Ernst en humor

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door england
Slechterik...val je meteen door de mand...je kwam er met de SV test zeker ook niet goed vanaf... :)

Maar ik moet toegeven dat ikem niet vinden kan! Ik heb al effe gekeken, en ik benhet pas nog tegen gekomen...brrr, maar ik had dan ook 3 fout in die test...
[/off-topic]
Ik had alles goed, en toch kan ik hem niet vinden. In een discussie met iemand die die tekst voor een bepaalde bewijsgrond gebruikte is die tekst ook al eens aangehaald. Zowel die persoon als ik kunnen er helaas niets van terugvinden. Tot die tijd heeft die bewijsgrond dus geen waarde.[/off-topic]
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door england
..... graaf nog dieper, mensenkind...
Wat is hier bijbels aan? Ik heb deze tekst nog nooit terug kunnen vinden.
Ik had niet alles goed maar het graven naar gruwelen komt uit Ezechiel 8. Of het verstandig is mensen in zichzelf te laten graven is weer een andere discussie . . .
limosa

Bericht door limosa »

on-topic maar weer . . .

ik gebruik ook de uitdrukking wel: Verstaat gij ook, hetgeen gij leest?

en in plaats van gewoon "nee" zeg ik af en toe ganselijk niet , vinden sommigen ook al vreemd.

Als ik iets van iemand nodig heb: kom over en help ons!

Ik doe het meestal alleen bij mensen van wie ik weet dat de uitdrukking kunnen plaatsen, en niet al te vaak, het moet niet te plat worden.
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door marsm104
Waarom dan abraham en sara bij een 50-jarig jubeleum. Heeft vast niks met de Bijbel te maken.
O nee?

Johannes 8 De Joden dan zeiden tot Hem: Gij hebt nog geen vijftig jaren, en hebt Gij Abraham gezien?

En de mosterd dan?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Die komt na de maaltijd
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Ik gebruikte ook volop Bijbelse uitdrukkingen, maar daar ben ik voorzichtiger mee geworden. Het is het Woord van God, wat zich volgens mij niet voor geintjes leent.
Wat willen we er eigenlijk mee? Gods eer? Of willen we graag lollig zijn en tegelijk laten merken dat we de Bijbel goed kennen?
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Vooral de voorbeelden op het forum neigen een beetje naar het uitstallen om zo innovatief mogelijk te zijn. Denk niet dat we de bijbel zo moeten gebruiken!!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
limosa

Bericht door limosa »

Je moet het gebruik niet overdrijven. Maar bij met een goede verstaander is het wel leuk, schept een band. Zeker in een werkomgeving waarin de goede verstaanders schaars zijn.
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Die komt na de maaltijd
Weet jij waar Abraham de mosterd haalt,

Tukker?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Die komt na de maaltijd
Weet jij waar Abraham de mosterd haalt,

Tukker?

Zal het je wel eens uitleggen;)
LOTR

Bericht door LOTR »

Ik gebruikte ook volop Bijbelse uitdrukkingen, maar daar ben ik voorzichtiger mee geworden. Het is het Woord van God, wat zich volgens mij niet voor geintjes leent.
Wat willen we er eigenlijk mee? Gods eer? Of willen we graag lollig zijn en tegelijk laten merken dat we de Bijbel goed kennen?
Ik gebruik zelf ook vaak 'bijbelse' uitdrukkingen, maar ook wel andere oudnederlandse uitdrukkingen. Dat het grappig klinkt, is volgens mij meer een loopje nemen met de Statenvertaling of het oud-nederlands dan met de inhoud van Gods woord. Ik denk dat wanneer je bent opgevoed met een moderne vertaling die aansluit bij hedendaags Nederlands, je niet tegen dit soort merkwaardige uitspraken zou aanlopen.

Wanneer iemand in plaats van 'nee' zegt 'ganselijk niet', denk ik niet dat het spotten is met de bijbel.

Kom weer met beide benen op de grond, en vereer niet de taal van de bijbel, of het papier waarop de bijbel gedrukt is, maar concentreer je op God. Dat lijkt me meer de moeite waard.
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door LOTR
Ik gebruik zelf ook vaak 'bijbelse' uitdrukkingen, maar ook wel andere oudnederlandse uitdrukkingen. Dat het grappig klinkt, is volgens mij meer een loopje nemen met de Statenvertaling of het oud-nederlands dan met de inhoud van Gods woord. Ik denk dat wanneer je bent opgevoed met een moderne vertaling die aansluit bij hedendaags Nederlands, je niet tegen dit soort merkwaardige uitspraken zou aanlopen.

Wanneer iemand in plaats van 'nee' zegt 'ganselijk niet', denk ik niet dat het spotten is met de bijbel.

Kom weer met beide benen op de grond, en vereer niet de taal van de bijbel, of het papier waarop de bijbel gedrukt is, maar concentreer je op God. Dat lijkt me meer de moeite waard.
mijn idee Lotr
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Probeer gewoon geen grenzen op te zoeken. Ook al is dat makkelijker gezegd, dan gedaan. Zelf betrap ik me er ook wel eens op.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Plaats reactie