Re: AVATAR
Op zich heeft Caprice wel gelijk hoor: de Donald Duck heeft veel te veel occulte elementen om in de reformatorische kring gelezen te mogen worden, voornamelijk inderdaad met zwarte magica en die andere tante (meisje mikmak, heet ze geloof ik), etc.
Als trouw voorkantlezertje moet Gijs daar toch zeker wel van op de hoogte zijn. Maar ik neem aan, dat hij zijn avatar ter goeder trouw heeft gekozen; meer met een wink naar de postbode (die wel in de gereformeerde gezindte algemeen geaccepteerd is), dan naar Donald en zijn occulte makkertjes.
Als trouw voorkantlezertje moet Gijs daar toch zeker wel van op de hoogte zijn. Maar ik neem aan, dat hij zijn avatar ter goeder trouw heeft gekozen; meer met een wink naar de postbode (die wel in de gereformeerde gezindte algemeen geaccepteerd is), dan naar Donald en zijn occulte makkertjes.
Ken jij jouw playmobielmakkertjes??Tiberius schreef:Op zich heeft Caprice wel gelijk hoor: de Donald Duck heeft veel te veel occulte elementen om in de reformatorische kring gelezen te mogen worden, voornamelijk inderdaad met zwarte magica en die andere tante (meisje mikmak, heet ze geloof ik), etc.

Beschrijf het plaatje maar.BJD schreef:Ken jij jouw playmobielmakkertjes??
Hij komt niet eens door het filter heen.
Tiberius schreef:Beschrijf het plaatje maar.BJD schreef:Ken jij jouw playmobielmakkertjes??
Hij komt niet eens door het filter heen.

stereotype heks.. Van playmobil heb je nog meer van die zooi.. Ik wil er mee zeggen... neem snel een andere avatar met zulke occulte playmobilvriendjes

Ik zal geen abonnement op het playmobil-magazine nemen, nee.BJD schreef:Tiberius schreef:Beschrijf het plaatje maar.BJD schreef:Ken jij jouw playmobielmakkertjes??
Hij komt niet eens door het filter heen.Een heks van playmobil staat in een grote soeppan te roeren, een zwarte kat ernaast..
stereotype heks.. Van playmobil heb je nog meer van die zooi.. Ik wil er mee zeggen... neem snel een andere avatar met zulke occulte playmobilvriendjes
Dus je mag wel iemand uit de playboy als avatar maar geen abonnementTiberius schreef:Ik zal geen abonnement op het playmobil-magazine nemen, nee.BJD schreef:Tiberius schreef:
Beschrijf het plaatje maar.
Hij komt niet eens door het filter heen.Een heks van playmobil staat in een grote soeppan te roeren, een zwarte kat ernaast..

BJD schreef:Dus je mag wel iemand uit de playboy als avatar maar geen abonnement

juist ja....Rens schreef:dan zal Caprice eerst wél even een flink aantal DD's moeten doorlezen voor hij een gefundeerd antwoord kan geven op jouw vraag..................henriët schreef: Caprice,
kan jij dan duidelijk uitleggen wat en waarom en waarmee dd occult is,
mèt voorbeelden
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ik ben groot gebracht met Roodkapje, Sneeuwwitje, wolf en de zeven geitjes.Tiberius schreef:Op zich heeft Caprice wel gelijk hoor: de Donald Duck heeft veel te veel occulte elementen om in de reformatorische kring gelezen te mogen worden, voornamelijk inderdaad met zwarte magica en die andere tante (meisje mikmak, heet ze geloof ik), etc.
Ook met Piggelmee en het tovervisje...
Hoe was dat bij jullie?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
oei, wat occult allemaal.....Ariene schreef:Ik ben groot gebracht met Roodkapje, Sneeuwwitje, wolf en de zeven geitjes.Tiberius schreef:Op zich heeft Caprice wel gelijk hoor: de Donald Duck heeft veel te veel occulte elementen om in de reformatorische kring gelezen te mogen worden, voornamelijk inderdaad met zwarte magica en die andere tante (meisje mikmak, heet ze geloof ik), etc.
Hoe was dat bij jullie?
maar ik heb het gewéldig gevonden totdat ik een jaar of 7 was, toen begon ik de onzin van vele dingen te vatten...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
inderdaadTiberius schreef:Op zich heeft Caprice wel gelijk hoor: de Donald Duck heeft veel te veel occulte elementen om in de reformatorische kring gelezen te mogen worden, voornamelijk inderdaad met zwarte magica en die andere tante (meisje mikmak, heet ze geloof ik), etc.
Sprookjes zijn niet synoniem met occult, hoor.Ariene schreef:Ik ben groot gebracht met Roodkapje, Sneeuwwitje, wolf en de zeven geitjes.
Hoe was dat bij jullie?
De (veel) oudere jaargangen van Donald Duck kan je overwegend wel je kinderen laten lezen.
Dat begrijp ik nou niet,Tiberius schreef:Sprookjes zijn niet synoniem met occult, hoor.Ariene schreef:Ik ben groot gebracht met Roodkapje, Sneeuwwitje, wolf en de zeven geitjes.
Hoe was dat bij jullie?
De (veel) oudere jaargangen van Donald Duck kan je overwegend wel je kinderen laten lezen.
Roodkapje werd door een wolf gegeten, samen met oma.
Later werd de wolf opengesneden en voila, daar zijn ze weer.
Het tovervisje kan van alles toveren (magisch toch?)
Dan heb je Hans en Grietje die door een heks binnengelokt worden, vervolgens moet Hans vertgemest om in de overn te kunnen worden gebraden. Door een slinkse list van H&G belandt uiteindelijk de heks in de oven.
Nee, dat zijn lekkere verhalen!!!
Maar zover ik weet is dat bij niemand een probleem.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
het zijn wél schijnwerelden met her en der louche types, en zaken die totaal niet mogelijk zijn (Wolf eet 7 geitjes, wordt opengesneden, geitjes er weer levend uit....). mij is altijd voorgehouden dat "de refo" zich dient te onthouden van die schijnwerelden...ik kan het mis hebben...maar dat is me steeds verteld (niet als kind zijnde, maar véle jaren later in de kerk)Tiberius schreef:Sprookjes zijn niet synoniem met occult, hoor.Ariene schreef:Ik ben groot gebracht met Roodkapje, Sneeuwwitje, wolf en de zeven geitjes.
Hoe was dat bij jullie?
Moderatorbericht:
Om iets occult te noemen, moet er sprake zijn van duivelse machten.Rens schreef:het zijn wél schijnwerelden met her en der louche types, en zaken die totaal niet mogelijk zijn (Wolf eet 7 geitjes, wordt opengesneden, geitjes er weer levend uit....). mij is altijd voorgehouden dat "de refo" zich dient te onthouden van die schijnwerelden...ik kan het mis hebben...maar dat is me steeds verteld (niet als kind zijnde, maar véle jaren later in de kerk)Tiberius schreef:Sprookjes zijn niet synoniem met occult, hoor.Ariene schreef:Ik ben groot gebracht met Roodkapje, Sneeuwwitje, wolf en de zeven geitjes.
Hoe was dat bij jullie?
Je kan van mening verschillen of je ze voor kinderen toelaat, maar die duivelse machten zie je bij genoemde sprookjes in ieder geval niet.