Lassie schreef:k heb weleens heerlijk een DVDtje gekeken samen met m'n vriend op de bank heerlijk tegen elkaar aan en dan die vlinders in je buik... woeih...![]()

over sfeer gesproken...

Lassie schreef:k heb weleens heerlijk een DVDtje gekeken samen met m'n vriend op de bank heerlijk tegen elkaar aan en dan die vlinders in je buik... woeih...![]()
Maar er zal vast toch wel iemand met mij eens zijn dat er een bepaalde wereldse sfeer van TV/DVD-kijken uitgaat? Die niet overeenkomt met een eenvoudig leven in de vreze des Heeren?Marnix schreef:en na een half uur het verhaal niet meer snappen en een uur na de film al helemaal niet meer weten waar de film over ging
Heb jij ervaring met de beide door jouw beschreven situaties?Gijs83 schreef:Maar er zal vast toch wel iemand met mij eens zijn dat er een bepaalde wereldse sfeer van TV/DVD-kijken uitgaat? Die niet overeenkomt met een eenvoudig leven in de vreze des Heeren?Marnix schreef:en na een half uur het verhaal niet meer snappen en een uur na de film al helemaal niet meer weten waar de film over ging
Als je uitlegt wat je hier precies mee bedoeld, dan weet ik of ik het met je eens ben of niet.Gijs83 schreef:een bepaalde wereldse sfeer
Waar komt die sfeer dan vandaan en wat houdt het in? Word eens concreet. Ik ga een dvd kijken, laten we zeggen de film "Luther". Wat gebeurt er vervolgens, hoe gaat er een wereldse sfeer van uit en waarom, wat doet dat met je wat zijn de gevolgen.Gijs83 schreef:Maar er zal vast toch wel iemand met mij eens zijn dat er een bepaalde wereldse sfeer van TV/DVD-kijken uitgaat? Die niet overeenkomt met een eenvoudig leven in de vreze des Heeren?Marnix schreef:en na een half uur het verhaal niet meer snappen en een uur na de film al helemaal niet meer weten waar de film over ging
Nee, niet echt. Als totaal niet weet van TV/DVD-kijken leef je toch echt in andere cultuur als waar wel(veel) TV/DVD word gekeken? Het heeft toch echt wel invloed op je leven? Ik kan met niet voorstellen dat je relatie met God verbeterd of je dichter bij God brengt.JolandaOudshoorn schreef:Heb jij ervaring met de beide door jouw beschreven situaties?Gijs83 schreef:Maar er zal vast toch wel iemand met mij eens zijn dat er een bepaalde wereldse sfeer van TV/DVD-kijken uitgaat? Die niet overeenkomt met een eenvoudig leven in de vreze des Heeren?Marnix schreef:en na een half uur het verhaal niet meer snappen en een uur na de film al helemaal niet meer weten waar de film over ging
Dan lijkt me het beste dat je dan geen oordeel geeft. Bovendien ga je nu weer uit van twee uitersten: helemaal niets of heel veel. Er is meer dan zwart en wit!Gijs83 schreef:
Nee, niet echt. Als totaal niet weet van TV/DVD-kijken leef je toch echt in andere cultuur als waar wel(veel) TV/DVD word gekeken? Het heeft toch echt wel invloed op je leven? Ik kan met niet voorstellen dat je relatie met God verbeterd of je dichter bij God brengt.
Mee eens!!Mister schreef:@ Gijs: het slechte zit in je hart, niet in dat kastje.
Ik denk dat we in deze tijd steeds minder de verleidingen buiten de deur kunnen houden.Oude-Waarheid schreef:Mee eens!!Mister schreef:@ Gijs: het slechte zit in je hart, niet in dat kastje.
Maar als je weet hoe arglistig je hart is, komt de verleiding dan niet om de hoek kijken
en dan zeggen zo erg is dit toch niet!
Maar waar is het einde dan voor je het weet zitten we op een hellend vlak en nu zeg ik
niet dat zal mij niet overkomen (eerst met de vinger naar binnen wijzen)
We hadden het hier niet over tv kijken in het algemeen. We hadden het over het kijken van goede dvd's. Als je af en toe een goede DVD kijkt heeft dat een positieve invloed, net zoals wanneer je af en toe een goed boek leest. En het kan ook net zoals bij een goed boek je dichter bij God brengen.Gijs83 schreef:Nee, niet echt. Als totaal niet weet van TV/DVD-kijken leef je toch echt in andere cultuur als waar wel(veel) TV/DVD word gekeken? Het heeft toch echt wel invloed op je leven? Ik kan met niet voorstellen dat je relatie met God verbeterd of je dichter bij God brengt.JolandaOudshoorn schreef:Heb jij ervaring met de beide door jouw beschreven situaties?Gijs83 schreef:
Maar er zal vast toch wel iemand met mij eens zijn dat er een bepaalde wereldse sfeer van TV/DVD-kijken uitgaat? Die niet overeenkomt met een eenvoudig leven in de vreze des Heeren?
Ik ben toch blij dat onze buurvrouw zich binnenshuis wast.Ariene schreef:Ik stoorde me daar licht aan in de discussie in een ander topic over Bathseba.
Zij was volgens de schrijver niet van top tot teen gekleed aan het baden, en moet je kijken wat een gevolgen dat voor David heeft gehad.
Wij moeten leren ons te verzetten tegen verleidingen.
Ik hoop zij ook...Tiberius schreef:Ik ben toch blij dat onze buurvrouw zich binnenshuis wast.Ariene schreef:Ik stoorde me daar licht aan in de discussie in een ander topic over Bathseba.
Zij was volgens de schrijver niet van top tot teen gekleed aan het baden, en moet je kijken wat een gevolgen dat voor David heeft gehad.
Wij moeten leren ons te verzetten tegen verleidingen.