Luisterenswaardig

Johannes 3:16

Luisterenswaardig

Bericht door Johannes 3:16 »

Luisterenswaardige preek gehoord via het Internet of in een kerk die uitzendt via het Internet (Audioserver of Kerkomroep), plaats hem dan in dit topic.

Ik trap af:
De preek van ds. G. van Wijk over Psalm 34 vers 22 en 23 met als thema "Niet schuldig". Te vinden op http://www.prekensite.nl/preken.php (geen directe link mogelijk)
Laatst gewijzigd door Johannes 3:16 op 30 sep 2008, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Jongere

Re: Luisterenswaardig

Bericht door Jongere »

Prachtige preek van ds. Huisman over het verloren schaap, hier te downloaden:
http://www.dshuisman.nl/13_7.htm

Hier mee te lezen:
http://www.dshuisman.nl/PDF/BOEK4/4_Luk15_3.pdf
Ariene

Bericht door Ariene »

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
sunlover

Bericht door sunlover »

http://hhgbarneveld.prekenweb.nl/preken ... 4avond.MP3
Ds R. van Kooten

Dordtse Leerregels 1.16 heel aansprekende preek.
caprice

Bericht door caprice »

http://www.esnips.com/doc/27c071c3-9de2 ... -GG-Ermelo

Misschien even doorspoelen tot na het orgelspel aan het begin van de dienst. Die begint na 17 minuten en 40 seconden. Preek begint op 54 minuten.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

caprice schreef:Misschien even doorspoelen tot na het orgelspel aan het begin van de dienst.
Vinnik ook. Al dat ge-orgel ook altijd. Doorspoelen die handel :paladin
~~Soli Deo Gloria~~
Barmhartigheid

Bericht door Barmhartigheid »

caprice schreef:http://www.esnips.com/doc/27c071c3-9de2 ... -GG-Ermelo

Misschien even doorspoelen tot na het orgelspel aan het begin van de dienst. Die begint na 17 minuten en 40 seconden. Preek begint op 54 minuten.
Wilde het downloaden om te luisteren. Ben een half uur bezig geweest maar ´t lukt niet... :deg ZUCHT!
Wat doe ik fout :quoi
Ik ken Uw gunst, ik ken Uw trouw hieraan, Dat zich mijn vijand niet
Beroemen zal, noch ik te gronde gaan; Wijl gij mij bijstand biedt,
Mij onderhoudt in mijn oprechtigheid, en, voor Uw aangezicht,
Met teed're zorg en trouwe hulp, geleidt naar 't eeuwig zalig licht
caprice

Bericht door caprice »

Ik weet het ook niet. Misschien kun je gewoon op de link klikken en dan luisteren? Je hoeft hem daar niet voor de downloaden.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

caprice schreef:Ik weet het ook niet. Misschien kun je gewoon op de link klikken en dan luisteren? Je hoeft hem daar niet voor de downloaden.
Maar het is wel zo handig om even een download te maken. Dan kun je hem op een Ipod of andere MP3 speler zetten, en hoef je niet achter je 'puter te zitten om te luisteren...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
caprice

Bericht door caprice »

Bert Mulder schreef:
caprice schreef:Ik weet het ook niet. Misschien kun je gewoon op de link klikken en dan luisteren? Je hoeft hem daar niet voor de downloaden.
Maar het is wel zo handig om even een download te maken. Dan kun je hem op een Ipod of andere MP3 speler zetten, en hoef je niet achter je 'puter te zitten om te luisteren...
Tenzij je hem in de kamer hebt staan...
Dr. J.H. Bavinck
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

caprice schreef:
Bert Mulder schreef:
Tenzij je hem in de kamer hebt staan...
Op een MP3 speler kun je ook in de auto luisteren...

Of als je buiten zit...

Of als je aan het tuinieren bent...

Of als je gaat wandelen...

Of waar dan ook...

Zo heb ik mijn 'puter op kantoor, maar ga daar niet naar een preek zitten luisteren, want, ten eerste, komt er dan nooit van werken, en ten tweede, lopen er altijd klanten in en uit...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Op prekenweb de preek van ds. W. Visscher, over Jesaja 49 (14-16)
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

In al het theologisch geweld, wil ik u wijzen op zaken die mij vandaag bemoedigd hebben.
Als er geroepen wordt dat de zuivere leer is geweken , de hoorders stenen voor brood wordt gegeven, en dat de dwaalleer heerst binnen de Nederlandse kerken, dan mag ik toch zeggen dat dit absoluut niet waar is !

Wat een wonder, twee preken, gisteren gehouden door een kandidaat en een student uit verschillende kerkgenootschappen , die zo de Christus mochten verkondigen en Hem op mochten heffen gelijk de koperen slang in de woestijn en dat tegen de donkere achtergrond van ’s mensen zondaars bestaan.

Eén preek die handelt over die lokkende oproep in het Oude Testament (Spreuken 23) van De opperste Wijsheid waar er een liefdevol aanzoek wordt gedaan aan het hart van de zondaar: Mijn zoon geef Mij uw hart.

En de andere preek uit het Nieuwe Testament waar deze lokkende oproep wordt bevestigd met de tranen van een wenende Zaligmaker Zelf als Hij staat voor Jeruzalem (Lukas 19) , en de mensen in al Zijn gewilligheid oproept om te bekennen wat tot hun vrede dient.

En dan wil ik er direct bij zeggen dat we niet in de sprekers moeten en mogen eindigen, absoluut niet ! Maar wat is het toch een wonder dat de Heere nog mensen wil gebruiken om Zijn Raad te verkondigen , en wat zou het toch groot zijn als ook deze preken , als slijk aan Zijn gezegende vingers wordt gebruikt, om ogen van vijanden te openen voor de onwil van ons natuurlijk hart maar ook voor de gewilligheid van Koning Jezus.

Nogmaals van harte aanbevolen !

De preken zijn hier te vinden
Jongere

Bericht door Jongere »

Wilhelm schreef:Eén preek die handelt over die lokkende oproep in het Oude Testament (Spreuken 23) van De opperste Wijsheid waar er een liefdevol aanzoek wordt gedaan aan het hart van de zondaar: Mijn zoon geef Mij uw hart.
Hier was ik gisteren. Zeer aanbevolen voor iedereen om eens te luisteren!
BJD

Bericht door BJD »

Jongere schreef:
Wilhelm schreef:Eén preek die handelt over die lokkende oproep in het Oude Testament (Spreuken 23) van De opperste Wijsheid waar er een liefdevol aanzoek wordt gedaan aan het hart van de zondaar: Mijn zoon geef Mij uw hart.
Hier was ik gisteren. Zeer aanbevolen voor iedereen om eens te luisteren!
Erg blij, dankbaar..... zulk geluid binnen mijn kerkverband te horen.. Neem en luister! ;)
Plaats reactie