Wainig soepstukkertje schreef:Kwaliteit DVD. Voor weinigHendrikus schreef:Laat Tukkertje 't niet horenmemento schreef:Refo-dvd's? Je bedoelt films van het Rijssense mannenkoor of zoiets? Waarom zou dat een "grote zorg" zijn?![]()
Ervaringen met goede DVD's ?
-
Re: Ervaringen Met Goede DVD's ?
ho, nou gaat 't gezellig wordenBarryvrouw schreef:Wainig soepstukkertje schreef:Kwaliteit DVD. Voor weinigHendrikus schreef: Laat Tukkertje 't niet horen![]()

~~Soli Deo Gloria~~
- Bonny
- Contacteer:
Ahum..deze rubriek WAS bedoeld om goede DVD's onder de aandacht te brengen. Het lijkt nu wel een ongeinplaats.
Bij deze wil ik de film Earthstorm voorleggen. Het is een sciencefiction film (
ja). De maan wordt geraakt door een asteroide, waardoor eb en vloed in de war raken. Qua acteerwerk en special effects is het matig. Maar er komen geen naakt-, vecht, en vloekscenes in voor en dat is ook een voordeel.
Bij deze wil ik de film Earthstorm voorleggen. Het is een sciencefiction film (

The Groom's still waiting at the altar
-
Hihi, 'k heb het van horen zeggen, maaruh... je moet weten he... die visser..............................Hendrikus schreef: ho, nou gaat 't gezellig worden
die vangt nix!
-
Sorry Bonny,
Mijn serieuze bijdrage voor vanmiddag:
Meestel keurt men bioscoopbezoek af, waarom wel op dvd kijken?
Die man heeft een gouden carriere voor zich als acteur.Barryvrouw schreef:Hihi, 'k heb het van horen zeggen, maaruh... je moet weten he... die visser..............................Hendrikus schreef: ho, nou gaat 't gezellig worden
die vangt nix!

- Bonny
- Contacteer:
Inderdaad, wees dan ook consequent. Of ligt het hem aan de ruimte waar de film gekeken wordt? Is de huiskamer een betere plaats dan een filmzaal om een film te zien..?Barryvrouw schreef:Sorry Bonny,
The Groom's still waiting at the altar
Dat maakt op zich niet veel uit, in beide gevallen zit je op een stoel en kijk je en luister je. Maar als je van tevoren niet weet of een film goed is of niet is de stap om de zaal uit te lopen misschien moeilijker gemaakt dan wanneer je thuis de dvd af zet.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Het verschil is dat ik thuis wat makkelijker tegen mijn vriend aan kan kruipenMarnix schreef:Dat maakt op zich niet veel uit, in beide gevallen zit je op een stoel en kijk je en luister je. Maar als je van tevoren niet weet of een film goed is of niet is de stap om de zaal uit te lopen misschien moeilijker gemaakt dan wanneer je thuis de dvd af zet.

'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
dan kan in een donkere bioscoopzaal ook wel
En ik ben een keer in een bioscoop geweest waar je gewoon tweezitsbanken had 

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik vind het wel veel uitmaken. Punt 1, de sfeer is anders dan in de huiskamer. Punt 2, het scherm is megagroot, dus alles zie je heel duidelijk en je aandacht wordt alleen naar dat scherm getrokken, want alle lichten gaan uit. In de huiskamer heb je toch een ander gevoel.Marnix schreef:Dat maakt op zich niet veel uit, in beide gevallen zit je op een stoel en kijk je en luister je. Maar als je van tevoren niet weet of een film goed is of niet is de stap om de zaal uit te lopen misschien moeilijker gemaakt dan wanneer je thuis de dvd af zet.
En als je daar zit, tegen je geweten in, zit je ook niet gemakkelijk.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Dan waren wij in de verkeerde dus. Ik vond het maar irritant die stoelleuning, kreeg er een blauwe plek vanMarnix schreef:dan kan in een donkere bioscoopzaal ook welEn ik ben een keer in een bioscoop geweest waar je gewoon tweezitsbanken had

'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
De sfeer vind ik er wel anders, maar niet minder goed ofzo. Het is er donker, je hebt een groot scherm.... kortom, je kan je er beter concentreren (als er niet wordt gekletst door andere bezoekers). Je kijkt naar het scherm, ziet alles goed en hebt geen afleiding. Als het een goede film is vind ik dat een voordeel en klaagt mijn geweten me er niet aan. Nadeel is dat het ook wat meer kost.albion schreef:Ik vind het wel veel uitmaken. Punt 1, de sfeer is anders dan in de huiskamer. Punt 2, het scherm is megagroot, dus alles zie je heel duidelijk en je aandacht wordt alleen naar dat scherm getrokken, want alle lichten gaan uit. In de huiskamer heb je toch een ander gevoel.Marnix schreef:Dat maakt op zich niet veel uit, in beide gevallen zit je op een stoel en kijk je en luister je. Maar als je van tevoren niet weet of een film goed is of niet is de stap om de zaal uit te lopen misschien moeilijker gemaakt dan wanneer je thuis de dvd af zet.
- JolandaOudshoorn
Dan moet je er ook niet gaan zitten, als het tehen je geweten in gaat. En verder, ja, dat gevoel he.... dat is voor iedereen weer anders.albion schreef:Ik vind het wel veel uitmaken. Punt 1, de sfeer is anders dan in de huiskamer. Punt 2, het scherm is megagroot, dus alles zie je heel duidelijk en je aandacht wordt alleen naar dat scherm getrokken, want alle lichten gaan uit. In de huiskamer heb je toch een ander gevoel.Marnix schreef:Dat maakt op zich niet veel uit, in beide gevallen zit je op een stoel en kijk je en luister je. Maar als je van tevoren niet weet of een film goed is of niet is de stap om de zaal uit te lopen misschien moeilijker gemaakt dan wanneer je thuis de dvd af zet.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Voor mij is het verschil tussen DVD en bioscoop heel groot - de film blijft hetzelfde, dat ben ik met jullie eens. Maar wat ik wel heel prettig vind is dat ik de DVD kan pauzeren om even iets anders te doen, hem in meerdere etappes bekijken op een tijdstip dat mij uitkomt en gewoon uit kan zetten als het mij niet bevalt.
Een hele goede en verantwoorde film is The Magic of Ordinary Days. Daar wordt je stil van, zo mooi en ingetogen.
De verfilmingen van de boeken van Janette Oke (Love Comes Softly, Love's Enduring Promise, Love's Long Journey etc) en die van Beverley Lewis (Saving Sarah Cain) zijn ook zeer de moeite waard. Die kun je gerust kijken met je kinderen en er dan ook nog een goed gesprek aan over houden.
Een hele goede en verantwoorde film is The Magic of Ordinary Days. Daar wordt je stil van, zo mooi en ingetogen.
De verfilmingen van de boeken van Janette Oke (Love Comes Softly, Love's Enduring Promise, Love's Long Journey etc) en die van Beverley Lewis (Saving Sarah Cain) zijn ook zeer de moeite waard. Die kun je gerust kijken met je kinderen en er dan ook nog een goed gesprek aan over houden.