Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?
Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?
In de topic "algemene politieke beschouwingen" las ik er al over..
Gisteren in het nieuws, de PVV heeft met steun van de VVD en CDA een spoeddebat aangevraagd over de problemen met Marokkaanse jeugd in Gouda.
Als je het breder als Gouda bekijkt. Heeft Nederland een probleem met veel van de Marokaanse jeugd? Of wordt het allemaal overtrokken?
Afgelopen jaar diverse incidenten geweest met marokkaanse jeugd.
De wijken in Amsterdam kennen criminele bendes (van marokaanse afkomst)
Buren van mij zijn om die reden verhuisd uit zo'n wijk.
Gister een leraar vermoord van het TEC college (de school waar vorig jaar een leerling is doodgestoken door een medeleerling). Ik hoop dat hier niet een leerling verantwoordelijk voor is. En zeker geen allochtone leerling....
Heeft Wilders een punt? Zo niet, waarom beperkt hij zich tot Marokkaanse jeugd en niet tot bv Turkse.. Wel, waarmee kan je het oplossen?
Een onderschat probeleem? Ik denk van wel.
Een probleem niet in Moddergat, wel in Amsterdam zuid? Niet in Ermelo, wel in Amersfoort? Of maakt de media er een probleem van?
Gisteren in het nieuws, de PVV heeft met steun van de VVD en CDA een spoeddebat aangevraagd over de problemen met Marokkaanse jeugd in Gouda.
Als je het breder als Gouda bekijkt. Heeft Nederland een probleem met veel van de Marokaanse jeugd? Of wordt het allemaal overtrokken?
Afgelopen jaar diverse incidenten geweest met marokkaanse jeugd.
De wijken in Amsterdam kennen criminele bendes (van marokaanse afkomst)
Buren van mij zijn om die reden verhuisd uit zo'n wijk.
Gister een leraar vermoord van het TEC college (de school waar vorig jaar een leerling is doodgestoken door een medeleerling). Ik hoop dat hier niet een leerling verantwoordelijk voor is. En zeker geen allochtone leerling....
Heeft Wilders een punt? Zo niet, waarom beperkt hij zich tot Marokkaanse jeugd en niet tot bv Turkse.. Wel, waarmee kan je het oplossen?
Een onderschat probeleem? Ik denk van wel.
Een probleem niet in Moddergat, wel in Amsterdam zuid? Niet in Ermelo, wel in Amersfoort? Of maakt de media er een probleem van?
- MarthaMartha
Re: Veel Marokkaanse jeugd, een probleem !?
In Veenendaal zijn het ook vaak juist de marrokaanse jongeren die overlast veroorzaken in het zwembad, in het dorp, etc. Dat hoor je van Turkse jongeren of andere groepen veel minder.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Het bericht van de leraar van het TEC college blijkt niet te kloppen. Media meldden nu dat het een oud-leraar was en dat vermoedelijk om een afrekening gaat.
de telegraaf schreef:Oud-leraar TeC-college doodgeschoten
AMSTERDAM - De man die dinsdagavond werd doodgeschoten op de hoek van de Amsteldijk en de Vrijheidslaan in Amsterdam-Zuid was een 29-jarige Amsterdammer. Volgens de politie gaat het om een afrekening. Het slachtoffer heet Hassan, een voormalig leraar in opleiding van het Technisch College (TeC) in Amsterdam.
Hassan was een bekende van de politie, maar niet in de sfeer van de zware criminaliteit. Hij werd rond half negen doodgeschoten op de hoek van de Amsteldijk en de Vrijheidslaan in Amsterdam-Zuid. Volgens een getuige sprong de schutter na het incident op een gereedstaande scooter. Hulpverleners hebben nog geprobeerd het slachtoffer te reanimeren, maar dat mocht niet meer baten.
De twee jongens zijn vooralsnog voortvluchtig. De politie heeft geen idee wat de aanleiding is geweest.
Hassan is sinds de zomer niet meer verbonden aan het TeC, een technische onderwijsinstelling voor vmbo en mbo aan de Vlaardingenlaan in Amsterdam. Ongeveer een jaar geleden stak een 14-jarige leerling een 16-jarige medeleerling dood bij een ruzie. De jongen werd veroordeeld tot elf maanden jeugddetentie. De rechter achtte bewezen dat de TEC-leerling opzettelijk met een vlindermes in de hals, zij, onderbuik en de rug van zijn klasgenoot had gestoken.
