![]()
Christen = van Christus... dus dat ben je of dat ben je niet!
Dat hangt ervan af wat je verstaat onder "het christelijk geloof aanhangen". In mijn visie betekent dat toch echt iets anders dan "lid zijn van een christelijk kerkgenootschap", "uit een christelijk gezin komen" of "affiniteit hebben met het christendom". Beeldend gezegd betekent het feit dat je een aanhanger bent van het christelijk geloof voor mij dat je gelooft dat Jezus Christus jouw verlosser is en dat dat gegeven de reddingsboei is waar je aanhangt.Gijs83 schreef:Je kunt toch ook zeggen dat een Christen iemand is die het Christelijk geloof aanhangt, dat betekent nog niet dat die persoon het eeuwige leven heeft, toch?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
en nog te veel alcohol op ook...Jongere schreef:Aha, zullen de mensen zeggen. Daar heb je weer een christen die 142 rijdt waar hij 70 mag rijden.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
ja een promillage van 1,8 toch? als ik het goed gehoord heb.Ariene schreef:en nog te veel alcohol op ook...Jongere schreef:Aha, zullen de mensen zeggen. Daar heb je weer een christen die 142 rijdt waar hij 70 mag rijden.
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
3x de toegestane hoeveelheid.hmprff schreef:ja een promillage van 1,8 toch? als ik het goed gehoord heb.Ariene schreef:en nog te veel alcohol op ook...Jongere schreef:Aha, zullen de mensen zeggen. Daar heb je weer een christen die 142 rijdt waar hij 70 mag rijden.
Bij ons zou dat 1,5 zijn, maar hoe dat in Oostenrijk is weet ik niet.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
ooooooooooooooooooooh.......... wat erg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en z'n laatste uurtjes doorgebracht in een nachtclub...Ariene schreef:en nog te veel alcohol op ook...Jongere schreef:Aha, zullen de mensen zeggen. Daar heb je weer een christen die 142 rijdt waar hij 70 mag rijden.