Bijna 10 procent leerlingen Fruytier seksueel actief

memento

Re: Bijna 10 procent leerlingen Fruytier seksueel actief

Bericht door memento »

MATERIALISME is een oorzaak
God-loosheid is de oorzaak. De kerken zitten vol met mensen die openlijk belijden niet te geloven. En wij verwachten dat ze wel een godzalig leven leiden? Zonder God is alles wat een mens doet zonde, en het mag een wonder van Gods weerhoudende genade heten dat het niet erger is dan het nu is!

Wil je mensen weerhouden van het kwade, hou dan op met standaard-termen als "Wij alleen liggen in Adam, onze eerste vader, verloren", maar maak het persoonlijk: Jij gaat verloren, want jij zondigt!
David J

Bericht door David J »

tukkertje schreef:
Wilma van den Berg schreef:
tukkertje schreef: Sjongen jonge. Waar je overal al een probleem van kan maken zeg. We leven in 2008 hoor.
....en omdat we in 2008 leven kan (en mag) alles?????
Graag beter lezen schatje, reageerde op Gijs zijn opmerking.
Hela zeg, ik dacht dat in deze draad onder meer ging over het gebruik van denigrerende termen voor vrouwen. Toon een beetje respect a.u.b.
Ariene

Bericht door Ariene »

Zullen we weer on-topic gaan?

:rules
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Marco

Bericht door Marco »

Ariene schreef:Zullen we weer on-topic gaan?

Ja, hoor...

Bij ons in de klas was nog geen 10% van de meisjes maagd!

de rest was boogschutter, weegschaal, tweeling e.d. :oO

Nou echt on topic: Dit geeft weinig reden tot zelfgenoegzaamheid. Voor niemand.
Ariene

Bericht door Ariene »

Marco schreef:
Ariene schreef:Zullen we weer on-topic gaan?

Ja, hoor...

Bij ons in de klas was nog geen 10% van de meisjes maagd!

de rest was boogschutter, weegschaal, tweeling e.d. :oO

Nou echt on topic: Dit geeft weinig reden tot zelfgenoegzaamheid. Voor niemand.
Mijn man is juist nog steeds maagd

:banni
Lassie

Bericht door Lassie »

Wij volgen de cursus Liefde is... binnen onze gemeente. Dat is een cursus voor stelletjes die al wat lange tijd verkering hebben en stellen die gaan trouwen. We hebben een boek waarin onderwerpen besproken worden. Ook seksualiteit. En daar staan vragen in die je dan moet beantwoorden voor jezelf en die voor je partner. Nou ik denk dat best wel pittig kan zijn voor sommige mensen. Ik ben erg benieuwd hoe ze over seksualiteit en de bijbel gaan hebben. (het duurt nog een poosje voor dit ondewerp aan de orde komt, is een van de laatste avonden)
Ariene

Bericht door Ariene »

Lassie schreef:Wij volgen de cursus Liefde is... binnen onze gemeente. Dat is een cursus voor stelletjes die al wat lange tijd verkering hebben en stellen die gaan trouwen. We hebben een boek waarin onderwerpen besproken worden. Ook seksualiteit. En daar staan vragen in die je dan moet beantwoorden voor jezelf en die voor je partner. Nou ik denk dat best wel pittig kan zijn voor sommige mensen. Ik ben erg benieuwd hoe ze over seksualiteit en de bijbel gaan hebben. (het duurt nog een poosje voor dit ondewerp aan de orde komt, is een van de laatste avonden)
is dat nog voor je trouwen, of na je trouwen?

Wel erg mooi overigens!
Lassie

Bericht door Lassie »

wij trouwen in Januari.... dus voor het trouwen (want na trouwen heeft niet zoveel zin, die cursus dan he). En de cursus loopt erg storm. Veel trouwerijen :yahoo
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

memento schreef:
MATERIALISME is een oorzaak
God-loosheid is de oorzaak. De kerken zitten vol met mensen die openlijk belijden niet te geloven. En wij verwachten dat ze wel een godzalig leven leiden? Zonder God is alles wat een mens doet zonde, en het mag een wonder van Gods weerhoudende genade heten dat het niet erger is dan het nu is!

Wil je mensen weerhouden van het kwade, hou dan op met standaard-termen als "Wij alleen liggen in Adam, onze eerste vader, verloren", maar maak het persoonlijk: Jij gaat verloren, want jij zondigt!
NOTA BENE!

Men dient de kerkelijke tucht toe op allerlei zonden, en wat men zonden vindt, maar niet op de zonde, die in zekere zin de hoofdzonde is, namelijk de zonde tegen het eerste gebod: "Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben". Ongeloof is zonde tegen het eerste gebod!