Zo blijven we aan de gang.BJD schreef:Het bericht van de leraar van het TEC college blijkt niet te kloppen. Media meldden nu dat het een oud-leraar was en dat vermoedelijk om een afrekening gaat.
AMSTERDAM - De man die dinsdagavond werd doodgeschoten op de hoek van de Amsteldijk en de Vrijheidslaan in Amsterdam-Zuid was een 29-jarige Amsterdammer. Volgens de politie gaat het om een afrekening. Het slachtoffer heet Hassan, een voormalig leraar in opleiding van het Technisch College (TeC) in Amsterdam.
Hassan was een bekende van de politie, maar niet in de sfeer van de zware criminaliteit. Hij werd rond half negen doodgeschoten op de hoek van de Amsteldijk en de Vrijheidslaan in Amsterdam-Zuid. Volgens een getuige sprong de schutter na het incident op een gereedstaande scooter. Hulpverleners hebben nog geprobeerd het slachtoffer te reanimeren, maar dat mocht niet meer baten.
De twee jongens zijn vooralsnog voortvluchtig. De politie heeft geen idee wat de aanleiding is geweest.
Hassan is sinds de zomer niet meer verbonden aan het TeC, een technische onderwijsinstelling voor vmbo en mbo aan de Vlaardingenlaan in Amsterdam. Ongeveer een jaar geleden stak een 14-jarige leerling een 16-jarige medeleerling dood bij een ruzie. De jongen werd veroordeeld tot elf maanden jeugddetentie. De rechter achtte bewezen dat de TEC-leerling opzettelijk met een vlindermes in de hals, zij, onderbuik en de rug van zijn klasgenoot had gestoken.
Een VOORMALIGE lio bij de TeC.
Vervolgens wordt weer uitgemeten wat er bij de TeC is voorgevakken.
Als de TeC er niets mee te maken heeft, meldt dan helemaal niets.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Dat was bij de eerste berichtgeving over de TEC helemaal niet bekend. Toen was men in de veronderstelling dat hij daar nog steeds leraar was. Daarom helemaal niet vreemd dat de school erbij wordt gehaald.refo schreef:Zo blijven we aan de gang.BJD schreef:Het bericht van de leraar van het TEC college blijkt niet te kloppen. Media meldden nu dat het een oud-leraar was en dat vermoedelijk om een afrekening gaat.
Een VOORMALIGE lid bij de TeC.
Vervolgens wordt weer uitgemeten wat er bij de TeC is voorgevallen.
Als de TeC er niets mee te maken heeft, meldt dan helemaal niets.
Wat wel een beetje vreemd is, ze zetten niet de afkomst van de leraar neer, maar hij heet... Hassan.. Zou dat ook gebeurd zijn als hij Jan of Piet had geheten?
tsja... de media. 

De Marokkaanse criminelen halen het nieuws op dit moment sneller dan hun collega's van andere komaf. Daardoor ontstaat het beeld dat Marokkanen veel crimineler zijn dan anderen. Of het klopt, zal statistisch nagelopen moeten worden.
Dat is statistisch nagelopen. Het schijnt te kloppen.Gionchere schreef:De Marokkaanse criminelen halen het nieuws op dit moment sneller dan hun collega's van andere komaf. Daardoor ontstaat het beeld dat Marokkanen veel crimineler zijn dan anderen. Of het klopt, zal statistisch nagelopen moeten worden.
Procentueel of absoluut?
Procentueel, uiteraard. Absoluut zou betekenen dat Marokkanen altijd allemaal crimineler zouden zijn???? Hoe moet ik me dat voorstellen?Gionchere schreef:Procentueel of absoluut?
Van een bevriend stel uit Haarlem vernam ik dat het daar zo langzamerhand de spuigaten uitloopt met "het marrokaanse tuig" (Wilders....)
Ze zijn uit pure wanhoop verhuisd uit de buurt waar ze woonden, ze zaten róndom tussen de Turkse en Marrokaanse jeugd, maar daar waar de Turkse jeugd nog enigzins z'n fatsoen hield, was het juist de Marrokaanse jeugd die de buurt terorriseerden.....slopen, vuilnis over de straat kieperen, mensen (het liefst vrouwen en meisjes) lastig vallen en/of bedreigen...etc etc etc.
