gemeenschap der heiligen

Plaats reactie
henriët

gemeenschap der heiligen

Bericht door henriët »

Wat houdt gemeenschap der heiligen in.
Kan het zijn dat het nu een andere invulling wordt gegeven dan vroeger,
of op een andere manier dan vroeger, bijv via de pc en vroeger alleen op gezelschap oid??
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bert Mulder
Contacteer:

Re: gemeenschap der heiligen

Bericht door Bert Mulder »

Gemeenschap der heiligen vindt, in de eerste plaats, plaats in de kerk, vooral in het vieren van het Heilig Avondmaal, daarom ook wel communie genoemd. (engels - communion - as in communion of the saints).

Verder vind het plaats in het dagelijks verkeer tussen christenen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

daar waar harten samensmelten in de kennis van en liefde tot de Heiland, daar is gemeenschap der heiligen.

(zo zou ik het omschrijven)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
pietjebel

Bericht door pietjebel »

-------------------------------
Laatst gewijzigd door pietjebel op 22 dec 2008, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco

Bericht door Marco »

pietjebel schreef:De heiligen of gelovigen zijn allen leden van één lichaam, waarvan Christus het hoofd is. Dat is de eigenlijke gemeenschap der heiligen.
De andere dingen die hiervoor genoemd zijn, zijn zaken waarin deze gemeenschap tot uitdrukking komt of ervaren wordt. Maar ook als er niet van hart tot hart gesproken wordt en als er geen avondmaal gevierd wordt, is die gemeenschap der heiligen een feit.
Inderdaad. En dat is ook de plaats in de 12 artikelen: het is een bijstelling bij de heilige algemene christelijke kerk.
Plaats reactie