En de historische reden hiervoor gaat terug zelfs voor de Dortse synode, tot ongeveer 1576. Toen ging de overheid de vingers in kerk zaken steken, en wilde kerkeraden, tijdens de geloofsbelijdenis, verbieden vragen te stellen over de staat van het hart, en het leven. Ze moesten, vond de overheid, alleen een academische belijdenis behandelen.

Niet dat de kerkeraden zich aan die regel hielden, in elk geval (nog) niet in die tijd. Maar nu blijkbaar wel, want Jan en alleman mag belijdenis doen, zonder de betekenende zaak in het hart te hebben. Met belijdt een brood-Christus.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
helma

Bericht door helma »

Lassie schreef:Wij volgen de cursus Liefde is...
wij behandelen in het gezin met de pubers het boekje 'sexualiteit, een gave apart" van Ds Belder (jongerenperspectief)
het streven is 1 x in de maand op zondagavond...soms zit er wat langer tusssen omdat niet iedereen er altijd is.

ik vind het erg waardevol om aan de hand van Gods Woord op een open wijze te praten over dit onderwerp
en we komen niet eens met een hoofdstuk op een avond klaar

we hebben het boekje nu bijna uit en ben op zoek naar wat anders
inmiddels is er weer een puber extra in het gezin, dus we houden het maar in het programma
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:
Lassie schreef:Wij volgen de cursus Liefde is...
wij behandelen in het gezin met de pubers het boekje 'sexualiteit, een gave apart" van Ds Belder (jongerenperspectief)
het streven is 1 x in de maand op zondagavond...soms zit er wat langer tusssen omdat niet iedereen er altijd is.

ik vind het erg waardevol om aan de hand van Gods Woord op een open wijze te praten over dit onderwerp
en we komen niet eens met een hoofdstuk op een avond klaar

we hebben het boekje nu bijna uit en ben op zoek naar wat anders
inmiddels is er weer een puber extra in het gezin, dus we houden het maar in het programma
Ik hoorde pas van iemand dat kinderen van 8 jaar volledig moeten zijn ingelicht :bobo
Ik weet, mijn Verlosser leeft
helma

Bericht door helma »

JolandaOudshoorn schreef: Ik hoorde pas van iemand dat kinderen van 8 jaar volledig moeten zijn ingelicht :bobo
ja, vind ik ook. anders horen ze het op straat

maar denk er wel aan dat je het dan nog een paar keer herhaalt, ze vergeten snel merk ik

ik ben met de kleintjes voor de tweede keer bezig in het boekje van Jetze Baas
je groeit in liefde

aan de hand van een bijbelgedeelte komt dan de voorlichting aan de orde
heel erg fijn om te doen
(wilde dat ik dat vroeger met de oudsten ook had gedaan...)
zusterelly

Bericht door zusterelly »

helma schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Ik hoorde pas van iemand dat kinderen van 8 jaar volledig moeten zijn ingelicht :bobo
ja, vind ik ook. anders horen ze het op straat

maar denk er wel aan dat je het dan nog een paar keer herhaalt, ze vergeten snel merk ik

ik ben met de kleintjes voor de tweede keer bezig in het boekje van Jetze Baas
je groeit in liefde

aan de hand van een bijbelgedeelte komt dan de voorlichting aan de orde
heel erg fijn om te doen
(wilde dat ik dat vroeger met de oudsten ook had gedaan...)
Voor welke leeftijd is dat boekje? Ik ben op zoek naar zo'n soort boekje. Onze dochter van 9 begint allerlei vragen te stellen. En in de bieb in onze stad zijn hier geen christelijk boeken over....
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Marnix

Bericht door Marnix »

Op Bol.com staat:

Beschrijving:
Dit boek gaat over liefde en seksualiteit: verliefd zijn, vrijen, wat is seks, geboorte, genieten, leven voor Hem. In dit boek geeft de auteur een bijbelse uitleg over deze onderwerpen.

JE GROEIT IN LIEFDE heeft een eigen woord vooraf voor ouders en kinderen. Het boek is bedoeld om samen met je kind te lezen. Aan het eind van elk hoofdstuk staan vragen om met elkaar over door te praten, een toepasselijk bijbelgedeelte en een gebed..

Leeftijd: 8-12 jaar.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Marnix schreef:Op Bol.com staat:

Beschrijving:
Dit boek gaat over liefde en seksualiteit: verliefd zijn, vrijen, wat is seks, geboorte, genieten, leven voor Hem. In dit boek geeft de auteur een bijbelse uitleg over deze onderwerpen.

JE GROEIT IN LIEFDE heeft een eigen woord vooraf voor ouders en kinderen. Het boek is bedoeld om samen met je kind te lezen. Aan het eind van elk hoofdstuk staan vragen om met elkaar over door te praten, een toepasselijk bijbelgedeelte en een gebed..

Leeftijd: 8-12 jaar.
Bedankt :super dan kan ik het daar ook bestellen.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Plaats reactie