Bedn IK even blij dat ik uit Haarlem weg ben, want invaliden zijn óók al niet veilig voor ze nét als bejaarde mensen.
Ze zijn uit pure wanhoop verhuisd uit de buurt waar ze woonden, ze zaten róndom tussen de Turkse en Marrokaanse jeugd, maar daar waar de Turkse jeugd nog enigzins z'n fatsoen hield, was het juist de Marrokaanse jeugd die de buurt terorriseerden.....slopen, vuilnis over de straat kieperen, mensen (het liefst vrouwen en meisjes) lastig vallen en/of bedreigen...etc etc etc.
Bedn IK even blij dat ik uit Haarlem weg ben, want invaliden zijn óók al niet veilig voor ze nét als bejaarde mensen.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
dat gaat hier ook zo in onze wijk (waar wij wonen). De politie hier heeft ze gelukkig onder de duim en hier bij de liddl staat zelfs elke dag een beveiliger.
AMSTERDAM - De Marokkaanse gemeenschap erkent het nu zelf ook: hele generaties Marokkaanse jongeren groeien op als tuig zolang de Nederlandse normen en waarden op straat niet keihard worden gehandhaafd. "Het wordt zo een chaos", zegt Driss el Boujoufi (63) namens de Unie van Marokkaanse Moslimorganisaties in Nederland (Ummon).
Hoessein Aarab Ads door Google
Beleggen? Sparen
Hoger Rendement met sparen. Nu 5,1% rente met Zekerheid!
http://www.MoneYou.nl
Los Woonfraude Op
Metzelaar Pellikaan lost woonfraude en overlast op
http://www.woonfraudeadviseurs.nl
Toneelstukken en sketches
Makoenders: o.a. voor sprookjes. Ook voor inhuur van een acteur.
http://www.makoenders.nl
De Marokkaanse gemeenschap reageert daarmee op het zoveelste bewijs dat de problemen met de jongeren de spuigaten uitlopen. Onderzoek van de gemeente Den Bosch wijst uit dat de Marokkaanse jeugd tussen 12 en 24 jaar oververtegenwoordigd is in de politiestatistieken. Ook bestaan van alle twintig jongerengroepen in Den Bosch de vier meest criminele groepen uit Marokkaanse leden.
'Studiereis'
Volgens de gemeente Den Bosch wordt het probleem daar al lange tijd voldoende aangepakt. Zo gaat de wethouder binnenkort op 'studiereis' met 16 Marokkaanse jongeren om te laten zien dat ze het in Nederland nog niet zo slecht hebben.
Het lokale Marokkaanse Platform, waar tien organisaties bij zijn aangesloten, hekelt de softe opstelling van de gemeente. "Er worden miljoenen gepompt in zinloze projecten. Een harde aanpak is nodig", zegt voorzitter Hoessein Aarab. "We moeten zorgen dat de jeugd het zo druk heeft met school, werk, stages en naschoolopvang in de avond- en weekeinden, dat op straat rondhangen niet eens meer kan."
Aarab: "De gemeenten zingen nog steeds hetzelfde liedje, maar dat werkt niet. De overheid moet nu laten zien dat het gedogen ophoudt. Ook wij worden hier als hele gemeenschap de dupe van." Landelijk gezien klinkt eenzelfde geluid: "Steeds meer ouders laten ons weten dat ze graag een steun in de rug van de overheid willen en een keiharde aanpak als enig mogelijkheid zien om ontspoorde jongeren op het rechte pad te brengen. Jongeren denken nu dat alles maar mag", zegt El Boujoufi, vicevoorzitter van Ummon, waarbij negentig moskeeën zijn aangesloten.
Wethouder jeugd en onderwijs Bart Eigeman van de gemeente Den Bosch bestrijdt dat de aanpak niet zou werken. Cijfers van een daling van de overlast heeft hij echter niet. "Dat is vaak lastig te meten", zegt hij. Hij ziet wel degelijk heil in de al eerder zo verfoeide reisjes met allochtone jongeren. "We gaan een weeshuis bekijken en ze zullen daar ook wat vrijwilligerswerk doen. Daarna moeten ze dat verhaal weer in Den Bosch vertellen", verdedigt hij de rondreis door Marokko, waar hij zelf aan deelneemt.
Eindelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Hoessein Aarab Ads door Google
Beleggen? Sparen
Hoger Rendement met sparen. Nu 5,1% rente met Zekerheid!
http://www.MoneYou.nl
Los Woonfraude Op
Metzelaar Pellikaan lost woonfraude en overlast op
http://www.woonfraudeadviseurs.nl
Toneelstukken en sketches
Makoenders: o.a. voor sprookjes. Ook voor inhuur van een acteur.
http://www.makoenders.nl
De Marokkaanse gemeenschap reageert daarmee op het zoveelste bewijs dat de problemen met de jongeren de spuigaten uitlopen. Onderzoek van de gemeente Den Bosch wijst uit dat de Marokkaanse jeugd tussen 12 en 24 jaar oververtegenwoordigd is in de politiestatistieken. Ook bestaan van alle twintig jongerengroepen in Den Bosch de vier meest criminele groepen uit Marokkaanse leden.
'Studiereis'
Volgens de gemeente Den Bosch wordt het probleem daar al lange tijd voldoende aangepakt. Zo gaat de wethouder binnenkort op 'studiereis' met 16 Marokkaanse jongeren om te laten zien dat ze het in Nederland nog niet zo slecht hebben.
Het lokale Marokkaanse Platform, waar tien organisaties bij zijn aangesloten, hekelt de softe opstelling van de gemeente. "Er worden miljoenen gepompt in zinloze projecten. Een harde aanpak is nodig", zegt voorzitter Hoessein Aarab. "We moeten zorgen dat de jeugd het zo druk heeft met school, werk, stages en naschoolopvang in de avond- en weekeinden, dat op straat rondhangen niet eens meer kan."
Aarab: "De gemeenten zingen nog steeds hetzelfde liedje, maar dat werkt niet. De overheid moet nu laten zien dat het gedogen ophoudt. Ook wij worden hier als hele gemeenschap de dupe van." Landelijk gezien klinkt eenzelfde geluid: "Steeds meer ouders laten ons weten dat ze graag een steun in de rug van de overheid willen en een keiharde aanpak als enig mogelijkheid zien om ontspoorde jongeren op het rechte pad te brengen. Jongeren denken nu dat alles maar mag", zegt El Boujoufi, vicevoorzitter van Ummon, waarbij negentig moskeeën zijn aangesloten.
Wethouder jeugd en onderwijs Bart Eigeman van de gemeente Den Bosch bestrijdt dat de aanpak niet zou werken. Cijfers van een daling van de overlast heeft hij echter niet. "Dat is vaak lastig te meten", zegt hij. Hij ziet wel degelijk heil in de al eerder zo verfoeide reisjes met allochtone jongeren. "We gaan een weeshuis bekijken en ze zullen daar ook wat vrijwilligerswerk doen. Daarna moeten ze dat verhaal weer in Den Bosch vertellen", verdedigt hij de rondreis door Marokko, waar hij zelf aan deelneemt.
Eindelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Hoewel ik natuurlijk een consequent streng beleid van harte toejuich vraag ik me daarnaast wel af
of de Marokkaanse gemeenschap zelf ook streng en consequent genoeg is.
Er zijn kinderen van 8 die om 10 uur 's avonds nog buiten lopen.
Als ouders kan je deze kinderen toch nog wel thuis houden?
Moet er ook niet meer aandacht (wat mij betrefd in strafmaatregelen) naar de ouders gaan?
of de Marokkaanse gemeenschap zelf ook streng en consequent genoeg is.
Er zijn kinderen van 8 die om 10 uur 's avonds nog buiten lopen.
Als ouders kan je deze kinderen toch nog wel thuis houden?
Moet er ook niet meer aandacht (wat mij betrefd in strafmaatregelen) naar de ouders gaan?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Wat ik niet begrijp en snap he. Wat ik al eerder in deze topic heb verteld. Wij wonen in een marokanen/turken buurt. Er lopen s'avonds wel veel kinderen (vanaf 3/4 jaar) op straat. Maar echt onrust? nee, want de politie hier zie je ook vaak in de wijk om controle te houden over de wijk. En dat gaat goed. Je ziet nu steeds meer intergratie. Zowel de turken, marokanen als nederlands (om het maar even te noemen) gaan steeds meer samen dingen doen. We hebben hier een wijkcentra.